Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

kommande Disney filmer

Startat av gstone, 18 mars 2026 kl. 20:34:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

idag var ett möt för disney  aktieägare och dom hade en stor skräm med alla kommande filmer, någon lyckades fota den , så nu har vi en liten smygtitt på dom kommande Disney filmernas fram till 2030
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 18 mars 2026 kl. 20:34:07idag var ett möt för disney  aktieägare och dom hade en stor skräm med alla kommande filmer, någon lyckades fota den , så nu har vi en liten smygtitt på dom kommande Disney filmernas fram till 2030
Vad nu!? En tredje Mary Poppins? Hur ska storyn se ut denna gång?

Undrar hur denna Wind In The Willows kommer se ut?

Och så stod där inte ens någonting om varesig Encanto 2 eller Zootropolis 3, vilken besvikelse.

Märkligt att det inte stod någonting alls om Frost 3 & 4 trots att dessa också är på gång, samma med Coco 2.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 mars 2026 kl. 20:40:42Vad nu!? En tredje Mary Poppins? Hur ska storyn se ut denna gång?

Och så stod där inte ens någonting om varesig Encanto 2 eller Zootropolis 3, vilken besvikelse.

Märkligt att det inte stod någonting alls om Frost 3 & 4 trots att dessa också är på gång, samma med Coco 2.
Encanto 2 och Zootropolis 3 kommer nig efter 2030 är

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 18 mars 2026 kl. 20:45:53Encanto 2 och Zootropolis 3 kommer nig efter 2030 är
Det förklarar dock inte de andra tre filmerna.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 18 mars 2026 kl. 20:34:07idag var ett möt för disney  aktieägare och dom hade en stor skräm med alla kommande filmer, någon lyckades fota den , så nu har vi en liten smygtitt på dom kommande Disney filmernas fram till 2030
Det allra mesta ser ut att vara antingen nyinspelningar av, eller uppföljare till, tidigare filmer. :(

Det ser m.a.o. riktigt illa ut. Har Disney totalt tappat all innovationsförmåga och kreativitet? D.v.s. allt som en gång i tiden kännetecknade gamle Walt och hans visioner.

BPS

Det susar i säven tycker jag är märkvärdigt att man ska göra en ny version på, originalet är ju inte direkt den kändaste eller populäraste disneyfilmen.

MOA

Citat från: BPS skrivet 18 mars 2026 kl. 21:26:52Det susar i säven tycker jag är märkvärdigt att man ska göra en ny version på originalet är ju inte direkt den kändaste eller populäraste disneyfilmen.
Nä för den satt ihop med en annan film som inte heller är så populär. Package filmerna blir nog aldrig omgjorda (Tack för det)

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 18 mars 2026 kl. 21:31:17Package filmerna blir nog aldrig omgjorda (Tack för det)
Samma med Pocahontas och Tarzan, den förstnämnda är på grund av moderna känsligheter och den andrenämnda är på grund av problem med Edgar Rice Burroughs familj.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 mars 2026 kl. 22:41:40Samma med Pocahontas och Tarzan, den förstnämnda är på grund av moderna känsligheter och den andrenämnda är på grund av problem med Edgar Rice Burroughs familj.
Dom får vara glada att dom lever i tur, vad tycker ni om att Live Action versionen av Robin Hood blev nedlagd? Bara bra eller något ni längtat efter?

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 mars 2026 kl. 20:40:42Vad nu!? En tredje Mary Poppins? Hur ska storyn se ut denna gång?

Ja, det är märkligt att det inte stod något om Frost 3, har för mig att den ska komma nästa år.  ;)

Anders M Olsson

Citat från: BPS skrivet 18 mars 2026 kl. 21:26:52Det susar i säven tycker jag är märkvärdigt att man ska göra en ny version på, originalet är ju inte direkt den kändaste eller populäraste disneyfilmen.
Disneys tecknade film från 1949 är väl ganska bortglömd idag, men om man med "originalet" menar barnboken från 1908 är den en av de allra mest kända.

Det har redan gjorts otaliga andra versioner, för teaterscenen, radio, film och tv. Att Disney nu tar upp och filmar den igen får väl ses som ännu ett exempel på deras katastrofala brist på fantasi och nytänkande.

När jag ser alla dessa uppföljare med allt högre nummer efter originaltiteln kommer jag osökt att tänka på Airplane II (Nu flyger vi ännu högre) som utspelar sig i en framtid där en affisch på väggen avslöjar att man har hunnit ända fram till Rocky-uppföljare nummer 38. :)

Rocky 38.jpg

gstone

Frost 2 var vist med 

Här är allt

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 19 mars 2026 kl. 08:19:31Frost 3 var vist med

Här är allt
Där ser man minsann, det var Coco 2 också.

Eh, vänta, va, jag trodde inte att man skulle göra en "remake" av Jafars Återkomst (eller andra DisneyToon-uppföljare), men jag minns att jag läst att en planerad uppföljare till spelfilmsversionen var planerad att låna element från både Jafars Återkomst och Rövarnas Konung.

Detta blir nog andra gången karaktärer från en uppföljare också medverkar i en nyinspelning vid det här laget, första gången var i Mufasa: Lejonkungen.

Disneyfantasten

BrutalGeek

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 mars 2026 kl. 09:40:33Där ser man minsann, det var Coco 2 också.

Eh, vänta, va, jag trodde inte att man skulle göra en "remake" av Jafars Återkomst (eller andra DisneyToon-uppföljare), men jag minns att jag läst att en planerad uppföljare till spelfilmsversionen var planerad att låna element från både Jafars Återkomst och Rövarnas Konung.

Detta blir nog andra gången karaktärer från en uppföljare också medverkar i en nyinspelning vid det här laget, första gången var i Mufasa: Lejonkungen.
Vad jag förstått skall flera av dessa skärmdumpar som cirkulerar vara AI, så hade tagit med en nypa salt. Vid en snabb googling kan jag inte hitta någon info om att de tre sista filmerna ens skulle vara i produktion

edit: I synnherhet i första skärmdumpen kan man se att Disney loggan över "Guardians of Tommorrow" är AI