Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Hur ofta besöker ni forumet?

Startat av TonyTonka, 24 mars 2025 kl. 19:54:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Jag var övertygad om att ett sådant här ämne redan existerade, men hur mycket jag än sökt verkar jag inte hitta något konkret.

Frågan lyder i alla fall som titeln på detta ämnet, hur ofta besöker ni forumet?

Själv besöker jag forumet i princip varje dag, men jag är inte alltid "aktiv besökare", dvs att jag skriver varje dag. Det varierar ganska kraftigt hur ofta jag är just "aktiv besökare", men det går i vågor, under vissa perioder postar jag väldigt mycket, under andra nästan ingenting. Senaste tiden har nog varit det sistnämnda, men det är för att jag nu förtiden lägger väldigt mycket tid på min nya passion - nämligen att skriva. Sedan har vi haft dödsfall inom familjen nyligen, så då har det inte heller blivit så många inlägg heller, men till största delen är det min nya hobby som stulit all min tid. ^^

- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 24 mars 2025 kl. 19:54:58Jag var övertygad om att ett sådant här ämne redan existerade, men hur mycket jag än sökt verkar jag inte hitta något konkret.

Frågan lyder i alla fall som titeln på detta ämnet, hur ofta besöker ni forumet?

Själv besöker jag forumet i princip varje dag, men jag är inte alltid "aktiv besökare", dvs att jag skriver varje dag. Det varierar ganska kraftigt hur ofta jag är just "aktiv besökare", men det går i vågor, under vissa perioder postar jag väldigt mycket, under andra nästan ingenting. Senaste tiden har nog varit det sistnämnda, men det är för att jag nu förtiden lägger väldigt mycket tid på min nya passion - nämligen att skriva. Sedan har vi haft dödsfall inom familjen nyligen, så då har det inte heller blivit så många inlägg heller, men till största delen är det min nya hobby som stulit all min tid. ^^
Ämnet borde heta hur ofta besöker VA forumet men jag är inne varje dag & skriver nya inlägg. Hoppas att ämnet inte är riktigt mot dom som varit inaktiva i 15 år nu

Skokaka

Jag verkar tydligen komma hit och kolla varje dag, men det är inte alltid som jag skriver, heller. Bara när det behövs eller om jag har något som jag vill säga...

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet 24 mars 2025 kl. 21:58:47Jag verkar tydligen komma hit och kolla varje dag, men det är inte alltid som jag skriver, heller. Bara när det behövs eller om jag har något som jag vill säga...
Samma här 
- what.

TonyTonka

Citat från: MOA skrivet 24 mars 2025 kl. 20:05:05Ämnet borde heta hur ofta besöker VA forumet men jag är inne varje dag & skriver nya inlägg. Hoppas att ämnet inte är riktigt mot dom som varit inaktiva i 15 år nu
Nej, det är inte riktat mot någon, jag är bara nyfiken. ^^
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 24 mars 2025 kl. 23:30:49Nej, det är inte riktat mot någon, jag är bara nyfiken. ^^
Ämnet känns lite onödigt men låt det ligga kvar

BPS

Det var någon gång i veckan men numera är det nästan varje dag på grund av olika synkningar och uppladdningar.

MOA

Citat från: BPS skrivet 24 mars 2025 kl. 23:40:27Det var någon gång i veckan men numera är det nästan varje dag på grund av olika synkningar och uppladdningar.
Stort jobb va? Enda dåliga är att folk plagierar ens jobb

Goliat

Tror många tittar in trots de inte aktivt skriver. 🤷🏼�♂️

Lillefot

Hoppar in trots min status för att svara lite fort.

Vanligtvis besöker jag forumet dagligen, för att se om det finns några intressanta ämnen eller info som jag kan bidra med. Som mest frekvent var det under 2022, samma år som jag blev medlem på forumet. Då var det verkligen livat och spännande att få diskutera dubbning med andra, gammalt som nytt och ur flera vinklar.

För tillfället tar jag dock, som min signatur talar om, en paus från forumet. Vissa dagar tittar jag in lite fort, men annars är jag inte så mycket här för tillfället av några anledningar:

* Livsglädjen är inte särskilt hög hos mig just nu, och jag har också haft en period av självförakt. Förra året gjorde jag även några dåliga val som har satt mig i en knaper och tuff situation. Helt och hållet mitt egna fel förstås, men det har gjort att jag inte känt så mycket glädje sedan förra hösten.
* Jag insåg också att på den senaste tiden var det inte så mycket "diskussion" som jag deltog i med andra. Som mest brukade jag skriva ner mina egna åsikter och sen vara nöjd. Kanske inget egentligen fel, men det började bli enformigt.
* Mängden negativa inlägg kändes också på uppgång. Folk ska självklart få diskutera negativa ämnen lika mycket som positiva (något jag själv gjort när det kändes värt att ta upp). Men vissa individer (namnger inga) har uttryckt sig väldigt hårt om vissa saker eller personer, ibland på gränsen till personangrepp. Och med en sån attityd känner jag väldigt lite initiativ till att försöka diskutera.

Så det är så det är för tillfället för min del.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Daniel Hofverberg

Citat från: Lillefot skrivet 25 mars 2025 kl. 13:59:23* Mängden negativa inlägg kändes också på uppgång. Folk ska självklart få diskutera negativa ämnen lika mycket som positiva (något jag själv gjort när det kändes värt att ta upp). Men vissa individer (namnger inga) har uttryckt sig väldigt hårt om vissa saker eller personer, ibland på gränsen till personangrepp. Och med en sån attityd känner jag väldigt lite initiativ till att försöka diskutera.
Jag håller helt med, och det är helt klart väldigt olyckligt. Jag och Erika gör vad vi kan för att stävja påhopp, men det är alltid en svår balansgång mellan för hård och för slapp moderering - vi vill heller inte bli anklagade för censur, eller få folk att känna att de inte får vara ärliga, så därför händer det att vi accepterar vissa inlägg som är på gränslandet till personangrepp (men inte går över gränsen).

Men jag lovar att vi gör vad vi kan för att få bukt på alltför negativa inlägg och påhopp, och kommer inte ge upp. :)