Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

SVT-rariteter

Startat av Monsieur Hulot, 28 juni 2025 kl. 19:47:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tintin

Citat från: Erika skrivet  9 juli 2026 kl. 18:40:44Båda omgångarna av Midvinterbio minns jag som riktigt trevliga, även om jag måste nog erkänna att det var mest kortfilmerna och tv-serierna som ingick som intresserade mig mest på den tiden.
Jag såg om Thomas och senior (som gick direkt efter Midvinterbio 1988) för inte så längesedan. Den finns utgiven på DVD (men inga undertexter). Använde TurboScribe för att skapa begripliga undertexter från ljudet.

I samma veva dök även en filmversion upp på YouTube med 2 minuter extramaterial (som inte var med i TV-serien). Så det var ju en bonus :)  

Monsieur Hulot

Vad handlade Midvinterbio om? Det enda jag vet är att 1988 års omgång med Lennart R. Svensson repriserades 1995.

Tintin

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  9 juli 2026 kl. 20:58:04Vad handlade Midvinterbio om? Det enda jag vet är att 1988 års omgång med Lennart R. Svensson repriserades 1995.
Lite från första avsnittet.

https://www.youtube.com/watch?v=TGVN83j35oc

Monsieur Hulot

Monsieur Hulot

@Daniel Hofverberg hur går det med Kalles klätterträd? Är avsnitten från DVD-avsnitten färdigklippta?

Monsieur Hulot

Citat från: Benkt skrivet 16 mars 2026 kl. 21:36:05Varning för barn/Det är serverat-dubbel-DVD:n finns väldigt ofta på loppisar och second hand. Underhållande nog ställs de ofta i barnavdelningen, vilken man kan diskutera lämpligheten i.... Oavsett vilket är det lätt att hitta den billigt.
Skulle du klassa Det är serverat som raritet? Trots att showen varit helt frånvarande från "playen" i evigheter och att ingenting ligger uppe på Youtube eller någon annanstans på internet är den alltså vanlig i second hand-butiker.

Benkt

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 20:35:22Skulle du klassa Det är serverat som raritet? Trots att showen varit helt frånvarande från "playen" i evigheter och att ingenting ligger uppe på Youtube eller någon annanstans på internet är den alltså vanlig i second hand-butiker.
Det är absolut inte en raritet. Jag har sett minst tre ex bara den här veckan.

Monsieur Hulot

Citat från: Benkt skrivet Igår kl. 20:58:38Det är absolut inte en raritet. Jag har sett minst tre ex bara den här veckan.
Är den vanlig?! Konstigt i alla fall att showen inte finns någonstans på hela internet i helhet eller utklippta delar. ??? På Archive borde den ju ändå ligga med tanke på att det finns diverse gamla filmer/serier att se där.

Kanske redan har frågat dig, men finns det någon SVT-raritet som du är mest nyfiken på? Det kan både vara någonting vi redan nämnt i tråden eller någonting du kanske kommer på själv som du skulle vilja se.