Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Jacob Erikcsson (1967-2025)

Startat av Adam Larsson, 17 oktober 2025 kl. 16:38:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Monsieur Hulot

Vad i hela friden är det jag läser?! Ännu en legendarisk skådespelare har lämnat jordelivet :'( Vila i frid Jakob, hoppas du får det bra på andra sidan🙏🏻 ❤️

Disneyfantasten

Jag kände inte till honom men trist var det iallafall.

Sökte upp honom på Svenska röster & credits och läste att han bland annat medverkade i Natt På Muséet 2 & 3 som exempel.

Må han vila i frid...

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

TonyTonka

Vila i frid, kommer minnas honom bäst som Jonas i Allt och lite till och som Gyllenroy Lockman-ripoffen Frank Frankson i LasseMajas detektivbyrå från 2006. :'(
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 17 oktober 2025 kl. 21:10:41Frank Frankson i LasseMajas detektivbyrå från 2006. :'( 
Tack för påminnelsen, jag har tyvärr inte koll på karaktären men den julkalendern vet jag att jag definitivt har sett även om det var flera år sen sist.

Elios

Citat från: TonyTonka skrivet 17 oktober 2025 kl. 21:10:41Vila i frid, kommer minnas honom bäst som Jonas i Allt och lite till och som Gyllenroy Lockman-ripoffen Frank Frankson i LasseMajas detektivbyrå från 2006. :'(
Han spelade också Kameleonten i LasseMajas detektivbyrå - Kameleontens hämnd och den onda Egon spelade han i Världens minsta lillasyster mfl.

gstone

Citat från: Elios skrivet 17 oktober 2025 kl. 21:40:28den onda Egon spelade han i Världens minsta lillasyster mfl.
mig och syran såg den som barn

gstone

Citat från: Elios skrivet 17 oktober 2025 kl. 21:40:28Han spelade också Kameleonten i LasseMajas detektivbyrå - Kameleontens hämnd och den onda Egon spelade han i Världens minsta lillasyster mfl.
såg honom i filmen  Män som hatar kvinnor

Elios

Citat från: gstone skrivet 17 oktober 2025 kl. 21:49:52mig och syran såg den som barn
Det var faktiskt den första jag såg han var med i och han var ganska läskig där.

TonyTonka

Och just det, han var pappa Rudolf i några avsnitt av Sune och hans värld. :(
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 17 oktober 2025 kl. 21:52:38Och just det, han var pappa Rudolf i några avsnitt av Sune och hans värld. :(
Det hade jag ingen aning om, men å andra sidan är jag inte så värst glad i den serien heller, även om dubbningen var bra.

Skokaka

Tyckte väl att namnet var bekant, och eftersom han var Larry Daley så kunde han nog också ha passat som Alex Lejonet, då båda är Ben Stiller. Men i hela fall, vila i frid. :'(