Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Zombie Hotell

Startat av A.T.Nilsson, 23 juni 2025 kl. 18:06:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ovanliga dubbningar

Citat från: A.T.Nilsson skrivet 25 juni 2025 kl. 22:23:29Jag har dvd filmen hemma, på engelska. Inte många avsnitt är det men visst saknar man den på svenska. Original språket var franska?
Jag har pratat med min väninna, och hon säger att hon har antingen 25 eller 26 episoder av Zombie hotell på svenska inspelade från Barnkanalen. Jag vet inte hur många episoder som gjordes, men det låter som ett hyfsat antal i alla fall. :)

Finns det bildkällor att synka till, och är du eller någon annan intresserad av att synka? Jag kan dessvärre inte själv ta mig an det just nu.

BPS

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 12 juli 2025 kl. 02:14:41Jag har pratat med min väninna, och hon säger att hon har antingen 25 eller 26 episoder av Zombie hotell på svenska inspelade från Barnkanalen. Jag vet inte hur många episoder som gjordes, men det låter som ett hyfsat antal i alla fall. :)

Finns det bildkällor att synka till, och är du eller någon annan intresserad av att synka? Jag kan dessvärre inte själv ta mig an det just nu.
Serien består av 26 episoder och har var bara en säsong.

Daniel Hofverberg

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 12 juli 2025 kl. 02:14:41Finns det bildkällor att synka till, och är du eller någon annan intresserad av att synka? Jag kan dessvärre inte själv ta mig an det just nu.
Vad gäller bildkällor har det franska produktionsbolaget Gaumont Animation (som när serien producerades hette Alphanim) lagt upp alla avsnitt på YouTube. :)
https://www.youtube.com/playlist?list=PL2Pr_n0dxX5jNWx4yWYwAfNnOIwUoKFwc
(Jag är lite osäker på om franska eller engelska är originalspråket, men på YouTube är det i alla fall på engelska - vilket är bra för bildversionen, då jag har ett vagt minne av att SVT sände serien med engelsk bildversion)

Kvaliteten är rätt bra i mina ögon, men jag gissar att den är uppskalad från SD-upplösning då det i mina ögon inte riktigt ser ut som äkta HD. Dessutom hade man ju helst velat få tag i den orörda bilden innan YouTubes nedkomprimering. Avsnitten har även en extra fem sekunder lång snutt i slutet av varje avsnitt, som inte hör hemma där - men avsnitten ser ut att vara kompletta, och i brist på annat är det i mina ögon en fullt funktionsduglig bildkälla.

Man kan ju tycka att serien borde finnas på någon fransk streamingtjänst också, men jag har inte lyckats hitta någon vid en snabb sökning... På DVD verkar bara enstaka avsnitt ha släppts.

Tyvärr har jag dock heller inte tid och ork att synka just nu. :(

gstone

Jag har aldrig hört om dem här serien 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Will Siv

Kolla skärmen i bakgrunden vid 7:45  ;)

Även den här vill jag verkligen få tag på med svenskt tal .......

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 juli 2025 kl. 08:30:56Vad gäller bildkällor har det franska produktionsbolaget Gaumont Animation (som när serien producerades hette Alphanim) lagt upp alla avsnitt på YouTube. :)
https://www.youtube.com/playlist?list=PL2Pr_n0dxX5jNWx4yWYwAfNnOIwUoKFwc
(Jag är lite osäker på om franska eller engelska är originalspråket, men på YouTube är det i alla fall på engelska - vilket är bra för bildversionen, då jag har ett vagt minne av att SVT sände serien med engelsk bildversion)

Kvaliteten är rätt bra i mina ögon, men jag gissar att den är uppskalad från SD-upplösning då det i mina ögon inte riktigt ser ut som äkta HD. Dessutom hade man ju helst velat få tag i den orörda bilden innan YouTubes nedkomprimering. Avsnitten har även en extra fem sekunder lång snutt i slutet av varje avsnitt, som inte hör hemma där - men avsnitten ser ut att vara kompletta, och i brist på annat är det i mina ögon en fullt funktionsduglig bildkälla.

