Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Staffan Westerberg (1934-2026)

Startat av Monsieur Hulot, 23 juni 2026 kl. 17:17:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Monsieur Hulot

Citat från: Tintin skrivet 24 juni 2026 kl. 18:00:36Ja det hade jag.

Pricken Jansson knackar på
avsnitt 1 fanns att lyssna på Radiogodis (när den sidan fanns) men 7 historier finns även inlästa och utgivna på kassettband. Aldrig sett den kassetten (så måste ses som en raritet).

https://www.discogs.com/master/1225900-Birgitta-Valberg-Ber%C3%A4tta-En-Saga
Inte jag heller! Ja, den kassetten (och serien också) är verkligen en raritet!

Elios

Citat från: Tintin skrivet 23 juni 2026 kl. 20:55:52På Lördag kommer Electric Banana Band till stan och gör en konsert.
Haha. Dom såg jag för snart två veckor sedan live med. Kände med jag skulle ta chansen och se dom på riktigt nu.

För övrigt så verkar han nästan ha varit en legend men Vilse i pannkakan var ju långt före min tid och vad jag har hört och sett så verkade knappast ha varit någon större höjdare.

Istället så minns jag honom precis som många här som rektorn i Eva & Adam där jag helt klart kommer ihåg hans klassiska replik efter han fått reda på att några har stannat över kvällen på badhuset.

Han säger: "Don't do a such stupid thing!"

Monsieur Hulot

Jag kunde inte bestämma mig om detta inlägg skulle platsa på SVT-rariteter eller denna tråd, men eftersom det handlar om Westerberg så blir det här.

Ola Ström och Per Dunsö är ju mest kända för Toffelhjältarna (1984-1986) och Solstollarna (1985-1987), men innan de serierna fick de äran att skriva musiken till två Westerberg-serier; Utebänkens sagor (1978) och Den flygande näsduken (1979).

De hade väldigt kul när de jobbade ihop med Westerberg, som lärde de vad som är skillnad på tv och radio.