Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Vilka gör rösterna?

Startat av TonyTonka, 2 juli 2026 kl. 21:44:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  1 september 2026 kl. 14:51:24
https://youtu.be/0maQpjWEkAM

Vilka medverkar i denna? Hör Johan Hedenberg men de andra rösterna känner jag inte igen.

Har funderat på om de är de helt okända personerna som medverkar i endel kassettböcker som medverkar i denna alltså
Carl-Åke Eriksson, Barbro Christenson, Lars Passgård och de gänget.
Aldrig hört talas om, försökte lista ut detta för några år sedan men kom inte fram till någonting. Minns också att rösterna var riktigt malplacerade så orkar nog inte titta på videon

Oskar

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  1 september 2026 kl. 14:46:26Jag gissar på att Peter Sjöquist eller Kristian hade regi på dubben?
även Mikael roupé var regissör på den tidsperioden på sun Studio och jag kan tänka mig att det är inspelat i Stockholm då är Peter och Kristian är förstahandsvalet och Mikael roupé även Håkan mohede är andrahandsvalet om dom andra dubbregissör är på annat uppdrag. det som översatt är vanligt Mikael roupé och Mats Wänblad och Robert Cronholt och andra översättare.

DingoPictures2005

Citat från: Oskar skrivet  1 september 2026 kl. 18:44:04även Mikael roupé var regissör på den tidsperioden på sun Studio och jag kan tänka mig att det är inspelat i Stockholm då är Peter och Kristian är förstahandsvalet och Mikael roupé även Håkan mohede är andrahandsvalet om dom andra dubbregissör är på annat uppdrag. det som översatt är vanligt Mikael roupé och Mats Wänblad och Robert Cronholt och andra översättare.
Micke medverkade ofta som en röst själv i sina dubbningar därav troligen inte han.

Oskar

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  1 september 2026 kl. 19:19:55Micke medverkade ofta som en röst själv i sina dubbningar därav troligen inte han.
det var innan Sun Studio sålde till sdi media/mediadubb International ca 2005/2006 köper från Svend Christiansen runt 2005 och 2006

Oskar

Citat från: Oskar skrivet  1 september 2026 kl. 19:34:37det var innan Sun Studio sålde till sdi media/mediadubb International ca 2005/2006 köper från Svend Christiansen runt 2005 och 2006
men jag tror att affären med sdi media som köpt upp 2006 och troligtvis affären var klar 2009 och bytte namn till sdi media.

DingoPictures2005

Vilka medverkar i denna? Hör Johan Hedenberg men de andra rösterna känner jag inte igen.

Har funderat på om de är de helt okända personerna som medverkar i endel kassettböcker som medverkar i denna alltså
@Oscar Isaksson 

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  1 september 2026 kl. 15:01:48Aldrig hört talas om, försökte lista ut detta för några år sedan men kom inte fram till någonting. Minns också att rösterna var riktigt malplacerade så orkar nog inte titta på videon
Ja det fanns ett gäng helt okända människor som gjorde röster i kassettböcker som Stjärnornas Krig🤔, men vet iövrigt inte om det dubbat på riktigt eller om det bara var i musiksagor de var med i.

Jag misstänker som sagt att resterande skådespelare i denna dubben är helt okända människor som inte gjort så mycket mer än teater på något litet lokalt ställe.

Robert Cronholt

Citat från: Oskar skrivet  1 september 2026 kl. 18:44:04även Mikael roupé var regissör på den tidsperioden på sun Studio och jag kan tänka mig att det är inspelat i Stockholm då är Peter och Kristian är förstahandsvalet och Mikael roupé även Håkan mohede är andrahandsvalet om dom andra dubbregissör är
Jag översatte "Pinnochios äventyr" (med Martin Landau) och även "Buster & Chaunceys stilla natt".

gstone

Citat från: Robert Cronholt skrivet  4 september 2026 kl. 16:12:15Jag översatte "Pinnochios äventyr" (med Martin Landau) och även "Buster & Chaunceys stilla natt".
har något mer info ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: Robert Cronholt skrivet  4 september 2026 kl. 16:12:15Jag översatte "Pinnochios äventyr" (med Martin Landau) och även "Buster & Chaunceys stilla natt".
Tack för informationen. Vågar man gissa att Buster & Chaunceys stilla natt dubbades hos Salut Audio/Video...?

TonyTonka

Carl-Åke Eriksson är väl inte helt okänd. Han har ju en av huvudrollerna i Frostbiten, och han spelar dessutom grannen som tidningsbudet Måns möter i första avsnittet av Mysteriet på Greveholm. ("Det har hänt en hel del märkliga saker här ska du veta")
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

DingoPictures2005

Citat från: TonyTonka skrivet  5 september 2026 kl. 21:36:23Carl-Åke Eriksson är väl inte helt okänd. Han har ju en av huvudrollerna i Frostbiten, och han spelar dessutom grannen som tidningsbudet Måns möter i första avsnittet av Mysteriet på Greveholm. ("Det har hänt en hel del märkliga saker här ska du veta")
Ahh inte sett dem.

gstone

Eller så var det folk som aldrig röstskådespelat före eller efter 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Robert Cronholt

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 september 2026 kl. 22:09:27Tack för informationen. Vågar man gissa att Buster & Chaunceys stilla natt dubbades hos Salut Audio/Video...?
Ja, det låter högst sannolikt.