Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Röstskådespelarhjälpen!

Startat av Christian Hedlund, 20 november 2025 kl. 07:50:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christian Hedlund

Sveriges röstskådespelare har en egen bössa under Musikhjälpen!

Skänk din gåva HÄR: https://bossan.musikhjalpen.se/roestskadespelarhjaelpen/

Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Christian Hedlund

Christian Hedlund
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Will Siv

- what.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet  1 december 2025 kl. 15:05:05Var är Amanda  ???
En i familjen saknas, den mest överskuggade VA:n. Reagerade inte först när jag läste namnen

Christian Hedlund

Wow. Ni blir banne mig ALDRIG nöjda på det här forumet! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAH!

Sluta aldrig.
Christian Hedlund
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Will Siv

Citat från: Christian Hedlund skrivet Igår kl. 11:43:52Wow. Ni blir banne mig ALDRIG nöjda på det här forumet! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAH!

Sluta aldrig.
Får man inte fråga  ???
- what.

Christian Hedlund

Citat från: Will Siv skrivet Igår kl. 12:00:03Får man inte fråga  ???
Jo, absolut. Men det där är ju inte en vanlig fråga. Om Amanda hade varit där hade hon väl varit med? Du kunde lika gärna frågat var Jesus är? 

Den vanligaste reaktionen på det här forumet är att man postar en sak om någon och då kommer en motfråga om nån helt annan. Ineg reagerar någonsin med "vad kul att personen du postade bild på kommer" utan går hela tiden direkt till sin besvikelse kring att någon annan INTE kom. Det är ett värdelöst sätt att skapa diskussion och community på i min mening.
Christian Hedlund
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Will Siv

Citat från: Christian Hedlund skrivet Igår kl. 12:05:46Jo, absolut. Men det där är ju inte en vanlig fråga. Om Amanda hade varit där hade hon väl varit med? Du kunde lika gärna frågat var Jesus är?

Den vanligaste reaktionen på det här forumet är att man postar en sak om någon och då kommer en motfråga om nån helt annan. Ineg reagerar någonsin med "vad kul att personen du postade bild på kommer" utan går hela tiden direkt till sin besvikelse kring att någon annan INTE kom. Det är ett värdelöst sätt att skapa diskussion och community på i min mening.
Fast nu var det inte nån "motfråga" eller nåt känslomässigt, utan bara en ren fråga/observation, det är inte menat som en klagan riktad mot någon.

Jag har autism och är mer van vid att observera så här, inte objektivt eller subjektivt, bara generellt och utan att göra det känslomässigt (good or bad), det är ju så man brukar göra på forum.

(I det här fallet undrade jag bara för att dom 3 var med men inte hon)

Ni måste kunna bemöta det här utan att kasta tillbaka det mot den som frågade, det vore oprofsesionelt att inte göra det och bara svara så här eller kräva att man bara ska svara på ett visst sätt och det är INTE alls ett "värdelöst sätt" att skapa diskussion på (och nu var det inte meningen) och det är inte heller rätt dra alla som frågar med samma pensel, man har olika käll att fråga.

Dessutom känns det mer nedtryckande att få ett sånt "motsvar" (tillbaka) precis när man bidragit.  :-\ (som att bli kallad gnällspik för att man bara undrar över en sak)

Men om du vill ha en positivt kommentar så är jag mycket glad att Sandra kommer vara med.

Hoppas även att du tänker på hur du bemöter oss som bara undrar om nånting (och som kanske inte riktade frågan till dig själv) och inte tar frågor på fel sätt, man ska inte svara som "ställ inga dumma frågor" eller "håll käften"
- what.

MOA

Citat från: Christian Hedlund skrivet Igår kl. 11:43:52Wow. Ni blir banne mig ALDRIG nöjda på det här forumet! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAH!

Sluta aldrig.
LoLoL :D

BPS

Sluta aldrig.
Alla gästerna uppskattas verkligen och det är ett mycket fint initiativ!  :)

MOA

Citat från: BPS skrivet Igår kl. 15:44:43Alla gästerna uppskattas verkligen och det är ett mycket fint initiativ!  :)
Fattar att Sonic bara skojar :D

Will Siv

Citat från: BPS skrivet Igår kl. 15:44:43Alla gästerna uppskattas verkligen och det är ett mycket fint initiativ!  :)
Citat från: MOA skrivet Igår kl. 16:00:43Fattar att Sonic bara skojar :D
Men om man inte vill ha nåt gnäll så ska man inte göra det själv eller påstå att andra gör det  ;)
- what.

Christian Hedlund

Citat från: Will Siv skrivet Igår kl. 12:20:03Fast nu var det inte nån "motfråga" eller nåt känslomässigt, utan bara en ren fråga/observation, det är inte menat som en klagan riktad mot någon.

Jag har autism och är mer van vid att observera så här, inte objektivt eller subjektivt, bara generellt och utan att göra det känslomässigt (good or bad), det är ju så man brukar göra på forum.

(I det här fallet undrade jag bara för att dom 3 var med men inte hon)

Ni måste kunna bemöta det här utan att kasta tillbaka det mot den som frågade, det vore oprofsesionelt att inte göra det och bara svara så här eller kräva att man bara ska svara på ett visst sätt och det är INTE alls ett "värdelöst sätt" att skapa diskussion på (och nu var det inte meningen) och det är inte heller rätt dra alla som frågar med samma pensel, man har olika käll att fråga.

