Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

K-Pop: Demonjägarna (2025)

Startat av Lemanic89, 14 juli 2025 kl. 04:26:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lemanic89

K-Pop: Demonjägarna (K-Pop: Demon Hunters) är den senaste filmen från Sony Animation Studios som har K-Pop som fokus här. Den finns att se på Netflix. Här är handlingen från IMDB.

CitatA world-renowned K-Pop girl group, as they balance their lives in the spotlight with their secret identities as bad-ass demon hunters, set against a colorful backdrop of fashion, food, style and the most popular music movement of this generation.

When they aren't selling out stadiums, Kpop superstars Rumi, Mira and Zoey use their secret identities as badass demon hunters to protect their fans from an ever-present supernatural threat. Together, they must face their biggest enemy yet - an irresistible rival boy band of demons in disguise.

Någon av er som sett den redan? Max Martin-landet verkar hålla en underligt lågmäld profil när det kommer till den här filmen. Är ju som hand i handsken för poptimister.

Daniel Hofverberg

Jag har inte sett den än, men den står på min lista och jag ska försöka hinna se den snart. Av det lilla jag sett, när jag skulle skriva av dubbcredits, verkar dubbningen riktigt bra i alla fall. :)

E

Såg den igår, den e hands down en av dom bästa filmerna i år👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Den ligger just nu på tredjeplats bland dom bästa filmerna som jag sett år 2025. Dubbningen var faktiskt riktigt bra👏🏻 Jag hoppas att Elif Grahn Funroth får fler huvudroller framöver, hon var fantastisk som Rumi, dom andra var också bra. Animationen är också riktigt snyggt gjord, som en blandning av Spider-Verse (samma skapare btw) och Totally Spies. Det vore en skandal om den inte får ett gäng Oscarsnomineringar nästa år

10/10

Det e dock en sak jag inte förstår: VARFÖR kunde dom inte visa filmen på BIO?🤦🏻�♂️👎🏻 Detta är verkligen en film som man skulle vilja se på vita duken, så varför släppa den direkt på streaming? Jag vet att den visades på utvalda biografer i USA men det e så mesigt🙄

Will Siv

Citat från: E skrivet 17 juli 2025 kl. 22:56:01Såg den igår, den e hands down en av dom bästa filmerna i år👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Den ligger just nu på tredjeplats bland dom bästa filmerna som jag sett år 2025. Dubbningen var faktiskt riktigt bra👏🏻 Jag hoppas att Elif Grahn Funroth får fler huvudroller framöver, hon var fantastisk som Rumi, dom andra var också bra. Animationen är också riktigt snyggt gjord, som en blandning av Spider-Verse (samma skapare btw) och Totally Spies. Det vore en skandal om den inte får ett gäng Oscarsnomineringar nästa år

10/10

Det e dock en sak jag inte förstår: VARFÖR kunde dom inte visa filmen på BIO?🤦🏻�♂️👎🏻 Detta är verkligen en film som man skulle vilja se på vita duken, så varför släppa den direkt på streaming? Jag vet att den visades på utvalda biografer i USA men det e så mesigt🙄
Såg den faktiskt nu ikväll.

9/10.
- what.

gstone

Citat från: E skrivet 17 juli 2025 kl. 22:56:01Såg den igår, den e hands down en av dom bästa filmerna i år👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Den ligger just nu på tredjeplats bland dom bästa filmerna som jag sett år 2025. Dubbningen var faktiskt riktigt bra👏🏻 Jag hoppas att Elif Grahn Funroth får fler huvudroller framöver, hon var fantastisk som Rumi, dom andra var också bra. Animationen är också riktigt snyggt gjord, som en blandning av Spider-Verse (samma skapare btw) och Totally Spies. Det vore en skandal om den inte får ett gäng Oscarsnomineringar nästa år

10/10

kul att du gilla den
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lemanic89

Ser på Svenska Billboardlistan och ser inte en skymt av någon låt från filmen på den. Hur får vi en av dem låtarna dit? Har Elin ett TikTok-konto att marknadsföra den?

