Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Dubbens Hjältar - frågor till Anders Öjebo

Startat av Mr.Facemaker, 29 december 2025 kl. 19:20:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr.Facemaker

Lördag 31/1 kommer inspelning med Anders Öjebo äga rum! Ställ era frågor eller skriv era hälsningar till Anders här i tråden.

Mathilda Gustafsson

Jag har hört att vid ett tillfälle ska Anders ha fått hot från Disney om att de skulle byta ut honom om han inte spelade in en dubbning igen för att de inte var nöjda med hans Musse första gången, stämmer det? Anders perfekta Musse Pigg kan väl ingen vara onöjd med!

MOA

Citat från: Mr.Facemaker skrivet 29 december 2025 kl. 19:20:24Lördag 31/1 kommer inspelning med Anders Öjebo äga rum! Ställ era frågor eller skriv era hälsningar till Anders här i tråden.
Enda frågan jag kommer på som ingen annan troligen kommer på är om han minns Våfflan I Katter Med Klös? Blev inte Anders intervjuad av Röstskådespelarna om jag inte blandar ihop honom med någon annan nu?

Steffan Rudvall

Det skulle vara kul om Anders kunde berätta lite om när han och Monica Forsberg flög till Paris för att spela in Max von Sydow som Zeus.

Mr.Facemaker

Citat från: MOA skrivet 29 december 2025 kl. 19:33:56Enda frågan jag kommer på som ingen annan troligen kommer på är om han minns Våfflan I Katter Med Klös? Blev inte Anders intervjuad av Röstskådespelarna om jag inte blandar ihop honom med någon annan nu?
Just den Anders är det! 😊 Visst har han blivit intervjuad innan, men med en sån proppfull snart 40-årig karriär i bagaget kan det aldrig blir för mycket Öjebo.

MOA

Citat från: Mr.Facemaker skrivet 29 december 2025 kl. 20:16:27Just den Anders är det! 😊 Visst har han blivit intervjuad innan, men med en sån proppfull snart 40-årig karriär i bagaget kan det aldrig blir för mycket Öjebo.
Nej han har nog bara dubbat mer med åren & om han blev intervjuad tidigare var det nog ett tag sedan nu

Anders

Från en Anders till en annan: Minns du om du fick göra röstprov för Peter Pan i uppföljaren "Tillbaka till landet Ingenstans" men att du blev underkänd? I den filmen var det nämligen Anton Raeder som spelade Peter Pan. Lena, Smee och Kapten Krok hade däremot samma röster som tidigare.
/Anders Lindroth
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Will Siv

Citat från: Anders skrivet 29 december 2025 kl. 20:32:57Från en Anders till en annan: Minns du om du fick göra röstprov för Peter Pan i uppföljaren "Tillbaka till landet Ingenstans" men att du blev underkänd? I den filmen var det nämligen Anton Raeder som spelade Peter Pan. Lena, Smee och Kapten Krok hade däremot samma röster som tidigare.
/Anders Lindroth
Det undrar jag också 
- what.

MOA

Citat från: Anders skrivet 29 december 2025 kl. 20:32:57Från en Anders till en annan: Minns du om du fick göra röstprov för Peter Pan i uppföljaren "Tillbaka till landet Ingenstans" men att du blev underkänd? I den filmen var det nämligen Anton Raeder som spelade Peter Pan. Lena, Smee och Kapten Krok hade däremot samma röster som tidigare.
/Anders Lindroth
Ditt riktiga namn? Wow, kunde inte tro det

Hey Arnold på svenska

Citat från: Mr.Facemaker skrivet 29 december 2025 kl. 19:20:24Lördag 31/1 kommer inspelning med Anders Öjebo äga rum! Ställ era frågor eller skriv era hälsningar till Anders här i tråden.
Han skulle varit en bra val till rösten Shuichi Iguchi (Spinner) om My Hero Academia hade en svensk dubbning.

Jag har en fråga till Anders Öjebo och det är vad han tycker är sämre nu med att jobba som röstskådespelare om man jämför från tidigare?
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Nilsson

/Anders Lindroth
Den frågan hoppas vi får svar på ! Alltid undrat hela tiden varför han inte kom i uppföljaren.

Lillefot

Jag undrar om Anders tycker det har skiljt sig mycket från att ha jobbat på Eurotroll jämfört med KM Studio, alternativt någon annat dubbningsföretag.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

A

Apropå KM Studio, Vad fick Anders att lämna dem och ta anställning hos Eurotroll för att sedan återvända till KM:s Stockholms filial på senare år? 

gstone

hur fick han rollen som jago trotts att Aladdin inye dubbade på KM ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"