Dessutom känns det mer nedtryckande att få ett sånt "motsvar" (tillbaka) precis när man bidragit.  :-\ (som att bli kallad gnällspik för att man bara undrar över en sak)

Men om du vill ha en positivt kommentar så är jag mycket glad att Sandra kommer vara med.

Hoppas även att du tänker på hur du bemöter oss som bara undrar om nånting (och som kanske inte riktade frågan till dig själv) och inte tar frågor på fel sätt, man ska inte svara som "ställ inga dumma frågor" eller "håll käften"

Tack Siv för ditt svar.

Först och främst vill jag vara tydlig med att jag inte alls hade någon intention att attackera dig personligen. Utmaningarna med autism är många och varierar enormt från person till person, något jag aldrig kommer kunna förstå fullt och helt och utmaningen att navigera ett samhälle som till mångt och mycket inte är utformat för människor med NPF-diagnoser måste vara enormt frustrerande till och från.
på den fronten skickar jag bara all värme och kärlek jag kan ❤️

Du skriver själv att frågan "inte är riktad mot" mig. Men bristen på fördjupning i svaret gör att det kan tolkas så. Diskussionen på det här forumet skulle kunna vara så mycket bättre om alla försökte tänka igenom och beskriva sitt svar genom att stanna upp en sekund och tänka om man kan tillföra nått för att öppna konversationen.

Att svara: "Men vad kul att X1 och X2 kommer! Det ser jag fram emot. Personligen är jag också nyfiken på X3 då hen är en favoritdubbare som väldigt sällan syns!" Är mycket bättre än: "Var är X3?"

Ser du hur detta ger mer kontext?  Jag säger inte att det är lätt. Men det är nått att försöka ha som mål. För annars är det enda jag ser en besvikelse, och det känns så himla tråkigt när jag kämpar med näbbar och klor för att fixa nått bra till alla som älskar dubb!

Igen, det var aldrig syftet att attackera DIG personligen. Om du kände så ber jag om ursäkt för min egen oförmåga att uttrycka mig tydligt. Där ska JAG bättra mig då. Jag reagerade jag väldigt starkt då jag verkligen vill skapa nått bra för alla dubbfans, men kände att jag möttes av en besviken suck som respons.

Jag hoppas vi hörs live i streamen på lördag och att vi får en grym sändning med massor av nostalgi kring svensk dubb.

Vänligen,
Christian
Christian Hedlund
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Will Siv

Citat från: Christian Hedlund skrivet Igår kl. 19:09:29Tack Siv för ditt svar.

Först och främst vill jag vara tydlig med att jag inte alls hade någon intention att attackera dig personligen. Utmaningarna med autism är många och varierar enormt från person till person, något jag aldrig kommer kunna förstå fullt och helt och utmaningen att navigera ett samhälle som till mångt och mycket inte är utformat för människor med NPF-diagnoser måste vara enormt frustrerande till och från.
på den fronten skickar jag bara all värme och kärlek jag kan ❤️

Du skriver själv att frågan "inte är riktad mot" mig. Men bristen på fördjupning i svaret gör att det kan tolkas så. Diskussionen på det här forumet skulle kunna vara så mycket bättre om alla försökte tänka igenom och beskriva sitt svar genom att stanna upp en sekund och tänka om man kan tillföra nått för att öppna konversationen.

Att svara: "Men vad kul att X1 och X2 kommer! Det ser jag fram emot. Personligen är jag också nyfiken på X3 då hen är en favoritdubbare som väldigt sällan syns!" Är mycket bättre än: "Var är X3?"

Ser du hur detta ger mer kontext?  Jag säger inte att det är lätt. Men det är nått att försöka ha som mål. För annars är det enda jag ser en besvikelse, och det känns så himla tråkigt när jag kämpar med näbbar och klor för att fixa nått bra till alla som älskar dubb!

Igen, det var aldrig syftet att attackera DIG personligen. Om du kände så ber jag om ursäkt för min egen oförmåga att uttrycka mig tydligt. Där ska JAG bättra mig då. Jag reagerade jag väldigt starkt då jag verkligen vill skapa nått bra för alla dubbfans, men kände att jag möttes av en besviken suck som respons.

Jag hoppas vi hörs live i streamen på lördag och att vi får en grym sändning med massor av nostalgi kring svensk dubb.

Vänligen,
Christian
Ursäkten godtages  :)

Men som sagt, jag frågade inte för att jag var "besviken", bara undrade eftersom Joakim, Mikaela och även Charlotte (om än "off screen") var med i klippet (tycker det hade varit roligt om det var alla 4), det var inte menat som nåt annat än en undran (av nyfikenhet), även om du inte kunde svara varför.

Men ja, frågan var nog lite för kortfattad, är (som nämt tidigare) bara van att hastigt fråga öppet om jag märker nåt särskilt och ser inget fel med det (så länge det inte är nåt illa menat), kan försöka tänka på det.

I.a.f så ser jag fram emot flera av gästerna (särskilt Sandra, men även Anders, Emelie, Oscar, Annika och Andreas, men alla är ju bra)
- what.