Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Super Mario Galaxy Filmen

Startat av gstone, 3 oktober 2025 kl. 11:40:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 17:06:53Okej, då har jag äntligen sett filmen.

Tyckte överlag den var skaplig, snäppet svagare än första filmen men sevärd och har underhållningsvärde.

Jag gillar animationen, jag avgudar kärleken mellan Peach och Rosalina, jag gillar att man lagt till Bowser och handlingen utforskar mer bakom Mario-universumet, plus att man utökat personligheten hos flera karaktärer, den svenska dubbningen var också mycket bra.

Men, stundtals var handlingen en röra som var svår att hänga med i, på flera ställen kändes filmen också ganska seg då en del scener känns som de håller på för länge.

Mitt personliga betyg till denna: 6/10

För mig känns det som Illuminations filmer sjunkit mer och mer i kvalitet efter Minioner 2 Berättelsen om Gru (som enligt mig var Illuminations sista riktigt bra film), de har fortfarande varit bra men inte riktigt lika bra som förr, de tre senaste innan dess var bara 7/10 enligt mig och Super Mario Bros Filmen, Änder och Dumma Mej 4 har blivit snäppet sämre efter varandra, åtminstone enligt mitt personliga omdöme, vi får se vad jag ger Minioner och Monster, Husdjurens Hemliga Liv 3 och Sing 3 för omdömen när de väl kommer, varav den förstnämnda har premiär i sommar.

Vill inte avslöja scenen efter sluttexten för de som inte har sett filmen ännu, men med tanke på den så skulle jag tro att det sannolikt lär bli en tredje film.
jag håller i princip med dig
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 17:06:53Okej, då har jag äntligen sett filmen.

Tyckte överlag den var skaplig, snäppet svagare än första filmen men sevärd och har underhållningsvärde.

Jag gillar animationen, jag avgudar kärleken mellan Peach och Rosalina, jag gillar att man lagt till Yoshi och handlingen utforskar mer bakom Mario-universumet, plus att man utökat personligheten hos flera karaktärer, den svenska dubbningen var också mycket bra.

Men, stundtals var handlingen en röra som var svår att hänga med i, på flera ställen kändes filmen också ganska seg då en del scener känns som de håller på för länge.

Mitt personliga betyg till denna: 6/10

För mig känns det som Illuminations filmer sjunkit mer och mer i kvalitet efter Minioner 2 Berättelsen om Gru (som enligt mig var Illuminations sista riktigt bra film), de har fortfarande varit bra men inte riktigt lika bra som förr, de tre senaste innan dess var bara 7/10 enligt mig och Super Mario Bros Filmen, Änder och Dumma Mej 4 har blivit snäppet sämre efter varandra, åtminstone enligt mitt personliga omdöme, vi får se vad jag ger Minioner och Monster, Husdjurens Hemliga Liv 3 och Sing 3 för omdömen när de väl kommer, varav den förstnämnda har premiär i sommar.

Vill inte avslöja scenen efter sluttexten för de som inte har sett filmen ännu, men med tanke på den så skulle jag tro att det sannolikt lär bli en tredje film.
Upptäckte i efterhand att jag råkade skriva fel, menade Yoshi, inte Bowser, han var med i första filmen.