Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Fem Myror är fler än fyra elefanter

Startat av TonyTonka, 15 januari 2012 kl. 02:43:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

E

Carlswell

Citat från: E skrivet Igår kl. 17:48:33För er som kanske inte visste detta så hade programmet ett annat intro innan det med palmträdet bakom titeltexten kom till. Jag har laddat upp det på Youtube så kan ni titta själva

Fem Myror Är Fler Än Fyra Elefanter - Intro (Originalversionen)

Om ni undrar hur jag hittade det så läs beskrivningen på videon
Men vad säger att det här är original introt? För det här är ju inte ens ett intro till Fem myror är fler än elefanter utan till en version av serien Fem små myror är fler än fyra elefanter

Will Siv

Citat från: E skrivet Igår kl. 17:48:33För er som kanske inte visste detta så hade programmet ett annat intro innan det med palmträdet bakom titeltexten kom till. Jag har laddat upp det på Youtube så kan ni titta själva

Fem Myror Är Fler Än Fyra Elefanter - Intro (Originalversionen)

Om ni undrar hur jag hittade det så läs beskrivningen på videon
Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 19:58:31Nästan rätt. Serien hade absolut ett annat upplägg från början än tidigare, men just detta intro är från den allra första urvalsreprisen "Fem små myror är fler än fyra elefanter" från 1977, som bestod av godbitar från den allra första säsongen från 1973-74.

Men - det är mycket möjligt att detta intro är en variant av det som användes i ursprungsserien :)
I 2 dokumentärer på SVT Play (en om barnprogram på 1970-talet) kan man se lite av den, texten är röd.
- what.