Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Sonic the Hedgehog 4

Startat av gstone, 18 februari 2026 kl. 19:10:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Kristen Bell kommer göra rösten till Amy Rose i Sonic 4

Dom måste få Mimmi Sandén att dubba Amy Rose på svenska !

https://variety.com/2026/film/news/kristen-bell-sonic-the-hedgehog-4-amy-rose-1236666613/

det måst helt enkelt bli Mimmi Sandén på svenska :)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

Citat från: gstone skrivet 18 februari 2026 kl. 19:10:24Kristen Bell kommer göra rösten till Amy Rose i Sonic 4

Dom måste få Mimmi Sandén att dubba Amy Rose på svenska !

https://variety.com/2026/film/news/kristen-bell-sonic-the-hedgehog-4-amy-rose-1236666613/

det måst helt enkelt bli Mimmi Sandén på svenska :)
Linn Ehrner är väl ändå hennes svenska röst? För det är väl Eurotroll som dubbat både filmerna och Sonic Prime...

gstone

Citat från: BPS skrivet 18 februari 2026 kl. 20:03:52Linn Ehrner är väl ändå hennes svenska röst? För det är väl Eurotroll som dubbat både filmerna och Sonic Prime...
hell no >:(
måste bli  Mimmi Sandén

BPS

Citat från: gstone skrivet 18 februari 2026 kl. 20:19:38hell no >:(
måste bli  Mimmi Sandén
Vad är det för fel på Linn Ehrner som gör att du uttrycker dig så? Själv tycker jag hon gör en riktigt bra prestation.

gstone

Citat från: BPS skrivet 18 februari 2026 kl. 20:34:48Vad är det för fel på Linn Ehrner som gör att du uttrycker dig så? Själv tycker jag hon gör en riktigt bra prestation.
måsta alla säga emot mig >:(

gstone

Citat från: BPS skrivet 18 februari 2026 kl. 20:34:48Vad är det för fel på Linn Ehrner som gör att du uttrycker dig så? Själv tycker jag hon gör en riktigt bra prestation.
nej ska vara  Mimmi Sandén !!

BPS

Citat från: gstone skrivet 18 februari 2026 kl. 21:45:41måsta alla säga emot mig >:(
Jag säger inte emot dig, jag lyfter bara fram min åsikt som är att Linn funkar bra. Men visst jag kan förstå att Mimmi Sandén också skulle kunna passa.  :)

Om du tolkar att någon har en annan åsikt som att de säger emot eller bråkar med dig så är det inte vårt fel...

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 18 februari 2026 kl. 20:03:52Linn Ehrner är väl ändå hennes svenska röst? För det är väl Eurotroll som dubbat både filmerna och Sonic Prime...
Då Linn Ehrner väl är det närmaste vi kan komma en etablerad röst för Amy Rose i Sverige, så håller jag med att det vore det mest logiska. Vid dubbningen av Sonic Prime blev de ju ombedda att hålla sig så nära filmerna som möjligt, så det känns ju logiskt att tvärtom också lär bli fallet. :)

Citat från: gstone skrivet 18 februari 2026 kl. 21:45:41måsta alla säga emot mig >:(
Du måste lugna ner dig - hela vitsen med ett diskussionsforum är att alla ska kunna framföra sina åsikter, och då måste du också acceptera att inte alla i världen håller med dig jämt. Ta istället tillfället i akt att lyssna på andras åsikter, och se om du kan få nya insikter utifrån andras åsikter. :)

(Däremot ska man givetvis aldrig acceptera hat, hot och personangrepp, oavsett i vilket sammanhang, men det är något helt annat än att argumentera emot någons åsikter)

Oskar

Citat från: BPS skrivet 18 februari 2026 kl. 21:53:13Jag säger inte emot dig, jag lyfter bara fram min åsikt som är att Linn funkar bra. Men visst jag kan förstå att Mimmi Sandén också skulle kunna passa.  :)

Om du tolkar att någon har en annan åsikt som att de säger emot eller bråkar med dig så är det inte vårt fel...
det är upp till Hollywood vad dom vill har för röst på svenska röster via röst prov och casting och testar skådespelare. jag tror att Cristian Hedlund är fortfarande godkänd som Sonic. det är dåligt att dom inte går ut med information om svenska dubbning huvudtaget och det kommer mer detaljerad information om svenska röster på uip hemsida eftersom det är Paramount Pictures det är antagligen KM Studio eller iyuno eller eurotroll som dubbar.

Pikachu

Citat från: Oskar skrivet 19 februari 2026 kl. 17:03:32det är upp till Hollywood vad dom vill har för röst på svenska röster via röst prov och casting och testar skådespelare. jag tror att Cristian Hedlund är fortfarande godkänd som Sonic. det är dåligt att dom inte går ut med information om svenska dubbning huvudtaget och det kommer mer detaljerad information om svenska röster på uip hemsida eftersom det är Paramount Pictures det är antagligen KM Studio eller iyuno eller eurotroll som dubbar.
Ja så borde vara fallet.

Man kan ju alltid hoppas på det eftersom det är störande om de byter röster på karaktärerna. Då man får ett förhållande till karaktären och rösten. 

gstone

Citat från: Pikachu skrivet 25 februari 2026 kl. 17:15:25Man kan ju alltid hoppas på det eftersom det är störande om de byter röster på karaktärerna. Då man får ett förhållande till karaktären och rösten.
Det är inte störande ibland är det en förbättring 

Pikachu

Citat från: gstone skrivet 25 februari 2026 kl. 17:22:32Det är inte störande ibland är det en förbättring
Vi är alla olika :) Jag tycker det är konstigt om det är annorlunda röst än vad man är van vid. 

Eftersom det blir en känsliga att det här är inte rätt. 

Men ibland är det bra med en annan röst om man tycker att den föra var dålig eller kändes fel. 

gstone

Ben Kingsley, Matt Berry, Nick Offerman och Richard Ayoade har alla blivit castade i filmen

vi får se vilka dom spelar och vilka  som dubbar på svenska :D 

https://variety.com/2026/film/news/sonic-the-hedgehog-4-cast-keanu-reeves-idris-elba-1236692974/

gstone