Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Underskattade filmer

Startat av Disneyfantasten, 14 juni 2025 kl. 20:35:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 juni 2025 kl. 20:35:30Rock-A-Doodle (1991)
Detta är Don Bluths femte långfilm och den andra av de två som gjordes i samarbete med Goldcrest, filmen fick dålig kritik och marknadsföring och är ansedd av många att vara en av Don Bluths sämre filmer.

Jag gillar handlingen, karaktärerna, sångerna och animationen, och den svenska dubbningen är mycket välgjord, med Jerry Williams, Per Myrberg, Jessica Zandén, Philip Zandén, Pernilla Wahlgren, Carl Billquist, Richard Carlsohn, Peter Harryson, m.fl.

Det är synd att filmen inte getts ut på DVD i Sverige.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 juni 2025 kl. 20:35:30Tummelisa (1994)
Detta är Don Bluths sjätte långfilm, filmen fick dålig kritik och marknadsföring och anses av många att vara en av Don Bluths sämre filmer.

Jag gillar handlingen, animationen, karaktärerna och sångerna, och det är den mest Disney-lika av alla Don Bluths filmer, dessutom är den svenska dubbningen också riktigt välgjord, med Gunilla Backman, Jonas Malmsjö (och Johan Wennerstrand), Richard Carlsohn, Irene Lindh, Petra Nielsen, Claes Jansson, Johan Rabéus, Kim Anderzon, Allan Svensson, Björn Gedda, Katarina Ewerlöf, m.fl. och är regisserad av fenomenet Doreen Denning.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 juni 2025 kl. 20:35:30Pingvinen och Lyckostenen (1995)
Detta är Don Bluths åttonde långfilm och den sista av de som gjordes av hans förra studio, den filmen fick dålig kritik och marknadsföring när den kom och anses av många att vara en av Don Bluths sämre filmer.

Jag gillar handlingen, karaktärerna, sångerna och animationen, och den svenska dubbn8ngen är mycket välgjord, med Frank "Simba" Ådahl, Tommy Nilsson, Pernilla Wahlgren, Jan Åström, m.fl.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 juni 2025 kl. 20:35:30Det Magiska Svärdet Kampen om Camelot (1998)
Detta är en av de tidigaste långfilmerna från Warner Bros Animation, det är också en av deras mindre uppmärksammade, när filmen kom fick den dålig kritik och marknadsföring.

Jag gillar handlingen, animationen, karaktärerna och sångerna, Kayley är en stark karaktär som är äventyrslysten, den svenska dubbningen är också mycket välgjord, jag älskar speciellt Myrra Malmbergs insats, men även Ulf Larsson, Håkan Mohede, Tommy Nilsson, m.fl.

Det är förövrigt synd att DVD-utgåvan (som innehåller den svenska dubbningen) är utgången sedan länge.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 juni 2025 kl. 20:35:30Svanprinsessan (1994)
Detta är en av de fåtalet filmer från Nest Family Entertainment som jag tycker är bra, dessvärre verkar den filmen inte vada vidare omtyckt...

Jag tycker om filmen, animationen, karaktärerna, handlingen och sångerna, och den har även en bra svensk dubbning, med Sofia Källgren, Joachim Bergström, Torsten Wahlund, Bengt Järnblad, Philip Zandén, Lennart R. Svensson, Christina Schollin, m.fl.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 juni 2025 kl. 20:35:30Ferngully Den Sista Regnskogen (1992)
Detta är den första animerade långfilm som producerats av 20th Century Fox, filmen fick mestadels positiva recensioner och bra marknadsföring, men dessvärre är filmen inte så omtalad.

Jag gillar handlingen, karaktärerna, animationen, sångerna, osv., dessutom är den svenska dubbningen också mycket välgjord, jag älskar speciellt Lizette Pålssons fantastiska insats, även i övrigt är den välcastad, med Pontus Gustafsson, Anni-Fri Lyngstad, Steve Kratz, Tommy Nilsson, Andreas Nilsson, Torsten Wahlund, Svante Thurssson, m.fl. (jag hade dock personligen valt Dan Ekborg som Batty-Koda även om Johan Rabéus gör en godkänd tolkning), regisserad av fenomenet Doreen Denning.

gstone

Tingeling och den förlorade skatten

Trubbel i Sagoland. 

Gnomeo och Julia

Trubbel i Sagoland
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Chihuahuan från Beverly Hills 

Lejonkungen 2. Simbas Skatt

Five i vilda västern 

Gustaf(2004)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 juni 2025 kl. 20:35:30- På Rymmen (1995)
Det verkar knappt som någon pratar om denna film...

Jag gillar filmen, handlingen går att hänga med i, karaktärerna är intressanta och den svenska dubbningen är välgjord, med Nick Atkinson, Louise Raeder, Eleonor Telcs, Hasse Jonsson, Mattias Knave, Gunnar Ernblad, Sture Ström, Magnus Rongedal, Torsten Wahlund.

Det är förövrigt synd att ingen svensk DVD-utgåva existerar.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 juni 2025 kl. 20:35:30- Rex och Hans Vänner (1993)
Filmen fick dålig marknadsföring och blandad kritik.

Jag tycker filmen är bra, jag gillar animationen, karaktärerna, handlingen, osv. Sen är den svenska dubbningen också mycket bra, med Sture Ström, Martin Carlberg, Annelie Berg Bhagavan, Hasse Jonsson, Gunnar Ernblad, Myrra Malmberg.

Det är förövrigt synd att ingen svensk DVD-utgåva existerar.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 juni 2025 kl. 20:35:30- Flipper (1996)
Det verkar som att knappt någon talar om denna film.

Jag tycker filmen är välgjord, karaktärerna är intressanta och handlingen går att hänga med i. Även den svenska dubbningen är mycket välgjord.

Det är förövrigt synd att svenska dubbningen saknas på DVD.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 juni 2025 kl. 20:35:30- Shrek Den Tredje (2007)
Filmen fick ingen vidare bra kritik.

Jag förstår ärligt talat inte varför många ogillar denna film, jag tycker den är bra, animationen är bra, handlingen är intressant och svenska dubbningen är välgjord.