Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Super Mario Galaxy Filmen

Startat av gstone, 3 oktober 2025 kl. 11:40:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: gstone skrivet  6 mars 2026 kl. 14:56:53Dom svenska rösterna är

Källa https://www.filmstaden.se/film/super-mario-galaxy-filmen/
Alla röster återvände undrar vem Carl-Magnus Liljedahl spelar & vem är han?

gstone

Citat från: MOA skrivet  6 mars 2026 kl. 15:02:22Alla röster återvände undrar vem Carl-Magnus Liljedahl spelar & vem är han?
Detta är endast en gissning men jag tror han kan vara bowser jr 

han eller Jesper adfelt skulle jag tippa 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: MOA skrivet  6 mars 2026 kl. 15:02:22Alla röster återvände undrar vem Carl-Magnus Liljedahl spelar & vem är han?
Tror Anders Öjebo kan spela Wario( om han äns är med)

känns som en roll Andres skulle kunna passa bra i .

Will Siv

Citat från: MOA skrivet  6 mars 2026 kl. 15:02:22Alla röster återvände undrar vem Carl-Magnus Liljedahl är
Bufford i "Phineas & Ferb"

Ändrade inte Cecilia (Avsky) Forss efternamn  ??? 

Undrar om hon är Rosalina 
- what.

Lillefot

Ska bli intressant att få sen se vem Anders spelar. I övrigt verkar det som att majoriteten av skådisarna från första filmems dubbning är tillbaka, turligt nog.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet  6 mars 2026 kl. 15:59:49Bufford i "Phineas & Ferb"

Skulle också gissa på det men är långt ifrån säker

gstone

Citat från: Will Siv skrivet  6 mars 2026 kl. 15:59:49Bufford i "Phineas & Ferb"

ja och det är min gissing

gstone

Citat från: MOA skrivet  6 mars 2026 kl. 17:02:19Skulle också gissa på det men är långt ifrån säker
det är nog ingen än

gstone

Citat från: Lillefot skrivet  6 mars 2026 kl. 16:59:29Ska bli intressant att få sen se vem Anders spelar. I övrigt verkar det som att majoriteten av skådisarna från första filmems dubbning är tillbaka, turligt nog.
av din profilbild ser jag att du gillar mario spelen väldigt mycket ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: Will Siv skrivet  6 mars 2026 kl. 15:59:49Ändrade inte Cecilia (Avsky) Forss efternamn  ???
Ja, Cecilia Forss heter sedan 2020 Cecilia von der Esch.

Men det är mycket möjligt att hon fortsätter använda Forss som artistnamn vid sin skådespelarkarriär - det är ju inte helt ovanligt, för att undvika förvirring. Se bara på Pernilla Wahlgren, exempelvis; som numera heter Wahlgren Bauer men som ingen någonsin kallar för det...

Jag vill minnas att hon crediterades som Cecilia Forss när hon medverkade i den norsk-svenska satiriska skräckkomedin The Ugly Stepsister, som kom ut i somras, så det förstärker min teori att hon fortsätter använda sitt flicknamn som artistnamn.

gstone

Isa Rea är honey quuen  , Luis Guzmán är wart och  Donald Glover är yoshi :)

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  9 mars 2026 kl. 22:38:41Isa Rea är honey quuen  , Luis Guzmán är wart och  Donald Glover är yoshi :)
Misstänker då att Sharon Dyall dubbar Honey Queen och Anders Öjebo dubbar Wart. Förutsatt att Yoshi inte ligger i M&E skulle Anders alternativt kunna tänkas dubba Yoshi och Ivan Mathias Petersson Wart.

Edit: just det, Ivan Mathias Petersson dubbade Kamek i första filmen, en roll som han med störst sannorlikhet repriserar. 
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 29

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  9 mars 2026 kl. 23:33:24Misstänker då att Sharon Dyall dubbar Honey Queen och Anders Öjebo dubbar Wart. Förutsatt att Yoshi inte ligger i M&E skulle Anders alternativt kunna tänkas dubba Yoshi och Ivan Mathias Petersson Wart.

gstone

Nu har nu vi bokat  biljetter till filmen för mig och min bästa kompis 3 April  :)

MOA

Intressant att filmen också blir inspirerad av Super Mario Bros 2, hur oväntat som helst att se Wart återvända. Säkert en dag alla Nintendo älskar väntat på i alla år nu