Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Idéer om nya DVD-utgåvor av tecknade TV-serier

Startat av Haivchru04, 22 juli 2025 kl. 17:47:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Haivchru04

Hej!

Jag har funderat på en sak. Vissa tecknade tv-serier med svensk dubbning har ännu inte fått någon DVD-utgåva eller vissa specifika avsnitt av en serie där avsnitt redan finns på DVD finns inte heller dubbade. Jag tyckte personligen att DVD:erna med Smurfarna innehöll för få avsnitt från säsong 5... Såhär hade jag tänkt mig sex DVD-utgåvor av Smurfarna med avsnitt från säsong 4 och 5 som aldrig släppts på DVD på svenska, danska och norska:

SMURFARNA: DEN LILLA ORANGEA HÄSTEN MED GULDSKORNA
1. A Float Full of Smurfs / Stop and Smurf the Roses
2. The Little Orange Horse With the Gold Shoes
3. Petrified Smurfs* / The Bignose Dilemma*
4. Papa's Worrywarts** / The Smurfomatic Smurfolator**

SMURFARNA: GYTTJEBROTTARSMURFEN
1. The Smurflings*** / Mud-Wrestling Smurfs***
2. Puppy*** / The Masked Pie Smurfer
3. Smurf a Mile in My Shoes
4. The Sand Witch**** / Dreamy's Pen Pals

SMURFARNA: DROTTNING SMURFAN
1. Kow Tow, We Won't Bow
2. Stuck on Smurfs / Educating Bigmouth
3. Wild and Wooly / Queen Smurfette
4. The Dark Ness Monster*

SMURFARNA: MYTERIET PÅ SMURFEN
1. The Grouchiest Game in Town / The Great Slime Crop Failure
2. Marco Smurf and the Pepper Pirates
3. Mutiny on the Smurf / Things that Go Smurf in the Night
4. Papa's Puppy Prescription / Poet's Writers' Block

SMURFARNA: KOMETEN KOMMER
1. Happy Unhappiness Day to You / Papa's Day off
2. Brainy's Smarty Party / Alarming Smurfs
3. The Comet is Coming
4. Love Those Smurfs / The Mr. Smurf Contest

SMURFARNA: LILLSMURFENS FÖRSTA ORD
1. Papa's Family Album
2. Unsound Smurfs / Have You Smurfed Your Pet Today?
3. Gargamel's Time Trip / All Work and No Smurf
4. Baby's First Word

* Finns dock tillgängliga på danska på Youtube
** Finns dock tillgängliga på svenska på Youtube
*** Finns tillgängliga både på norska och danska på Youtube, men inte på svenska
**** Finns dock tillgängliga på norska på Youtube

Har ni själva haft några sådana idéer?

Lillefot

Walter Melon skulle ha varit roligt att få se några DVD-släpp av med den svenska dubbningen. Helst i en box för varje säsong, det vill säga 1 och 2. Så lär dock inte ske då Disney äger rättigheterna till Sabans serier, och de har inte visat något intresse av att ge ut dem på nytt.

Utöver det skulle jag gärna se, om vi kan inkludera lite nyare serier. att My Little Pony: Vänskap är magisk får en komplett box med alla avsnitt samlade. Helst skulle jag se att de då gör ett Blu-Ray släpp, då det är en serie som verkligen vinner på att ses i HD. Men DVD kan funka också om det absolut behövs.

I så fall skulle också varje fodral i boxen vara för en säsong styck, men skivor som innehåller en viss mängd avsnitt och vara placerade i säsongsordning. Som bonus skulle även filmen från 2017 vara inkluderad, och boxarna för säsong 8 och 9 kunde även inkludera de två specialavsnitten/filmerna som gjorts för serien (Best Gift Ever samt Rainbow Roadtrip). Självklart skulle även, utöver engelska, alla nordiska dubbningar av serien vara inkluderade för dem som är intresserade.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.