Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Felaktig information om dubbningar

Startat av Jack P.W., 21 maj 2025 kl. 23:01:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

om du läser här @Ole Magnus Endresen 

Det vore på tiden också att bannlysa denne användaren från er wiki.
https://norske-dubber.fandom.com/no/wiki/Bruker:Ivy0niks7?useskin=fandomdesktop
och ta bort allt de lagt in.

Uppenbarligen så vill ingen bakom er wiki lyssna på varken mig eller @willdubguru när vi försökt förklara vilka människor dessa personer är.

Men här i tråden finns bevis på all illvilja som förekommit från dessa människor.

Låter ni detta fortsätta så fruktar jag att info om norska dubs kommer vara densamma som infon om isländska, det vill säga info som inte går att lita på om du inte ser en officiell kreditlista.

När det kommer till isländska rollistor så ifrågasätter jag nuförtiden även skärmbilder med credits då en användare visat mig att dessa personer även gjort förfalskningar på detta sätt av ren illvilja.

Ole M

Jeg har sett på Discord når du sendt mld. Trenger ikke skrive det samme flere steder.

Jeg skal ta meg av det — vi er bare veldig opptatte alle sammen.

DingoPictures2005

Citat från: Ole M skrivet  5 december 2025 kl. 21:23:44Jeg har sett på Discord når du sendt mld. Trenger ikke skrive det samme flere steder.

Jeg skal ta meg av det — vi er bare veldig opptatte alle sammen.
👍

DingoPictures2005

Usch det borde vara 5 års fängelse på straffskalan för sådant här.
Blir kokande av vansinne och ilska varje gång när jag ser sådan här info som trolls ljugit ihop hamna på Wikipedia, Behind the voice actors och liknande.
Mer (trolig) felinfo från Dubbing Database som hamnat på Wikipedia.
En sida som ligger bakom att internet är fylld med ihopfantiserade isländska rollistor, gjorda av trolls med det enda syftet att jävlas med oss researchers.

Jag vet även från en kontakt att dessa jävlar som är bakom Dubbing Database också gjort rollistor i photoshop för att jävlas med folk som vill hitta info om isländska dubs.

De har dragit nytta av att "Island är ett litet land" för att internet ska kunna frodas med rena lögner som att bland annat Ester Talia Casey spelar Viper i Kung Fu Panda, att Ólafur Darri Ólafsson spelar Black Bart i Svärdet i Stenen och att Ágúst Guðmundsson regisserade Jafars Återkomst isländska dub.
Jag tycker inte bara att detta är riktigt jävla svinnigt mot riktiga researchers utan det är också riktigt jävla svinnigt mot de som lagt ned jobb med att dubba som sedan inte får cred, typ Jafars Återkomst som Júlíus Agnarsson regisserade som de vill få spridit att Ágúst Guðmundsson hade regi på.
Fyfan säger jag bara det är ett jättejobb att regissera en dubbning och dessa människor spottar på de som faktiskt lagt ned arbetet på dem😡.

Något dessa människor också gjort är att fantisera ihop en isländsk rollista till Antz där de skrivit att Hjálmar Hjálmarsson, Ólafur Darri Ólafsson och Laddi medverkar i, något de omöjligen kan ha forskat fram jag har hållit på i snart 2 år med att leta isländska vhs'er för att dokumentera dubbningar och Antz dubbning är super ovanlig, den kom endast på vhs och vhs utgåvan kom dessutom både dubbad och textad.
Denna rollistan ändrade det sig också med då det först stod att Valur Freyr Einarsson var Z vilket senare ändrades till Hjálmar Hjálmarsson.
Vad är källan till denna rollistan, den ovanliga VHS utgåvan, Nope idioterna som driver dubbing database fantasier.
Det är inte ens på kartan att dessa människor skulle försöka hitta isländska vhs'er.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 12 december 2025 kl. 23:26:13Usch det borde vara 5 års fängelse på straffskalan för sådant här.
Blir kokande av vansinne och ilska varje gång när jag ser sådan här info som trolls ljugit ihop hamna på Wikipedia, Behind the voice actors och liknande.
Mer (trolig) felinfo från Dubbing Database som hamnat på Wikipedia.
En sida som ligger bakom att internet är fylld med ihopfantiserade isländska rollistor, gjorda av trolls med det enda syftet att jävlas med oss researchers.

Jag vet även från en kontakt att dessa jävlar som är bakom Dubbing Database också gjort rollistor i photoshop för att jävlas med folk som vill hitta info om isländska dubs.

De har dragit nytta av att "Island är ett litet land" för att internet ska kunna frodas med rena lögner som att bland annat Ester Talia Casey spelar Viper i Kung Fu Panda, att Ólafur Darri Ólafsson spelar Black Bart i Svärdet i Stenen och att Ágúst Guðmundsson regisserade Jafars Återkomst isländska dub.
Jag tycker inte bara att detta är riktigt jävla svinnigt mot riktiga researchers utan det är också riktigt jävla svinnigt mot de som lagt ned jobb med att dubba som sedan inte får cred, typ Jafars Återkomst som Júlíus Agnarsson regisserade som de vill få spridit att Ágúst Guðmundsson hade regi på.
Fyfan säger jag bara det är ett jättejobb att regissera en dubbning och dessa människor spottar på de som faktiskt lagt ned arbetet på dem😡.

Något dessa människor också gjort är att fantisera ihop en isländsk rollista till Antz där de skrivit att Hjálmar Hjálmarsson, Ólafur Darri Ólafsson och Laddi medverkar i, något de omöjligen kan ha forskat fram jag har hållit på i snart 2 år med att leta isländska vhs'er för att dokumentera dubbningar och Antz dubbning är super ovanlig, den kom endast på vhs och vhs utgåvan kom dessutom både dubbad och textad.
Denna rollistan ändrade det sig också med då det först stod att Valur Freyr Einarsson var Z vilket senare ändrades till Hjálmar Hjálmarsson.
Vad är källan till denna rollistan, den ovanliga VHS utgåvan, Nope idioterna som driver dubbing database fantasier.
Det är inte ens på kartan att dessa människor skulle försöka hitta isländska vhs'er.
Dom som gör detta borde få en riktig snyting för alla lögner >:(