Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Forgotten Island (2026)

Startat av Disneyfantasten, 15 december 2025 kl. 10:47:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Hittade ingen tråd om denna film...

Sedan ett bra tag sedan har jag vetat att DreamWorks har denna på gång.

https://www.youtube.com/watch?v=fF5FskY-iRk

Låter som något intressant och något som jag skulle kunna tänka mig att se på bio...

Tyvärr har ju DreamWorks (iallafall enligt min personliga åsikt) sedan 2017 pendlat väldigt mycket i kvalitet, varken Babybossen-filmerna, Kapten Kalsong, Ruby Havsmonstret, Orion och Mörkret, Hundmannen eller Gabbys Dockskåp Filmen tilltalade mig, jag har därför inte alls brytt mig om att se dem men kommer framöver att ge filmerna en ärlig chans. (även bland filmer som gjorts innan tycker jag att Hajar som Hajar inte riktigt var på topp då man dels satt skådespelarnas ansikten på karaktärerna och även bakgrundsanimeringarna ser inte heller helt rena ut, och dels så är pop-culture skämten malplacerade)

Visst, det har gjorts fantastiska filmer även efter 2016, till exempel Förfärlige Snömannen som nog kan vara min favoritfilm från DreamWorks, och även Tuffa Gänget med sin humor och Den Vilda Roboten med sitt hjärta är båda fantastiska filmer.

Sen så har vi uppföljarna, jag tycker att uppföljarna till tidigare filmer som gjorts efter 2016 har varit bra, Draktränaren 3, Trolls 2 Världsturnén, Croodarna 2 En Ny Tid, Spirit Vild och Fri och Kung Fu Panda 4, och så även uppföljare till nyare filmer som Tuffa Gänget 2. Tycker i och för sig att Trolls 3 och Mästerkatten 2 också var bra, men problemet är att Trolls 3 har två antagonister som man helst inte alls vill minnas då de kändes väldigt svaga, och Mästerkatten 2 hade flera aspekter som jag personligen tycker drog ner dess helhet.

Men, tillbaka till denna tråd: denna film (Forgotten Islands) ger mig god förhoppning att fler DreamWorks-filmer framöver kommer att ha magi i sig. (alltså originella filmer, fler än tre)