Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Jimmy Timmy Power Hour på Svenska

Startat av Nighty11x, 6 mars 2026 kl. 09:16:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nighty11x

Citat från: gstone skrivet  6 mars 2026 kl. 19:55:14Om jag ska vara ärlig är lite skeptiskt till om  - Crash Nebula avinttet någonsin sänt i sverige ???
jag såg på serien mycket som barn och aldrig en ända gång kom  - Crash Nebula avsintt på tv

Inte ens en gång per år som var fallet med altantis fyrkantis
Det är åtminstone dubbat eftersom avsnittet finns tillgängligt på Svenska på YouTube i vissa länder, kan dock inte säga om det officiellt sändes på Disney Channel. Med tanke på att avsnittet mest gjordes som en backdoor pilot till den inställda Crash Nebula Spin-off serien så var det kanske smart av Disney att inte sända avsnittet mer än en eller två gånger speciellt eftersom dem låg ganska många år efter gällande avsnittssändning.

gstone

Citat från: Nighty11x skrivet  6 mars 2026 kl. 20:02:50Det är åtminstone dubbat eftersom avsnittet finns tillgängligt på Svenska på YouTube i vissa länder, kan dock inte säga om det officiellt sändes på Disney Channel. Med tanke på att avsnittet mest gjordes som en backdoor pilot till den inställda Crash Nebula Spin-off serien så var det kanske smart av Disney att inte sända avsnittet mer än en eller två gånger speciellt eftersom dem låg ganska många år efter gällande avsnittssändning.
Är du säker på att det inte är en fandubb ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Nighty11x

Citat från: gstone skrivet  6 mars 2026 kl. 20:05:50Är du säker på att det inte är en fandubb ?
Knappast, avsnittet har samma röster för Timmy, Cosmo och Wanda som i resten av serien och dessutom så är avsnittet uppladdat på samma kanal som har alla dem andra avsnitten (Det vill säga "The Big Problem"/"Power Mad" - "Odd Jobs"/"Movie Magic" och "Channel Chasers" - "Crash Nebula"

Nighty11x

Citat från: gstone skrivet  6 mars 2026 kl. 19:51:49annan dubbning är väl lite och ta i det är ju resten av serien dubbat av ett annat bolag
Tror typ inte att Sun Studio dubbade resten av serien, när serien började sändas på Nickelodeon igen så bytte dem ju till originalcasten som användes fram till Channel Chasers och där var det ju KM som dubbade, tror inte att Sun valde att byta till KM rösterna bara för att liksom.

Will Siv

Citat från: Nighty11x skrivet  7 mars 2026 kl. 09:11:55Tror typ inte att Sun Studio dubbade resten av serien, när serien började sändas på Nickelodeon igen så bytte dem ju till originalcasten som användes fram till Channel Chasers och där var det ju KM som dubbade, tror inte att Sun valde att byta till KM rösterna bara för att liksom.
Skulle du kunna dela "Channel Chasers" till oss som inte kommer åt filmen på YT (har inte VPN) ???
- what.

Nighty11x

Citat från: Will Siv skrivet  7 mars 2026 kl. 09:28:52Skulle du kunna dela "Channel Chasers" till oss som inte kommer åt filmen på YT (har inte VPN) ???
Har den på min dator men den kommer jag inte ha tillgång till förrän på Måndag så om jag kommer ihåg det så skickar jag alla 3 delar av den då, samt dem andra avsnitten ur dubben om du vill ha dem.

Nighty11x

Men det är alltså ingen som har Jimmy Timmy Power Hour avsnitten på Svenska?

Oskar

jag har möjlig sätt på Timmy och Jimmy dom avsnitt som dom träffades på en frivising på Nickelodeon en gång. då var det samma skådespelare som eurotrolls skådespelare som till exempel Linus Wahlgren som Jimmy neutron.
även Nina Gunnardotter som Timmy Turner. det innebär att eurotroll och KM Studio samarbetar om special avsnitt.

