Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Fem Myror är fler än fyra elefanter

Startat av TonyTonka, 15 januari 2012 kl. 02:43:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Monsieur Hulot och 2 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Idag kl. 20:23:33Det beror på vad du menar är otillgängligt. Menar du serierna som kom innan julkalendern, dvs de som sändes mellan 1973 och 1975, samt urvalsreprisen Fem små myror (1977)?

Trots att alla avsnitt finns bevarade är det återigen konstigt att SVT inte har råd att visa sitt eget material (för närvarande) :( Detta borde ju vara en självklarhet till att bland annat göra en fullmatad DVD-utgåva av med mycket bonusmaterial osv.
Både det & 84 års version för att vara mer specifik

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet Idag kl. 20:33:40Både det & 84 års version för att vara mer specifik
De tre första serierna jag nämnde kan bli svårt eftersom vi inte har något att utgå från (för närvarande), men jag kom faktiskt att tänka på en sketch jag har ett ganska tydligt minne av, men som för närvarande är helt otillgänglig. Det är en sketch som handlar om antalet fyra och som jag i mina anteckningar över innehållet i serien valt att kalla Picknick för 4.

Av de (för närvarande) 15 otillgängliga sketcherna var detta en personlig favorit hos mig, och jag har till och med anteckning över vad den handlade om! Dock förde jag bara anteckningar över handlingen till två sketcher, detta är den ena av dem.

Jag har en ganska lång stund nu skrivit av min handskrivna anteckning om denna sketch, och här kommer den! Hoppas den är av värde!

En sketch om siffran 4: Picknick för 4
HANDLING: En sommardag är Brasse ute på en picknick. Då kommer Magnus cyklande och lägger märke till detta. Han blir sur och tror först att Brasse har haft ett kalas för fyra personer då det finns fyra koppar, fyra tallrikar och fyra glas.

Det visar sig att det är Brasse själv som ätit och druckit allt; fyra olika varmdrycker, fyra olika tårtor och fyra olika safter. Efter att Brasse radat upp alla rätter blir han lite sömnig och somnar i Magnus famn.

Ursprungligen visad i säsong 2 från 1975, men återanvändes i 1985 års version (avsnitt 21).

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Idag kl. 21:10:51De tre första serierna jag nämnde kan bli svårt eftersom vi inte har något att utgå från (för närvarande), men jag kom faktiskt att tänka på en sketch jag har ett ganska tydligt minne av, men som för närvarande är helt otillgänglig. Det är en sketch som handlar om antalet fyra och som jag i mina anteckningar över innehållet i serien valt att kalla Picknick för 4.

Av de (för närvarande) 15 otillgängliga sketcherna var detta en personlig favorit hos mig, och jag har till och med anteckning över vad den handlade om! Dock förde jag bara anteckningar över handlingen till två sketcher, detta är den ena av dem.

Jag har en ganska lång stund nu skrivit av min handskrivna anteckning om denna sketch, och här kommer den! Hoppas den är av värde!

En sketch om siffran 4: Picknick för 4
HANDLING: En sommardag är Brasse ute på en picknick. Då kommer Magnus cyklande och lägger märke till detta. Han blir sur och tror först att Brasse har haft ett kalas för fyra personer då det finns fyra koppar, fyra tallrikar och fyra glas.

Det visar sig att det är Brasse själv som ätit och druckit allt; fyra olika varmdrycker, fyra olika tårtor och fyra olika safter. Efter att Brasse radat upp alla rätter blir han lite sömnig och somnar i Magnus famn.

Ursprungligen visad i säsong 2 från 1975, men återanvändes i 1985 års version (avsnitt 21).
Viktig information, nu kommer säkert ScoopGuy uppdatera inlägget. Vore bra om Monsieur skrev en lista som han är så bra på