Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kjeld Nørgaard (1938-2025)

Startat av Beck, 14 april 2025 kl. 22:09:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Beck

Den danske skådespelaren Kjeld Nørgaard har gått bort (26 mars 2025), 86 år gammal..
https://da.wikipedia.org/wiki/Kjeld_N%C3%B8rgaard

Han gjorde rösten till Baloo i Luftens Hjältar (Luftens Helte).

Vila i frid!

Disneyfantasten

Kände inte till honom förrän du tog upp det, men vet vem han är nu när jag läser att han var Baloo i danska versionen av Luftens Hjältar, men tråkigt var det iallafall.

Må han vila i frid.

Lillefot

Tragiskt att få höra, det må då ha varit en sorglig dag för dubbnings- och röstskådespels-intresserade i Danmark. Min omtanke går ut till hans släktingar.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Skokaka

Har hört om honom, även sammanträffande nog tidigare idag... Vila i frid. :(

Jack P.W.

Han var en av de danska rösterna till Kapten Haddock (gjorde rollen i Det hemliga vapnet från 1964 och i Nelvanas tecknade version av Tintin från 1991). Väldigt synd att få höra att han är nu avliden.

MOA

R.I.P Kaj & Lars Thiesgaards Mario bror :'(
Tittade På Haj Med Daj Jag Hedder Kaj för att minnas Kjeld, kommer alltid älska honom för den låten

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 14 april 2025 kl. 23:31:58R.I.P Kaj & Lars Thiesgaards Mario bror :'(
Tittade På Haj Med Daj Jag Hedder Kaj för att minnas Kjeld, kommer alltid älska honom för den låten
Lite off topic men om jag får fråga hur kommer det sig att du tycker om filmer/serier baserade på äldre spel?

Undrar då jag aldrig hört ett ord om Nintendo NES, Sega Mega Drive, Dreamcast, Snes och liknande från dig men massor om saker som är relaterade till spel baserade filmer och serier från konsolerna.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 14 april 2025 kl. 23:55:02Lite off topic men om jag får fråga hur kommer det sig att du tycker om filmer/serier baserade på äldre spel?

Undrar då jag aldrig hört ett ord om Nintendo NES, Sega Mega Drive, Dreamcast, Snes och liknande från dig men massor om saker som är relaterade till spel baserade filmer och serier från konsolerna.
Dreamcast har jag aldrig spelat men jag gillade att spela spel på dom andra konsolerna för ett tag sen
Ta det i ett annat ämne

Beck

MOA

Skokaka

Citat från: Beck skrivet 15 april 2025 kl. 12:49:47

Det var precis denna "Dubber Portrait" videons thumbnail som jag hittade igår, vilket är vad jag menade med att jag sammanträffande nog fick veta om honom tidigare i den dagen. (Videon kanske rekommenderades efter att han just gick bort just då? ???

Utav samma YouTuber så såg jag dock Dubber Portrait videon utav Nis Bank-Mikkelsen igår. Han dubbade till exempel både Uggla och I-or, Herr Krabba, Ture Tupp, Obelix och några mer...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 15 april 2025 kl. 23:09:28Det var precis denna "Dubber Portrait" videons thumbnail som jag hittade igår, vilket är vad jag menade med att jag sammanträffande nog fick veta om honom tidigare i den dagen. (Videon kanske rekommenderades efter att han just gick bort just då? ???)

Utav samma YouTuber så såg jag dock Dubber Portrait videon utav Nis Bank-Mikkelsen igår. Han dubbade till exempel både Uggla och I-or, Herr Krabba, Ture Tupp, Obelix och några mer...
Även Grounder i AOSTH, tur att han fortfarande lever
Fick reda på att det var Robotnik & han är otrolig