Will Siv

Citat från: Lemanic89 skrivet 18 juli 2025 kl. 00:13:49Ser på Svenska Billboardlistan och ser inte en skymt av någon låt från filmen på den. Hur får vi en av dem låtarna dit? Har Elin ett TikTok-konto att marknadsföra den?
K-pop är inte så stort här....... 

(jag är mer irriterad av att Chappell Roan inte ens nåt top 10, men flera låtarna som inte ens spelas på P3 är det)
- what.

Daniel Hofverberg

Citat från: E skrivet 17 juli 2025 kl. 22:56:01Det e dock en sak jag inte förstår: VARFÖR kunde dom inte visa filmen på BIO?🤦🏻�♂️👎🏻 Detta är verkligen en film som man skulle vilja se på vita duken, så varför släppa den direkt på streaming? Jag vet att den visades på utvalda biografer i USA men det e så mesigt🙄
Med tanke på att filmen är beställd och distribueras av Netflix är det väl inte särskilt svårt att förstå - hur ofta händer det egentligen att Netflix släpper sina filmer på bio i Sverige...? Det har väl hänt någon enstaka gång under åren (mig veterligen aldrig med någon dubbad film dock), men det är ju ytterst sällsynt.

Att filmen visats på ett mindre antal biografer i USA, mig veterligen bara i Kalifornien och New York, handlar förstås nästan enbart om att uppfylla kraven för Oscarsgalan - så att filmen ska kunna bli Oscarsnominerad, som inte rena streamingfilmer kan. Minimikravet för Oscar är nämligen att en film måste visas minst en vecka på bio i Los Angeles i Kalifornien, för alla kategorier utom bästa utländska film (en väldigt märklig regel, men så är det...). Jag gissar att Netflix har siktat in sig på att filmen ska bli nominerad till bästa animerade långfilm nästa år.

Lemanic89

Citat från: Will Siv skrivet 18 juli 2025 kl. 00:53:12K-pop är inte så stort här.......

(jag är mer irriterad av att Chappell Roan inte ens nåt top 10, men flera låtarna som inte ens spelas på P3 är det)
Cazzi Opeia? Fifty-Fifty (som har en Svensk medlem)?

Sedan har en kvalificerad majoritet av det Svenska Musikundret lagt om kursen mot Sydkorea sedan länge. Benji t.ex. Såg att en av låtarna i denna filmen möjligtvis har Thomas G:son som upphovsman.

Will Siv

Citat från: Lemanic89 skrivet 18 juli 2025 kl. 02:41:15Cazzi Opeia? Fifty-Fifty (som har en Svensk medlem)?

Sedan har en kvalificerad majoritet av det Svenska Musikundret lagt om kursen mot Sydkorea sedan länge. Benji t.ex. Såg att en av låtarna i denna filmen möjligtvis har Thomas G:son som upphovsman.
Hur är Cazzi Opeia "k-pop"  ???

Har Fithy Fithy spelats här  ???

Jag menar att k-pop inte spelas like mycket som svensk, amerikansk, brittisk eller ens latinsk pop

Den enda stora låten nylligen är "APT" (från en av medlemmarna av Black Pink, men den är ju ett gränsfall då den är en collab med Bruno Mars)
- what.

Daniel Hofverberg

Citat från: Will Siv skrivet 18 juli 2025 kl. 09:42:58Hur är Cazzi Opeia "k-pop"  ???
Precis det jag också undrar. Finns det mer än en artist som kallas för Cazzi Opeia, eller vad åsyftas egentligen...? För den svenska artisten och låtskrivaren (d.v.s. Moa Carlebecker, som hon egentligen heter) har väl mig veterligen ingen koppling till Sydkorea...? ???

Lemanic89

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 01:15:10Precis det jag också undrar. Finns det mer än en artist som kallas för Cazzi Opeia, eller vad åsyftas egentligen...? För den svenska artisten och låtskrivaren (d.v.s. Moa Carlebecker, som hon egentligen heter) har väl mig veterligen ingen koppling till Sydkorea...? ???
Du säker på det? Kolla in den här diskografin. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Cazzi_Opeia