Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: Jabberjaw skrivet 26 februari 2022 kl. 22:24:10
Var nog en rätt sexistig röstning ikväll där hälften av de manliga rösterna säkerligen vill sätta på Klara... Läser man exempelvis Flashback tråden så blir det ganska tydligt att det finns en hel del sjuka människor i Sverige. Och sedan verkar det inte bättre än att många röstar på namn dom "känner till".

Medina och Angelino fick gärna gå vidare för min del. Så vi får väl se vad som händer för hans del.  :)

Kul att se med årets program är att dom fått in lite inslag och artister som passar alla olika åldrar. Och att man vågar sticka ut från det rätt trista schlager träsket. Eurovision vinner man inte bara för Thomas G....son skrivit låten för 511e gången.  ;D ut med honom!

Ja, flashback är sannerligen internets största dårhus, men man får alltid ett gott skratt när man läser där på gott och ont.  ::)

Är det bara jag som förresten tycker att mellanakterna är ganska pissiga i år?  ???
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

TonyTonka

Här är förresten min topp 28 av årets låtar i Melodifestivalen, har tyvärr inga motivationer just nu då jag är jävligt trött, men jag jobbar på det.  ;D

1. Cornelia Jakobs - Hold me closer
2. Medina - In i dimman
3. Cazzi Opeia - I can't get enough
4. Tribe Friday - Shut me up
5. Tone Sekelius - My Way
6. Liamoo - Bluffin
7. Anna Bergendahl - Higher Power
8. Anders Bagge - Bigger than the universe
9. Malou Prytz - Bananas
10. Danne Stråhed - Hallaballou (ja, jag är seriös)
11. Alvaro Estrella - Suave
12. Klara Hammarström - Run to the hills
13. Angelino - The End
14. Lisa Miskovsky - Best to Come
15. Lillasyster - Till Our Days Are Over
16. Theoz - Som du vill
17. Tenori - La stella
18. Omar Rudberg - Moving like that
19. Samira Manners - I want to be loved
20. John Lundvik - Änglavakt
21. Robin Bengtsson - Innocent Love
22. Niello & Lisa Ajax - Tror du att jag bryr mig
23. Linda Bengtzing - Fyrfalligt hurra!
24. Faith Kakembo - Freedom
25. Malin Kristin - Synd om dig
26. Browsing Collection - Face in the Crowd
27. Lance - Lyckligt slut
28. Shirley Clamp - Let There Be Angels

Daniel Hofverberg

Ikväll tyckte jag bäst om Klara Hammarström, med Anna Bergendahl som god tvåa.

Medina tyckte jag var klart sämst ikväll och nästan sämst av alla de 28 bidragen - en skrattretande usel låt, som för mig snarast förde tankarna till Sean Banan, så jag förstår inte för mitt liv hur den kunde gå vidare direkt till final...?! :o

Angelino hade en bra låt, men han verkade lite för oerfaren och nervös, vilket gjorde att han inte kändes så professionell. När låten var som sorgligast började han exempelvis att le och se glad ut, vilket kändes malplacerat... Men jag tror att han hade klarat sig bättre om han hade varit mindre nervös, för som det är nu så gjorde det att han kändes lite oprofessionell; fastän låten i sig var bra.

Jag tyckte också om Malin Christine, men dock mer låten än artisten. Hon hade en riktigt bra låt med lyckad text, men tyvärr hade hon ju ingen suverän sångröst vilket påverkade helhetsintrycket. Det märks att hon är mer erfaren som låtskrivare än som artist, och hon borde nog ha låtit någon annan sjunga låten. Med en bättre sångare, exempelvis lillasyster Wiktoria (som har avsevärt bättre sångröst) så hade låten sannolikt gått vidare till semifinal, för det var absolut inget fel på låten i sig.

Tenori tyckte jag var lite småtrevliga och helt okej, men opera passar ärligt talat inte så jättebra in i sådana här sammanhang - men ingen dålig låt, för all del. Lillasyster var inte särskilt mycket att hänga i julgranen, och på sin höjd en medioker låt, men så är jag heller inte så förtjust i genren...

Lilla My

Medina var awesome! Riktig sommarplåga, ska bli kul att dansa till den i år ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: Lilla My skrivet 27 februari 2022 kl. 02:26:36
Medan jag kommer få mardrömmar bara av att ha hört den en gång... :(

Plåga håller jag dock med om, bokstavligt talat... ;)

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 27 februari 2022 kl. 02:26:36

Och jag har inte hört den alls.  :o 8)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 februari 2022 kl. 02:23:54
Medina tyckte jag var klart sämst ikväll och nästan sämst av alla de 28 bidragen - en skrattretande usel låt, som för mig snarast förde tankarna till Sean Banan, så jag förstår inte för mitt liv hur den kunde gå vidare direkt till final...?! :o
Ah Sean Banan de var längesen,va gör han idag?Åker tillbaks till den goda tiden när Mello faktiskt var bra innan allt spårade ur.

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 27 februari 2022 kl. 21:34:28
Ah Sean Banan de var längesen,va gör han idag?Åker tillbaks till den goda tiden när Mello faktiskt var bra innan allt spårade ur.
Jag har för mig att han gör sketcher nuförtiden.

gstone

Anna Bergendahl och  Klara Hammarström var bäst föra gången.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lilla My

Citat från: MOA skrivet 27 februari 2022 kl. 21:34:28

Haha tror många inte skulle hålla med dig där. Faktum är att jag kommer ihåg när Sean Banan var med första året och alla klagade på att det nu verkligen var ute med Mello.

MOA

Citat från: Lilla My skrivet 28 februari 2022 kl. 20:49:52
Haha tror många inte skulle hålla med dig där. Faktum är att jag kommer ihåg när Sean Banan var med första året och alla klagade på att det nu verkligen var ute med Mello.
Ja tänk att de e 10 år sen nu

Elios

Är det inte dags för en grupp att vinna igen iår? Händer ju så sällan.  8)

TonyTonka

Hur tycker ni att semifinalen ser ut, blev det rättvist i år?  ^^

Fred

Citat från: TonyTonka skrivet  2 mars 2022 kl. 13:00:06
Hur tycker ni att semifinalen ser ut, blev det rättvist i år?  ^^

Upplägget är något bättre eftersom det är lottat och det är fyra bidrag som tävlar mot varandra. Men helst hade jag velat se att åtta bidrag tävlar mot varandra om två platser, så som det var från början

E

Citat från: Elios skrivet  1 mars 2022 kl. 01:14:22
Är det inte dags för en grupp att vinna igen iår? Händer ju så sällan.  8)
Eller en duo, det skulle bli första gången sen 1994