Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Nyutgåvor

Startat av moviefan, 4 mars 2025 kl. 16:31:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oskar skrivet 27 oktober 2025 kl. 15:48:10är det samma dubbning som Svt på dvd och Blue ray jag har spinoff serien på dvd som Eskimo/bti studios i Göteborg med Anders Beckman och Mathias Henning och Johan Carlberg och Ingemar carlheld och Jonas sättlung.
De har visserligen inte offentliggjort någonting, men då SVTs dubbning släppts på DVD förut så förutsätter jag att det är samma dubbning nu också - något annat vore högst förvånansvärt, då det inte lär vara ekonomiskt lönsamt att beställa en omdubbning för en Blu-Ray-utgåva; särskilt nuförtiden då fysiska medier är närmast utrotningshotade och vars lönsamhet nog är begränsade...

Oskar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 oktober 2025 kl. 23:53:41De har visserligen inte offentliggjort någonting, men då SVTs dubbning släppts på DVD förut så förutsätter jag att det är samma dubbning nu också - något annat vore högst förvånansvärt, då det inte lär vara ekonomiskt lönsamt att beställa en omdubbning för en Blu-Ray-utgåva; särskilt nuförtiden då fysiska medier är närmast utrotningshotade och vars lönsamhet nog är begränsade...
fysiska medier som dvd och blu ray och cd skivor och kassettband och vhs band finns knapp kvar i handeln.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oskar skrivet 28 oktober 2025 kl. 01:07:57fysiska medier som dvd och blu ray och cd skivor och kassettband och vhs band finns knapp kvar i handeln.
Nej, precis - sorgligt men sant... :'(

Flera nätbutiker (framförallt CDON och Ginza) har ju fortfarande DVD och Blu-Ray, men i fysiska butiker börjar det vara väldigt ont om det - åtminstone utanför storstäderna...