Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Rymdprojekt Delta, VHS ex rental. Sv-tal

Startat av gstone, 13 september 2025 kl. 22:30:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Erika

Citat från: gstone skrivet 13 september 2025 kl. 22:30:14är det här en bra eller ovanlig dubbning ?

https://www.tradera.com/item/302150/691323999/rymdprojekt-delta-vhs-ex-rental-sv-tal
Ingen aning om det är en bra dubbning (har aldrig sett Rymdprojekt Delta), men definitivt en ovanlig dubbning. 🙂

Daniel Hofverberg

Jag måste medge att jag inte ens hört talats om Rymdprojekt Delta, så jag vet heller inget om dubbningen - men ingen av Wendros VHS-utgåvor har väl haft en direkt dålig dubbning, i alla fall.

Däremot har jag en annan Wendros-VHS här hemma vid namn Mysteriet på den tredje planeten, som har ett väldigt snarlikt omslag - undrar om de två filmerna har någon koppling...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 september 2025 kl. 09:50:38Däremot har jag en annan Wendros-VHS här hemma vid namn Mysteriet på den tredje planeten, som har ett väldigt snarlikt omslag - undrar om de två filmerna har någon koppling...?
Han Rent av vara samma film under olika titlar 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 september 2025 kl. 09:50:38Jag måste medge att jag inte ens hört talats om Rymdprojekt Delta, så jag vet heller inget om dubbningen - men ingen av Wendros VHS-utgåvor har väl haft en direkt dålig dubbning, i alla fall.

Däremot har jag en annan Wendros-VHS här hemma vid namn Mysteriet på den tredje planeten, som har ett väldigt snarlikt omslag - undrar om de två filmerna har någon koppling...?
Rymdprojekt Delta (Misiunea spațială Delta) är en rumänsk produktion, och verkar vara titeln på både en tv-serie och en film. Filmen verkar ha kommit 1984 (och är ca 70 minuter), medan Wendros vhs-utgåva verkar vara utgiven 1983 så bör det vara tv-serien. 

Enligt rumänska Wikipedia består tv-serien av 16 avsnitt, visserligen verkar det vara ganska korta avsnitt, men misstänker det är bara några avsnitt som släppts här. 

Hade varit kul att få se, speciellt dubbningen. 

Mysteriet på den tredje planeten är det den här sovjetiska filmen? Den hade också varit kul att få se. :)  

Benkt

Rymdprojekt Delta aka Delta Space Mission aka Misiunea spatialã Delta är en rumänsk film från 1985.

https://www.imdb.com/title/tt2457504/

Tredje planetens hemlighet aka Tayna tretey planety är en sovjetisk film från 1981.

https://www.imdb.com/title/tt0211653/

Daniel Hofverberg

Så ingen koppling mellan de båda filmerna då...? Då kanske Wendros bara har avsiktligt designat omslagen snarlikt, för att den som hyrt den ena filmen även ska hyra den andra...

Citat från: Erika skrivet 14 september 2025 kl. 11:39:02Mysteriet på den tredje planeten är det den här sovjetiska filmen? Den hade också varit kul att få se. :) 
Speltiden stämmer, så jag gissar att det är den - jag köpte den ganska nyligen, och har inte ens hunnit spela filmen än. Jag ska försöka digitalisera den framöver och lägga upp på Archive. :)

gorehound

@Daniel Hofverberg Såg att du vann auktionen, skulle du kunna lägga upp filmen på archive? :)

Daniel Hofverberg

Citat från: gorehound skrivet 19 september 2025 kl. 13:20:23@Daniel Hofverberg Såg att du vann auktionen, skulle du kunna lägga upp filmen på archive? :)
När jag fått filmen och har hunnit digitalisera den, självklart. :)

Billigt blev det dock inte... :(