Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Tintin (Nelvana)

Startat av Kasper Westergren, 14 juli 2026 kl. 19:23:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kasper Westergren

Jag har funderat på några av rösterna i ett par Tintin-avsnitt, och då är det alltså Nelvana-serien. Avsnitten och rollerna är:

1. Det svarta guldet

Oliveira de Figueira
Nyhetsledaren (han dyker upp i slutet av del 2)

2. Krabban med guldklorna

Killen i telefonkiosken
De två poliserna (som dyker upp i samma scen)

3. Castafiores juveler

Nyhetsläsaren
Herr Bolin (eller vad han nu heter, han är med i slutet av sista delen)

4. Plan 714 till Sydney

Doktor Krollspell
Laszlo Carreidas

Will Siv

Citat från: Kasper Westergren skrivet 14 juli 2026 kl. 19:23:03Jag har funderat på några av rösterna i ett par Tintin-avsnitt, och då är det alltså Nelvana-serien. Avsnitten och rollerna är:

1. Det svarta guldet

Oliveira de Figueira
Nyhetsledaren (han dyker upp i slutet av del 2)

2. Krabban med guldklorna

Killen i telefonkiosken
De två poliserna (som dyker upp i samma scen)

3. Castafiores juveler

Nyhetsläsaren
Herr Bolin (eller vad han nu heter, han är med i slutet av sista delen)

4. Plan 714 till Sydney

Doktor Krollspell
Laszlo Carreidas
Oliveria görs av Håkan Mohede.

Dom andra görs antingen även av han eller/och Dan Bratt och Kenneth Mildoff.
- what.

Kloppstock

Citat från: Will Siv skrivet 14 juli 2026 kl. 19:46:20Oliveria görs av Håkan Mohede.

Dom andra görs antingen även av han eller/och Dan Bratt och Kenneth Mildoff.
Det är ju det som var den dubbningens problem att det bara vara 4 gubbar med för många roller :) och det är en barnlek faktiskt att identifiera alla röster man hör

Faktum är att Qviström gör några få biroller också har jag hört, kanske är det dessa TS hört, kul att Tomas Bolme hävdar att Qviström imiterade/snodde hans Tintin röst, jag förstår inte hur man resonerar då, med tanke på att det är en regissör och en engelsk förlaga som avgör hur Qviström ska låta, alltså kan han inte göra fel, och har man ett funktionsdugligt musiköra så är det heller inge svårt att höra skillnad på Bolme och Qviström, dom ligger på olika röstregister