Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Super Mario Galaxy Filmen

Startat av gstone, 3 oktober 2025 kl. 11:40:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Super Mario Galaxy Filmen kommer först april

https://www.filmstaden.se/film/super-mario-galaxy-filmen/

det är en uppföljare till Super Mario Bros. Filmen

här är (läckt) bild på happy meal leksakerna
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lillefot

Kommer gå och se den så fort den har premiär, i och med att den första filmen var så rolig.

Misstänker att likt originalet så kommer de flesta av skådespelarna i den svenska dubbningen återkomma till sina roller. Undrar fortfarande vem som ska ge röst till Yoshi...

Förhoppningsvis kommer även Filmstaden ha merchandise för den, då de har haft det för så många filmer nu. Plus så skulle inte samlingen ha något emot det. :)
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Disneyfantasten

Jag kommer definitivt att se filmen.

Första filmen var enligt mig ganska bra (en stabil sjua), så vi får se hur jag kommer tycka om den andra filmen.  :)

Elios

Citat från: Lillefot skrivet  3 oktober 2025 kl. 13:23:40Kommer gå och se den så fort den har premiär, i och med att den första filmen var så rolig.

Misstänker att likt originalet så kommer de flesta av skådespelarna i den svenska dubbningen återkomma till sina roller. Undrar fortfarande vem som ska ge röst till Yoshi...

Förhoppningsvis kommer även Filmstaden ha merchandise för den, då de har haft det för så många filmer nu. Plus så skulle inte samlingen ha något emot det. :)
Har aldrig hört Yoshi prata.

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 oktober 2025 kl. 13:36:53Jag kommer definitivt att se filmen.

Första filmen var enligt mig ganska bra (en stabil sjua), så vi får se hur jag kommer tycka om den andra filmen.  :)
Samma här, första filmen var verkligen sevärd och charmig, ska definitivt gå och se tvåan med. :) 

Oskar

just nu finns ettan på Netflix och andra steamtjänster.

Lillefot

Citat från: Elios skrivet  3 oktober 2025 kl. 14:13:48Har aldrig hört Yoshi prata.
Han har textdialog i några av spelen (Super Mario World och Galaxy 2), och har även haft konkret dialog i den tecknade serien baserad på det förstnämnda spelet. Så jag har jag svårt att tro att han inte kommer ha någon dialog i denna film.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Skokaka

Vad trevligt. Men... Var det först inte tänkt att vara en film baserad på Super Mario World, har jag för mig? ??? Kanske dom ändrade det, och att det var tänkt att Luigi inte skulle vara med, men han verkar återvända i denna. :) (Jag antar för att det står inte "Bros." i titeln längre, men ändå...) Och så ser vi nu hur Yoshi ser ut, så... 

Det verkar vara en trend med att moderna filmer baserade på spel verkar göra sneak peeks på uppföljare, antingen efter den första låten i eftertexterna eller efter allt detta. Kanske alla dessa filmer kommer att senare blandas ihop till en Super Smash Bros. film, men så säker är jag inte, förstås... 

Så... Det är liksom självklart att vi kommer att få se nya karaktärer i uppföljare, så Yoshi kommer att få sin roll här. Förmodligen för att han är med i Super Mario Galaxy 2, men i hela fall, det är trevligt att de gör en film utav det bästa spelet. Kommer det att vara en remake utav spelet? Jag vet inte hur de ska göra med att träffa Rosalina för första gången, men det är liksom självklart att hon medverkar här. Undrar om Lumalee kommer att ha någon koppling till Rosalina... Så... Får se vad jag hoppas med detta: 

Då Wario är med, då så borde det vara bra om Danny DeVito får rollen, och det är tydligen inte bara jag, utan en del verkar också tycka detta. Osäker på hur det blir med hans svenska röst, då jag vet inte när Peter Harryson senast har dubbat, och det lär nog kanske bli Bengt Järnblad igen, kanske. Jag hoppas också att karaktärerna porträtteras på rätt sätt och att de inte får några officiella sexualitet. (Jag menar, jag har inget emot om det är en karaktär som är ny och skapad för just filmen, men för karaktärerna från spelen, nja... :-\) Och om Toadette är med så hoppas jag att hon INTE blir till Toads syster, och jag hoppas dock att det inte kommer att vara någon hund som förvandlas till en människa och blir ihop med Peach. Och såklart, för att inte tala om att Mario vs. Wario tycker jag verkligen inte borde blandas i denna filmen... 

