Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Aladdin (Disneys TV-serie)

Startat av Beck, 14 september 2011 kl. 21:58:09

Föregående ämne - Nästa ämne

Simon Axelsson och 4 gäster tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet  7 juni 2025 kl. 20:44:02Kam du ta Herkules serien på svenska efteråt ?
Har du Discord?
Vet en som har alla avsnitt du kan kontakta då.

Oscar Isaksson

Jag hamnade i en oense diskussion. Efter att jag berättat att inspelningen med Andres Öjebos sånginsats "Arabiska Natt" kommer ursprungligen från produktionen av Jafars återkomst. Det godtas inte, då den informationen inte framgår i creditlistan. ::)

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 24 september 2025 kl. 22:00:04Jag hamnade i en oense diskussion. Efter att jag berättat att inspelningen med Andres Öjebos sånginsats "Arabiska Natt" kommer ursprungligen från produktionen av Jafars återkomst. Det godtas inte, då den informationen inte framgår i creditlistan. ::)
Jag ska ta och skriva ut det på Dubbningshemsidans creditlista - jämför man sida vid sida hör man mycket tydligt att introsången till TV-serien är inklistrad från Jafars återkomst, men i nedkortad form.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 september 2025 kl. 00:29:35Jag ska ta och skriva ut det på Dubbningshemsidans creditlista - jämför man sida vid sida hör man mycket tydligt att introsången till TV-serien är inklistrad från Jafars återkomst, men i nedkortad form.
Du har rätt, när man väl vet det är det lätt att märka 

Oscar Isaksson

Håller på att kolla igenom serien på svenska och tänker att de större gästrollerna borde väl stå med i creditlistan tex de som Lill-Babs och Eva Bysing dubbar. Men ska en sån sak vara övertydlig, med vilket specifikt avsnitt just den rollen är med i?

Jag kan bli en aning sur över att mindre figurer inte är så bra dokumenterade med namn, så blir ett problem när jag inte vet vad jag ska skiva...

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 17 oktober 2025 kl. 03:32:38Håller på att kolla igenom serien på svenska och tänker att de större gästrollerna borde väl stå med i creditlistan tex de som Lill-Babs och Eva Bysing dubbar. Men ska en sån sak vara övertydlig, med vilket specifikt avsnitt just den rollen är med i?
Inte nödvändigtvis vilket specifikt avsnitt, men rollfigurens namn vore ju önskvärt om det är en större/viktigare gästroll (så att det inte känns rättvist att placera in vederbörande i "Övriga röster").

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 17 oktober 2025 kl. 03:32:38Håller på att kolla igenom serien på svenska och tänker att de större gästrollerna borde väl stå med i creditlistan tex de som Lill-Babs och Eva Bysing dubbar. Men ska en sån sak vara övertydlig, med vilket specifikt avsnitt just den rollen är med i?

Jag kan bli en aning sur över att mindre figurer inte är så bra dokumenterade med namn, så blir ett problem när jag inte vet vad jag ska skiva...
Är Lill-Babs och Eva Bysing med i denna serie ?🤯⁉️

Adam Larsson

Citat från: gstone skrivet 17 oktober 2025 kl. 18:23:35Är Lill-Babs och Eva Bysing med i denna serie ?🤯⁉️
Lill-Babs hjälpte sin bror att starta Eurotroll när han blev tvingad att sälja Media Dubb så hon är med i hans dubbningar ibland

gstone

Citat från: Adam Larsson skrivet 17 oktober 2025 kl. 19:25:45Lill-Babs hjälpte sin bror att starta Eurotroll när han blev tvingad att sälja Media Dubb så hon är med i hans dubbningar ibland
Gratis för hon är familj ?

Eller blev hon betald 

Adam Larsson

Citat från: gstone skrivet 17 oktober 2025 kl. 19:33:56Gratis för hon är familj ?

Eller blev hon betald
Ingen aning, men han anlitade ju sina systerdöttrar också Kristin Kaspersen och Malin Berghagen till sina dubbningar

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 17 oktober 2025 kl. 19:51:47Ingen aning, men han anlitade ju sina systerdöttrar också Kristin Kaspersen och Malin Berghagen till sina dubbningar
Kristin Kaspersen har jag då aldrig någonsin förut hört talas om...

Malin Berghagen däremot känner jag väl till.

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 oktober 2025 kl. 19:59:10Kristin Kaspersen har jag då aldrig någonsin förut hört talas om...

Malin Berghagen däremot känner jag väl till.
Hon är Malins yngre halvsyster och är känd som programledare.