Man kan ju tycka att serien borde finnas på någon fransk streamingtjänst också, men jag har inte lyckats hitta någon vid en snabb sökning... På DVD verkar bara enstaka avsnitt ha släppts.

Tyvärr har jag dock heller inte tid och ork att synka just nu. :(
Det här är från samma studio.
- what.

A.T.Nilsson

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 12 juli 2025 kl. 02:14:41Jag har pratat med min väninna, och hon säger att hon har antingen 25 eller 26 episoder av Zombie hotell på svenska inspelade från Barnkanalen. Jag vet inte hur många episoder som gjordes, men det låter som ett hyfsat antal i alla fall. :)

Det skulle finnas 26 avsnitt så kanske rör det sig om alla. Det var goda nyheter, och roligt att det är fler än jag som gillar serien mycket och vill se den. Bildkällor?-Bild med ljud är inte inspelat redan?

BPS

När det gäller synkningen så kan jag göra det, precis på samma sätt som med Lou! att jag även lyssnar på rösterna men det kräver att vi hittar någon källa att använda...

Will Siv

Citat från: BPS skrivet 12 juli 2025 kl. 10:46:20När det gäller synkningen så kan jag göra det, precis på samma sätt som med Lou! att jag även lyssnar på rösterna men det kräver att vi hittar någon källa att använda...
https://www.svtplay.se/zombie-hotell 

Här står några av rösterna.
- what.

MOA

Citat från: BPS skrivet 12 juli 2025 kl. 03:54:03Serien består av 26 episoder och har var bara en säsong.
Det betyder att hon spelat in alla avsnitt, Wohoo! Antar att Zombie Hotell aldrig blev populärt
Antar att Norea Sjöquist & Oliver Åberg spelar protagonisterna

A.T.Nilsson

Citat från: MOA skrivet 12 juli 2025 kl. 11:02:17Det betyder att hon spelat in alla avsnitt, Wohoo! Antar att Zombie Hotell aldrig blev populärt
Antar att Norea Sjöquist & Oliver Åberg spelar protagonisterna
Det stämmer. Som Maggot och Fungus.

A.T.Nilsson

Norea Sjöquist  Maggot
Oliver Åberg  Fungus
Anton Raeder  Sam
Ewa Fröling  Funerella
Claes Ljungmark  Rictus
Björn Gedda  Översten
Hasse Jonsson var Tut(mumien) tror jag
Kristian Ståhlgren tror jag var Gadd,som han hette
Göran Berlander som Wilson ?
Några sitter i alla fall,fler röster också säkert, men jag minns inte till hundra.Rätta mig om jag har fel om någon kan den bättre.

Steffan Rudvall

Citat från: A.T.Nilsson skrivet 12 juli 2025 kl. 11:14:52Norea Sjöquist  Maggot
Oliver Åberg  Fungus
Anton Raeder  Sam
Ewa Fröling  Funerella
Claes Ljungmark  Rictus
Björn Gedda  Översten
Hasse Jonsson var Tut(mumien) tror jag
Kristian Ståhlgren tror jag var Gadd,som han hette
Göran Berlander som Wilson ?
Några sitter i alla fall,fler röster också säkert, men jag minns inte till hundra.Rätta mig om jag har fel om någon kan den bättre.
BPS när han gör sina listor går in i detalj och skriver ner varenda biroll och figur i varje avsnitt.

A.T.Nilsson

Citat från: BPS skrivet 12 juli 2025 kl. 10:46:20När det gäller synkningen så kan jag göra det, precis på samma sätt som med Lou! att jag även lyssnar på rösterna men det kräver att vi hittar någon källa att använda...
Annars var ju avsnitten på youtube inte så dumma, men håller med Daniel.Det ska helst se bra ut också.

Hey Arnold på svenska

Jag vill också gärna se hela Zombie Hotell med svensk tal som jag gjorde när jag såg serien på TV med min lillebror.

Hoppas någon bra kan synka bild och ljud.

Jag kan också göra ett försök med då behöver jag bild och ljud källorna.

Kan använda VSDS Video Editor.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

BPS