Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önskas att tas bort som medlem, tack

Startat av FabulousSloth, 22 november 2025 kl. 09:54:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

FabulousSloth

Jag är inte så aktiv här längre och önskas att tas bort som medlem från forumet, tack.  :)

BPS

Citat från: FabulousSloth skrivet 22 november 2025 kl. 09:54:30Jag är inte så aktiv här längre och önskas att tas bort som medlem från forumet, tack.  :)
Om du går in på din profil och sedan väljer åtgärder  kan du klicka på Radera detta konto.

MOA

Citat från: BPS skrivet 22 november 2025 kl. 09:59:25Om du går in på din profil och sedan väljer åtgärder  kan du klicka på Radera detta konto.
Någon annan som gjort detta? En annan fråga jag kan tänka på: Blir kontot borttaget om man varit inaktiv för länge? Det är så jag tänker ibland

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 22 november 2025 kl. 11:02:04En annan fråga jag kan tänka på: Blir kontot borttaget om man varit inaktiv för länge? Det är så jag tänker ibland
Nej, konton blir inte borttagna oavsett hur länge man varit inaktiv - det finns många användare här som varit frånvarande i flertalet år, men som då och då dyker upp igen; och det är inget fel med det. :)

Citat från: FabulousSloth skrivet 22 november 2025 kl. 09:54:30Jag är inte så aktiv här längre och önskas att tas bort som medlem från forumet, tack.  :)
Det kan du som sagt själv göra om du följer @BPS instruktioner.

Jag har dock svårt att se vitsen till det, då det som sagt inte finns några krav på att vara aktiv - man kan komma och gå som man känner för, och att vara inaktiv i flera år är inga problem om man så vill. Således är det bara om man känner sig säker på att man inte kommer att komma tillbaka, som det är logiskt och rimligt att radera sitt konto. Även ur ett GDPR-perspektiv finns inte mycket matnyttigt som sparas i en medlemsprofil - det är egentligen bara ens e-postadress, plus då vilka inlägg man skrivit (om ett konto tas bort kommer alla befintliga inlägg man skrivit att se ut som om det skrivits av en gäst med samma användarnamn som man haft).

Men var och en avgör förstås själv. :)