Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

The Scooby Doo Show, synkningsprojekt

Startat av Racnar, 18 januari 2026 kl. 00:51:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Racnar

Jag jobbar just nu med att synka The Scooby Doo Show säsong 3 den till skillnad från säsong 1 och 2 finns på Bluray bild för att den i USA räknas som del av Scooby-Doo, var är du?. 

Jag har utgått ifrån Cartoon Network inspelningar och har nästan alla avsnitt, alla förutom ett egentligen. Det gäller avsnittet To Switch a Witch som kanske inte visades på Cartoon Network? Har någon möjlighet att dela det avsnittet så att jag kan fortsätta?

Mathilda Gustafsson

Citat från: Racnar skrivet 18 januari 2026 kl. 00:51:29Jag jobbar just nu med att synka The Scooby Doo Show säsong 3 den till skillnad från säsong 1 och 2 finns på Bluray bild för att den i USA räknas som del av Scooby-Doo, var är du?.

Jag har utgått ifrån Cartoon Network inspelningar och har nästan alla avsnitt, alla förutom ett egentligen. Det gäller avsnittet To Switch a Witch som kanske inte visades på Cartoon Network? Har någon möjlighet att dela det avsnittet så att jag kan fortsätta?
Hur är det tänkt att du ska hitta ett avsnitt om det inte visats i Sverige?

Daniel Hofverberg

Citat från: Racnar skrivet 18 januari 2026 kl. 00:51:29Jag jobbar just nu med att synka The Scooby Doo Show säsong 3 den till skillnad från säsong 1 och 2 finns på Bluray bild för att den i USA räknas som del av Scooby-Doo, var är du?.

To Switch a Witch med Sun Studios dubbning har släppts på DVD i Sverige på DVD-utgåvan 13 spöklika berättelser - Jorden runt. Den svenska utgåvan verkar tyvärr ha utgått (bara den brittiska utgåvan, som saknar svenskt tal, finns kvar i handeln), men den bör gå att få tag i begagnad. Just nu finns exempelvis denna Tradera-auktion, med fyra av volymerna i 13 Spooky Tales-serien:
https://www.tradera.com/item/302154/710368395/scooby-doo-13-spoklika-berattelser-4st-komplett-serie

Jag ska annars ha DVD-utgåvan någonstans här i röran, men det kan ta ett tag för mig att hitta åt den.

Jag ska också ha några av de omdubbade avsnitten i säsong 3 med Mediadubb Internationals originaldubb, men oklart om de är digitaliserade eller inte. :)

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 18 januari 2026 kl. 03:42:21Hur är det tänkt att du ska hitta ett avsnitt om det inte visats i Sverige?
Det är bara på TV3 (med Mediadubbs dubbning) som avsnittet med stor sannolikhet inte har visats, och jag är också tveksam om det någonsin sändes på Cartoon Network eller Boomerang med Sun Studios dubbning.

Men avsnittet har visats på TV4 med Sun Studios dubbning under 2000-talet (sannolikt då TV4 sänds från Sverige, och därför inte är beroende av Storbritanniens regelverk när det gäller TV), och har även släppts på DVD i Sverige.