Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

PAW Patrol

Startat av Kasper Westergren, 14 juli 2026 kl. 19:58:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet Igår kl. 06:39:05Intressant. Nu är det ganska precis 20 år sen jag senast jobbade på bio, och under mina år på bio kan jag bara minnas att det inträffade någon enstaka gång att jag såg föräldrar lämna sina småbarn på bio utan att själva se filmen. Om antalet överlämnade biljetter inte stämde med antalet personer på väg in i salongen stoppade jag dem självklart, men fick då veta att de vuxna skulle gå ut igen när de hade sett till att barnen fått sina platser.

Men det är kanske vanligt numera. Jag vet inte, för jag går så gott som aldrig på filmer med så ung målgrupp.

Även om det inte är förbjudet att göra så tycker jag ändå att det tyder på bristande omdöme hos föräldrarna. Biopersonalen är ingen dagispersonal, och det kan hända mycket när småbarn lämnas ensamma. De kan gråta, bråka eller bli stökiga och börja springa runt.

Mina föräldrar brukar lämna mig på bio utan att själva se filmen  när jag ser någon familjefilm 

dock är jag 29 sämjan räknas nog inte som " småbarn "
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gorehound

Här är den nya granskningen på 84 min versionen som nu är barntillåten