Författare Ämne: Melodifestivalen  (läst 35289 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 315
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Melodifestivalen
« Svar #195 skrivet: 2 juni 2019 kl. 12:19:53 »
Det verkar vara något fel på dig och dom allra flesta som stöttar Melodifestivalen. Folk vill inte se samma låtskrivare, sångare och skräp år ut och år in. Det är inte som med Kalle Anka på julafton som iof börjar bli väldigt uttjatad den med. Man vill se olika genrer nya låtskrivare och intressanta bidrag som sticker ut lite ifrån mängden, inte samma satans deltagare som innan varit med på Idol, Talang komma in och så är det Thomas gesån (eller hur han nu stavas) som skrivit ihop varenda låt på sina fikapauser.  :-\ Har du verkligen ingen egen musikstil eller smak?

Jag hoppas verkligen inte att någon av dom du skrev senast kommer med i nästa års melodifestival, även om det med största sannolikhet är rimligt att anta att någon gör det då dom inte verkar ha så många andra sökare.  ;)
Och bara så att du vet så blev jag mobbad i skolan när jag gick i klass 6 så jag vill inte bli det igen >:( :'(

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #196 skrivet: 2 juni 2019 kl. 12:27:41 »
Det verkar vara något fel på dig och dom allra flesta som stöttar Melodifestivalen. Folk vill inte se samma låtskrivare, sångare och skräp år ut och år in. Det är inte som med Kalle Anka på julafton som iof börjar bli väldigt uttjatad den med. Man vill se olika genrer nya låtskrivare och intressanta bidrag som sticker ut lite ifrån mängden, inte samma satans deltagare som innan varit med på Idol, Talang komma in och så är det Thomas gesån (eller hur han nu stavas) som skrivit ihop varenda låt på sina fikapauser.  :-\ Har du verkligen ingen egen musikstil eller smak?

Jag hoppas verkligen inte att någon av dom du skrev senast kommer med i nästa års melodifestival, även om det med största sannolikhet är rimligt att anta att någon gör det då dom inte verkar ha så många andra sökare.  ;)
Eftersom jag nu fattar att du hatar Mello så vill jag säga att jag har älskat Mello sen jag var liten

Och musik är ett av mina intressen och jag älskar att sjunga så du behöver inte såra mig på det sättet :'( >:(
« Senast ändrad: 2 juni 2019 kl. 12:38:53 av Erik Dahlberg »

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 480
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
« Svar #197 skrivet: 2 juni 2019 kl. 12:29:15 »
Och bara så att du vet så blev jag mobbad i skolan när jag gick i klass 6 så jag vill inte bli det igen >:( :'(

Det var tråkigt att höra, jag tycker synd om dig…  :(

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #198 skrivet: 2 juni 2019 kl. 12:34:04 »
Det var tråkigt att höra, jag tycker synd om dig…  :(
Snällt att du gör det :)

Men som tur var så bytte jag klass när jag skulle börja i 7:an ;)

Skolan som jag blev mobbad i heter Sjuntorpskolan och enligt mig är det en av Sveriges sämsta skolor >:(, Rektorn gjorde ingenting när hon hörde att jag blev mobbad

När jag började i 7:an så fick alla lärarna på Sjutorpskolan sluta jobba på grund av allt

Skolan som jag bytte till heter Sylteskolan och det är en av Sveriges bästa skolor enligt mig ;D, jag började också i en särklass för att jag har ADHD och Asperger :)

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 7 291
    • Visa profil
« Svar #199 skrivet: 2 juni 2019 kl. 13:59:16 »
Nu börjar den här tråden spåra ur lite för mycket... Kan vi återgå till ämnet Melodifestivalen, tack?

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #200 skrivet: 2 juni 2019 kl. 14:04:11 »
Nu börjar den här tråden spåra ur lite för mycket... Kan vi återgå till ämnet Melodifestivalen, tack?
Förlåt, jag tyckte bara att det som Jabberjaw skrev var taskigt

Han borde faktiskt be om ursäkt

Men hursomhelst: Vilka artister vill du se i Mello nästa år Daniel
« Senast ändrad: 4 juni 2019 kl. 19:16:16 av Erik Dahlberg »

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #201 skrivet: 2 juni 2019 kl. 14:07:53 »
Jag tycker också att Jabberjaw gick för långt, som började komma lite för nära gränsen för personangrepp.

Jag skulle gärna se att Wiktoria, Mariette Hansson och Anna Bergendahl medverkar igen. Min högsta önskan vore egentligen att First Aid Kit skulle medverka, för det vore oerhört svårslaget, men ärligt talat lär det knappast hända...

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #202 skrivet: 2 juni 2019 kl. 14:12:51 »
Jag tycker också att Jabberjaw gick för långt, som började komma lite för nära gränsen för personangrepp.

Jag skulle gärna se att Wiktoria, Mariette Hansson och Anna Bergendahl medverkar igen. Min högsta önskan vore egentligen att First Aid Kit skulle medverka, för det vore oerhört svårslaget, men ärligt talat lär det knappast hända...
Nästa gång Wiktoria tävlar hoppas jag att hon vinner :)

Jag har sett många personer från andra länder som kommenterade på Youtube hur besvikna dom blev för att hon förlorade Mello igen

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #203 skrivet: 2 juni 2019 kl. 16:59:33 »
Jo, det vore verkligen hög tid att någon kvinnlig artist vinner - det har varit alldeles för mansdominerat på "prispallen" på senare år...

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 632
    • Visa profil
« Svar #204 skrivet: 2 juni 2019 kl. 18:35:27 »
Jo, det vore verkligen hög tid att någon kvinnlig artist vinner - det har varit alldeles för mansdominerat på "prispallen" på senare år...

Undrar hur det ska gå till. Känns ju som att ända sättet är typ bara om det är kvinnliga deltagare nästa år som ställer upp.  :P :-*

Utloggad Lilla My

• Certifikerad Nörd och Grinolle
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 665
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
    • Youtube-kanal
« Svar #205 skrivet: 9 juni 2019 kl. 17:20:10 »
Undrar hur det ska gå till. Känns ju som att ända sättet är typ bara om det är kvinnliga deltagare nästa år som ställer upp.  :P :-*

Varför känner du så?
How much wood could a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?

Utloggad Lilla My

• Certifikerad Nörd och Grinolle
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 665
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
    • Youtube-kanal
« Svar #206 skrivet: 9 juni 2019 kl. 17:22:07 »

Man "söker" inte till Mello, man får förfrågan. Så det är SVT du ska vara på och tjata om du vill se nya artister  ;D
Är det inte standard dock att Mello alltid har en handfull artister som aldrig ställt upp i Mello tidigare samt en handfull "favoriter som inte vunnit"? Med 28 bidrag finns det ju liksom plats för både nytt och gammalt, hippt och ålderdomligt, ungt och moget.
How much wood could a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?