Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

My Peoples (äve känd som Once in a Blue Moon, Elgin's Peoples, Angel and Her No Good Sister och A Few Good Ghosts)

Startat av gstone, 6 september 2026 kl. 20:40:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

i och med Dolly Partons bortgång har jag tänkte väldigt mycket på filmen  My Peoples'

detta var en film som disney skulle gjort kring 2003 och om den gjort hade kanks kommit ut typ 2005-2006

My Peoples, som utspelar sig i Appalachia, Texas på 1940-talet, skulle ha berättat historien om två stridande familjer: Harpers och McGees, vars två barn, Elgin och Rose, förälskar sig. Elgin skulle ha sysslat med folkkonst och skapat dockor av olika hushållsföremål, inklusive följande.
CitatÄngel: en docka med himmeltema gjord av en mjölskopa som Elgin skapade som ett frierigåva till Rose.
Abe: en Abraham Lincoln-docka gjord av en skurborste som hade skedar som öron.
 Cherokee: en pojkdocka från ursprungsbefolkningen gjord av en gammal trädgårdshandske.
Miss Spinster: en docka av gammal dam gjord av träbenet på Elgins kära, bortgångna moster.
Gode O'Boy: en docka av lantistyp gjord av bildelar.
Bluesmannen: en docka med en bluesmusikers manér, konstruerad av handtaget på en trasig mandolin.
Galna Ray: en docka med fångetema gjord av en trädstubbe som bodde under Elgins veranda.
Ängels hund: Ängels hundkompis, gjord av en spole och klädnypa.

I en önskan att Elgin skulle glömma sin dotter kokade Old Man McGee ihop en sats av sin avlidna mors "Blue Moon Brew" i avsikt att använda den för att radera Elgins minne. Storyboards för öppningssekvensen som visar Old Man McGee blanda Blue Moon Brew Storyboards för öppningssekvensen som visar Old Man McGee blanda Blue Moon Brew Men hans dryck väckte av misstag dockorna till liv istället, varpå Angel förklarade att hon inte ville hjälpa Rose och Elgin att bli tillsammans och fortsatte att lämna staden. Några av dockorna gick efter henne i ett försök att få henne att komma tillbaka medan andra gjorde vad de kunde för att hjälpa paret, vilket inkluderade att hålla Herbert Hollingshead, mannen Roses far försökte sätta ihop henne med, borta. 

jag länge sörjer att filmen inte gjort och tänkte hur en svensk dubbning skulle se ut 

denna filmen skulle kommit ut i mitten på 00-taley när jag var barn och eakyi rätt målgruppen

har länge tänkte hur en sven dubbning skulle set ut filmen kom ut typ 2005 

utöver dolly parton var faktiskt alla störe röster redan utvalade

CitatCharles Durning som gamla gubben  McGee
Mike Snider som Good O'Boy
Travis Tritt som Elgin Harper
 Ashley Judd som Rose McGee Lou Rawls som Blues mannen
Lily Tomlin som fröken Gammalmö
Hal Holbrook som Abe
 Jean Smart som McGees granne Arvilla Tugthistle
 Diedrich Bader som Herbert Hollingshed
 James Carville som galana Ray
och Billy Connolly som ängels's hund 
mycket conpet art finns

fröken Gammalmö ser ju ett som typisk roll för Irene Lindh, hon hade nog varit prefekt som henne
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Zach66

Vad vore livet utan film?

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"