Nighty11x

Citat från: Oskar skrivet  7 mars 2026 kl. 13:11:54jag har möjlig sätt på Timmy och Jimmy dom avsnitt som dom träffades på en frivising på Nickelodeon en gång. då var det samma skådespelare som eurotrolls skådespelare som till exempel Linus Wahlgren som Jimmy neutron.
även Nina Gunnardotter som Timmy Turner. det innebär att eurotroll och KM Studio samarbetar om special avsnitt.
Kan ju också vara möjligt att antingen EuroTroll eller KM har lånat ut några av sina röstskådespelare för specialen.

Will Siv

Citat från: Nighty11x skrivet  7 mars 2026 kl. 09:54:23Har den på min dator men den kommer jag inte ha tillgång till förrän på Måndag så om jag kommer ihåg det så skickar jag alla 3 delar av den då, samt dem andra avsnitten ur dubben om du vill ha dem.
När kan du skicka dom  ???
- what.

Nighty11x

Citat från: Will Siv skrivet 12 mars 2026 kl. 08:18:04När kan du skicka dom  ???
Juste det skulle jag ju göra, det fixar jag senare idag   :)

Nighty11x

Här är nästan alla avsnitt av S3 och 4 samt Sun Studio avsnitten av Säsong 5
https://drive.google.com/drive/folders/1H41EmLrtsn4m8xXzT3gyCfUnrwKz68nH?usp=drive_link

Om någon även vill ha Nickelodeon avsnitten av Säsong 5, så säg till. (Dem avsnitten är dessutom textade på Svenska)

Will Siv

Citat från: Nighty11x skrivet 12 mars 2026 kl. 17:19:03Här är nästan alla avsnitt av S3 och 4 samt Sun Studio avsnitten av Säsong 5
https://drive.google.com/drive/folders/1H41EmLrtsn4m8xXzT3gyCfUnrwKz68nH?usp=drive_link

Om någon även vill ha Nickelodeon avsnitten av Säsong 5, så säg till. (Dem avsnitten är dessutom textade på Svenska)
Några funderingar:

Är det bara Hilda som är Timmy i Sun Studio dubbningen ??? (i några avsnitt låter hans röst lite mörkare, men det är nog fortfarande en tjej)

Det verkar som att Trixie har 1, kanske 2 (3 med Sun Studio dubbningen) andra röster istället för Jenny Whålander, vilka är det  ???

Är Michaela även Tootie i Sun Studio dubbningen ???

"Nickelodeon-avsnitten" av säsong 5 (och säsong 6 framåt) finns tillgängliga på SkyShowtime (och går fortfarande på NickToons och via Pluto TV)

Så det är säsong 1, 2, dom saknade avsnitten från 3 och 4 samt specialavsnitten "Jimmy Timmy Power Hour" och "Wishology" (båda är 3 delar var) som vi måste hitta.......

(dom sistnämnda visades bara på Nick, men dom först nämnda på Disney Channel)
- what.

Nighty11x

Citat från: Will Siv skrivet Idag kl. 16:00:15Några funderingar:

Är det bara Hilda som är Timmy i Sun Studio dubbningen ??? (i några avsnitt låter hans röst lite mörkare, men det är nog fortfarande en tjej)

Det verkar som att Trixie har 1, kanske 2 (3 med Sun Studio dubbningen) andra röster istället för Jenny Whålander, vilka är det  ???

Är Michaela även Tootie i Sun Studio dubbningen ???

"Nickelodeon-avsnitten" av säsong 5 (och säsong 6 framåt) finns tillgängliga på SkyShowtime (och går fortfarande på NickToons och via Pluto TV)

Så det är säsong 1, 2, dom saknade avsnitten från 3 och 4 samt specialavsnitten "Jimmy Timmy Power Hour" och "Wishology" (båda är 3 delar var) som vi måste hitta.......

(dom sistnämnda visades bara på Nick, men dom först nämnda på Disney Channel)
Säsong 1 och 2 släpptes på DVD i Sverige, jag har faktiskt en av dem DVDerna, jag har bara glömt och varit för lat för att rippa dem.

Dessutom så finns bara Säsong 5 och 6 på Pluto TV, Nicktoons brukar vara visa S7, 9 och 10, samma avsnitt som finns på SkyShowtime.

Vi har även inte hittat Timmy's Secret Wish på Svenska.