Och då förresten även Bowser Jr. kommer att vara med, antingen så kommer han att spelas utav ett barn, kvinna, eller en vuxen man. Fast det är ju förstås alla möjliga valen till unga karaktärer, så...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  3 oktober 2025 kl. 22:35:40Vad trevligt. Men... Var det först inte tänkt att vara en film baserad på Super Mario World, har jag för mig? ??? Kanske dom ändrade det, och att det var tänkt att Luigi inte skulle vara med, men han verkar återvända i denna. :) (Jag antar för att det står inte "Bros." i titeln längre, men ändå...) Och så ser vi nu hur Yoshi ser ut, så...

Det verkar vara en trend med att moderna filmer baserade på spel verkar göra sneak peeks på uppföljare, antingen efter den första låten i eftertexterna eller efter allt detta. Kanske alla dessa filmer kommer att senare blandas ihop till en Super Smash Bros. film, men så säker är jag inte, förstås...

Så... Det är liksom självklart att vi kommer att få se nya karaktärer i uppföljare, så Yoshi kommer att få sin roll här. Förmodligen för att han är med i Super Mario Galaxy 2, men i hela fall, det är trevligt att de gör en film utav det bästa spelet. Kommer det att vara en remake utav spelet? Jag vet inte hur de ska göra med att träffa Rosalina för första gången, men det är liksom självklart att hon medverkar här. Undrar om Lumalee kommer att ha någon koppling till Rosalina... Så... Får se vad jag hoppas med detta:

Då Wario är med, då så borde det vara bra om Danny DeVito får rollen, och det är tydligen inte bara jag, utan en del verkar också tycka detta. Osäker på hur det blir med hans svenska röst, då jag vet inte när Peter Harryson senast har dubbat, och det lär nog kanske bli Bengt Järnblad igen, kanske. Jag hoppas också att karaktärerna porträtteras på rätt sätt och att de inte får några officiella sexualitet. (Jag menar, jag har inget emot om det är en karaktär som är ny och skapad för just filmen, men för karaktärerna från spelen, nja... :-\) Och om Toadette är med så hoppas jag att hon INTE blir till Toads syster, och jag hoppas dock att det inte kommer att vara någon hund som förvandlas till en människa och blir ihop med Peach. Och såklart, för att inte tala om att Mario vs. Wario tycker jag verkligen inte borde blandas i denna filmen...

Och då förresten även Bowser Jr. kommer att vara med, antingen så kommer han att spelas utav ett barn, kvinna, eller en vuxen man. Fast det är ju förstås alla möjliga valen till unga karaktärer, så...
Vuxen man är det minst troliga valet, screenshotade också Mario Kart World när jag fick fram nyheten. Warios medverkan stod tydligen i en spansk artikel som senare blev borttagen & jag vet inte hur sann den är

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  3 oktober 2025 kl. 23:35:04Vuxen man är det minst troliga valet, screenshotade också Mario Kart World när jag fick fram nyheten. Warios medverkan stod tydligen i en spansk artikel som senare blev borttagen & jag vet inte hur sann den är
Wario är en utav leksakerna, som du nog ser, så det är väl sant.

MOA

Ni kan kasta på Yoshi att jag kommer se filmen när den släpps på streaming

gstone

Citat från: Skokaka skrivet  3 oktober 2025 kl. 22:35:40Vad trevligt. Men... Var det först inte tänkt att vara en film baserad på Super Mario World, har jag för mig? ??? Kanske dom ändrade det, och att det var tänkt att Luigi inte skulle vara med, men han verkar återvända i denna. :) (Jag antar för att det står inte "Bros." i titeln längre, men ändå...) Och så ser vi nu hur Yoshi ser ut, så...

Det verkar vara en trend med att moderna filmer baserade på spel verkar göra sneak peeks på uppföljare, antingen efter den första låten i eftertexterna eller efter allt detta. Kanske alla dessa filmer kommer att senare blandas ihop till en Super Smash Bros. film, men så säker är jag inte, förstås...

jag vill också att Danny DeVito gör rösten till Wario 

gstone

jag hoppas  Peter Harryson börjar dubba igen, men vet inte hur troligt det är :-\