Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Super Mario Galaxy Filmen

Startat av gstone, 3 oktober 2025 kl. 11:40:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 09:56:54Men som sagt, jag kommer bedöma filmen när jag har sett filmen nästa helg (alltså inte denna helg utan nästa veckas helg).
Jag kommer också tycka till när jag har sett filmen - troligtvis blir det nu till helgen, men då släktingar ska komma på besök är det inte helt säkert att jag hinner med det.

Sen bör jag nog också se om den första filmen innan dess, då jag bara sett den på bio och har glömt bort ganska mycket sedan dess...

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 08:15:50Filmen verkar ha fått negativa recensioner.  :(

Själv kommer jag att se filmen efter påsk om inget oförutsett händer, tycker personligen att första filmen var ganska bra (7/10), så vi får se vad jag tycker om denna.  :)
Första filmen fick inte heller några lysande recensioner från dem flesta kritikerna, men det hindrade den inte från att ses av många samt spela in pengar. Så jag misstänker att det kommer gå bra även för Galaxy-filmen.

Själv satsar vi på att se den på söndagen denna vecka, fast då är väl risken att salongen är knökfull...
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet Igår kl. 11:41:13Själv satsar vi på att se den på söndagen denna vecka, fast då är väl risken att salongen är knökfull...
Den anledningen, plus att det är påsk denna vecka inklusive helgen, är anledningen till att jag sparar det till nästa veckas helg, under påsk-tiden kommer jag nämligen att vara upptagen att umgås med familjen.

MOA

Tänker se filmen när den släpps på streaming, oavsett om kritikerna hatar den

gstone

Jag har fått credits från UIP

så om ni vill kan jag säga vilka rösterna är 

Bara att fråga :)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 19:47:47Jag har fått credits från UIP

så om ni vill kan jag säga vilka rösterna är

Bara att fråga :)
Gärna  :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet Igår kl. 19:59:03Gärna  :)
Annars publicerar jag creditlistan på sajten ikväll eller i natt, så fort jag hinner. :)

Det kommer knappast som någon större överraskning att även denna är dubbad av Iyuno.

Citat från: Lillefot skrivet Igår kl. 11:41:13Första filmen fick inte heller några lysande recensioner från dem flesta kritikerna, men det hindrade den inte från att ses av många samt spela in pengar. Så jag misstänker att det kommer gå bra även för Galaxy-filmen.

Själv satsar vi på att se den på söndagen denna vecka, fast då är väl risken att salongen är knökfull...
Den första filmen fick 3,3 av 5 i snitt av svenska kritiker, så helt okej kritik för en sådan här film. Men den första filmen lockade ju oerhört mycket folk på bio - det är faktiskt den enda animerade filmen i modern tid där merparten i salongen i Skellefteå var vuxna som inte verkade ha barn med sig - så jag betvivlar inte att även Super Mario Galaxy - Filmen lär spela in ganska mycket pengar.

Den verkar i alla fall ganska populär än så länge. I Skellefteå är ungefär hälften av platserna i den största salongen (= 100 platser bokade i en salong som rymmer 196) bokade till den dubbade föreställningen på långfredag, men bara ett dussintal platser på den textade föreställningen. På påskafton är runt 50 personer bokade, och på påskdagen 4 personer. Men det har nog inte gått att köpa biljetter här lika länge som till större orter, och fram tills igår såg det ut som att filmen inte skulle gå i textad originalversion; därav att förmodligen inte så många köpt biljetter till de föreställningarna.

Kommer säkert bli fler innan helgen, dock - de flesta lär nog inte köpa biobiljetter flera dagar i förväg.

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet Igår kl. 19:59:03Gärna  :)
Carl-Magnus Liljedahl är Bowser Jr och Viktor Åkerblom är Fox McCloud
skulle berätta mer men jag måste äta nu
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"