Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

TV Plus - Esselte/Filmnet's nya betal kanal år 1989

Startat av Jabberjaw, 2 januari 2025 kl. 08:35:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jabberjaw

Vad jag förstått det som så köpte Esselte/FilmNet upp Filmkanalen 1989. Därefter så började denna nyskapade betalkanal kallas TV Plus. Kanalen fokuserade på underhållning på eftermiddagar och kvällstid, och flertalet tecknade serier på Svenska kom att sändas under året -89 - 1990.

Superfamiljen - 12 avsnitt
Gåsapelle
Georgie och hennes vänner
Bell & Sebastian - 12 avsnitt
Superman - Stålmannen
Äventyrsskogen - 18 delar
Vuk del 1 och del 2.
Lady Oscar - 12 avsnitt

Är det någon som har någon utav dessa inspelade från kanalen? Och vet om det var samma dubbning som VHS filmerna utgivna av respektive VCM/Wendros/Trefa/Electra.

Daniel Hofverberg

TV Plus måste jag medge att jag aldrig ens hört talats om, trots att min familj abonnerade på FilmNet... Lades kanalen ner så snabbt, så att det var innan vi började abonnera på FilmNet...?

Jabberjaw

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 januari 2025 kl. 11:31:04TV Plus måste jag medge att jag aldrig ens hört talats om, trots att min familj abonnerade på FilmNet... Lades kanalen ner så snabbt, så att det var innan vi började abonnera på FilmNet...?
Den startade/köptes in 1989 och sände fram till 1990 då konkurrensen var för stor på TV kanalerna på den tiden. Så är nog inte så konstigt att du inte hört talas om den trots allt.

På kanalen sändes även den tecknade serien Sport Billy i "x" antal avsnitt utifrån de TV'tablåer som jag gått igenom.