Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Albert & Herbert

Startat av Monsieur Hulot, 26 september 2025 kl. 14:46:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Monsieur Hulot

En serie som förgyllt väldigt många i detta land är Albert & Herbert. Handlingen är enkel; en far och hans son är båda skrothandlare och bor i en gammal träkåk i Göteborg. Fadern Albert är barnslig och ständigt rädd för att bli lämnad ensam av sonen Herbert, alias "Hebbe lelle".

Själv har jag (Monsieur Hulot) alltid älskat denna serie, särskilt julkalendern! Har någon annan en relation till serien? Skriv! :)

Dessutom medverkar Farbror Joakim i avsnittet Betalas omgående - ni gissar rätt; the one and only John Harryson!

Nilsson

John Harryson Slaktare Lundstedt 

Nilsson

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 26 september 2025 kl. 14:46:58En serie som förgyllt väldigt många i detta land är Albert & Herbert. Handlingen är enkel; en far och hans son är båda skrothandlare och bor i en gammal träkåk i Göteborg. Fadern Albert är barnslig och ständigt rädd för att bli lämnad ensam av sonen Herbert, alias "Hebbe lelle".

Själv har jag (Monsieur Hulot) alltid älskat denna serie, särskilt julkalendern! Har någon annan en relation till serien? Skriv! :)

Dessutom medverkar Farbror Joakim i avsnittet Betalas omgående - ni gissar rätt; the one and only John Harryson!
Jag älskar den här serien verkligen. Jag har alla på dvd.

Monsieur Hulot

Citat från: Nilsson skrivet 26 september 2025 kl. 15:05:58Jag älskar den här serien verkligen. Jag har alla på dvd.
Samma här! Favoritavsnittet är självklart I nöd och lust (1979), som av okända skäl saknas på SVT Play.

Nilsson

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 26 september 2025 kl. 15:12:17Samma här! Favoritavsnittet är självklart I nöd och lust (1979), som av okända skäl saknas på SVT Play.
Den är från sista säsongen.Säsong 5. Som saknas på Svt Play.

Nilsson

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 26 september 2025 kl. 15:12:17Samma här! Favoritavsnittet är självklart I nöd och lust (1979), som av okända skäl saknas på SVT Play.
Albert - "Det är den fulaste kyrka jag nånsin sett" Snacka om att förstöra stämningen

MOA

Bästa avsnittet är när Albert inte får spela på Herberts grammofon, skrattar ihjäl mig & slutet är bäst. Sten Åke är bara för rolig men fattar att han gick för långt i Nöd & Lust.
*Imiterar Instrument*
"Du hör ju själv hur dåligt det låter. Sånt är ju inte njutbart"

Nilsson

Citat från: MOA skrivet 26 september 2025 kl. 16:34:18Bästa avsnittet är när Albert inte får spela på Herberts grammofon, skrattar ihjäl mig & slutet är bäst. Sten Åke är bara för rolig men fattar att han gick för långt i Nöd & Lust.
*Imiterar Instrument*
"Du hör ju själv hur dåligt det låter. Sånt är ju inte njutbart"
Jag skrattar bara jag tänker på det. Herbert blev utlåst.Men han fick skylla sig själv på slutet för att han slängde ut grammofonen.

Nilsson

Det är så roligt med Albert. Att han alltid ska.ge Herbert dåligt samvete ,så fort Herbert ska planera och resa eller vad han ska göra.

Monsieur Hulot

Två avsnitt är lite speciella; Träfrackarna och Musikens makt (grammofonen). Det är nämligen bland de enda tillfällen (i originalserien) då enbart Sten-Åke och Tomas medverkar och inga andra skådespelare.

MOA

Citat från: Nilsson skrivet 26 september 2025 kl. 17:35:49Jag skrattar bara jag tänker på det. Herbert blev utlåst.Men han fick skylla sig själv på slutet för att han slängde ut grammofonen.
"Du får inte spela på min grammofon farsan!
Citat från: Monsieur Hulot skrivet 26 september 2025 kl. 18:25:00Två avsnitt är lite speciella; Träfrackarna och Musikens makt (grammofonen). Det är nämligen bland de enda tillfällen (i originalserien) då enbart Sten-Åke och Tomas medverkar och inga andra skådespelare.
Som jag nämnde, Herbert står inte ut med partymusiken

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet 26 september 2025 kl. 19:03:01"Du får inte spela på min grammofon farsan!

Som jag nämnde, Herbert står inte ut med partymusiken
Ett mycket roligt avsnitt! ;D

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 26 september 2025 kl. 19:12:15Ett mycket roligt avsnitt! ;D
När 2 olika musikstilar går ihop blir det ett helroligt resultat