Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Vilken Illumination-film cykler ni bäst om?

Startat av Disneyfantasten, 21 augusti 2025 kl. 17:53:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken Illumination-film tycker ni bäst om?

Dumma Mej (2010)
0 (0%)
Hopp (2011)
0 (0%)
Lorax (2012)
0 (0%)
Dumma Mej 2 (2013)
0 (0%)
Minioner (2015)
0 (0%)
Husdjurens Hemliga Liv (2016)
0 (0%)
Sing (2016)
0 (0%)
Dumma Mej 3 (2017)
0 (0%)
Grinchen (2018)
0 (0%)
Husdjurens Hemliga Liv 2 (2019)
0 (0%)
Sing 2 (2021)
0 (0%)
Minioner 2 Berättelsen om Gru (2022)
1 (25%)
Super Mario Bros Filmen (2023)
3 (75%)
Änder (2023)
0 (0%)
Dumma Mej 4 (2024)
0 (0%)

Antal personer som röstat: 4

Disneyfantasten

Hittade ingen sådan tråd.

Vilken Illumination-film är eran personliga favorit?

Min kan nog vara Minioner 2 Berättelsen om Gru, jag älskar hur den berättar om hur Gru blev superskurk samt hans dynamik med Willy Knoge.

Kan säga att jag älskar alla Illumination-filmer från 2010-2022 (med undantag för Hopp, som jag inte fann särskilt märkvärdig och som mest tycker jag den var sådär).

Efter Minioner 2 upplever jag att filmerna som släppts hittills inte riktigt varit på topp som de tidigare filmerna, de har inte nödvändigtvis varit dåliga men inte heller några fenomenala mästerverk och de tre förra som hittills gjorts efter har blivit sämre och sämre, men det är endast min personliga åsikt och inget mer.

Super Mario Bros Filmen var visserligen välgjord och sevärd och jag uppskattar att man kombinerat nya saker och blandat dem med spelen, men den har inte riktigt varit på topp som den gamla tecknade Mario-serien.

Änder var även den välgjord och sevärd, men filmen pendlade väldigt mycket för mig när det gäller alltifrån humor, karaktärs-personligheter, osv.

Dumma Mej 4 var även den välgjord och sevärd och jag uppskattar att man gjort kombination mellan både den och de tidigare filmerna (inklusive Minioner-filmerna) genom att låta karaktärer från dessa göra cameo-roller (lite som man gjorde med DreamWorks Kung Fu Panda 4), sen gillar jag Poppy Prescotts dynamik med Gru och jag gillar även honungsgrävlingen, men en del av humorn tyckte jag inte riktigt var på topp, tänker främst på toalett-humorn med bebisen.

Något som jag tycker samtliga dessa tre filmer (och samtliga filmer de gjort, även Hopp) har gemensamt är att de har bra svenska dubbningar.

Lillefot

Är mest förtjust i Mario-filmen av deras verk. Jag är absolut partisk då jag håller Mario-spelen högt uppe, men dem gjorde ett fantastiskt jobb med den filmen överlag.

Det visuella förde över spelens estetik fantastiskt bra, med färger som poppade och såg ut som att de kunde platsa i spelen. Och sedan var den propfylld med referenser till Nintendos verk som helhet, vilket gör den till ett riktigt love-letter till hela serien samt dem som har följt Mario under alla åren. Och skådespelarna gjorde överlag betydligt bättre ifrån sig än vad de flesta hade trott (det gäller både engelska samt den svenska dubbningen)

Handlingen är visserligen ganska simpel och aningen tunn, men ändå tillräckligt engagerande för att hålla mig fastklistrad hela vägen. Sedan förväntade jag mig inte heller någon banbrytande story, då spelen har generellt sett väldigt simpla sådana. Förhoppningsvis kommer de dock lägga ner lite mer tid på storyn i uppföljaren.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 21 augusti 2025 kl. 18:34:11Är mest förtjust i Mario-filmen av deras verk. Jag är absolut partisk då jag håller Mario-spelen högt uppe, men dem gjorde ett fantastiskt jobb med den filmen överlag.

Det visuella förde över spelens estetik fantastiskt bra, med färger som poppade och såg ut som att de kunde platsa i spelen. Och sedan var den propfylld med referenser till Nintendos verk som helhet, vilket gör den till ett riktigt love-letter till hela serien samt dem som har följt Mario under alla åren. Och skådespelarna gjorde överlag betydligt bättre ifrån sig än vad de flesta hade trott (det gäller både engelska samt den svenska dubbningen)

Handlingen är visserligen ganska simpel och aningen tunn, men ändå tillräckligt engagerande för att hålla mig fastklistrad hela vägen. Sedan förväntade jag mig inte heller någon banbrytande story, då spelen har generellt sett väldigt simpla sådana. Förhoppningsvis kommer de dock lägga ner lite mer tid på storyn i uppföljaren.
Enda jag sett & Fuskgubben är spelserien som är näst högst på listan. Älskar den så mycket, håller med om allt
Vänta? Cykler? Detta borde flyttas till rätt avdelning