Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Namnsdagar.

Startat av Will Siv, 2 januari 2025 kl. 12:38:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

Grattis Eleonor Telcs-Lundberg, Eleanor Audley, Eleanor ("Alvin & Gänget") och Elinore ("Wizards")
- what.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet 11 juli 2025 kl. 20:12:10Grattis Eleonor Telcs-Lundberg, Eleanor Audley, Eleanor ("Alvin & Gänget") och Elinore ("Wizards")
Nellie har nog namnsdag, kan inte vara den enda som undrar vad som hände henne

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 11 juli 2025 kl. 20:12:10Grattis Eleonor Telcs-Lundberg, Eleanor Audley, Eleanor ("Alvin & Gänget") och Elinore ("Wizards")
Samt Drottning Ellinor.

Monsieur Hulot

Skådespelaren Herman Ahlsell (1919-1994) samt Herman Melvin från Jönssonligans största kupp har namnsdag idag!

Will Siv

Grattis Joel Berghult, Joel Kinnaman, Joel Edgerton, Joel McCrea, Joel Coen, Joel Cohen, Joel Crawford, Joel Schumacher, Joel Barish, Joel Miller, Judy Collins, Judy Garland, Judy Holiday, Judy Jetson och Judy Hopps
- what.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet 13 juli 2025 kl. 20:55:04Grattis Joel Berghult, Joel Kinnaman, Joel Edgerton, Joel McCrea, Joel Coen, Joel Cohen, Joel Crawford, Joel Schumacher, Joel Miller, Judy Collins, Judy Garland, Judy Holiday, Judy Jetson och Judy Hopps
Fick precis reda på att min kusins halvbrorsa heter Joel, trodde jag aldrig

Monsieur Hulot

Om jag inte minns helt fel heter väl någon av bröderna i Bröderna Lejonhjärta (1977) Joel?

Monsieur Hulot

Huvudkaraktären Joel i radiokalendern Joels Jul (1992) har ju också namnsdag! :)

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 13 juli 2025 kl. 23:10:24Om jag inte minns helt fel heter väl någon av bröderna i Bröderna Lejonhjärta (1977) Joel?
Skorpans riktiga namn är Karl & hans brorsa heter Jonathan så du har fel!

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet 13 juli 2025 kl. 23:32:15Skorpans riktiga namn är Karl & hans brorsa heter Jonathan så du har fel!
Tack för påpekandet! Det var väldigt länge sedan jag läste den boken så det blir lite förväxlingar där kanske. Men visst det finns det någon i Astrid Lindgren-universumet som heter Joel? Jag har för mig det eller så är det i någon annan barnbok i alla fall.