Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Yes, är supernöjd med resultatet i semifinalen, Tone och Cazzi till final. :D

Hade nog hellre bytt ut Anna Bergendahl mot Alvaro Estrella förvisso, men är ändå supernöjd.

Så, nu när vi har ett finalstartfält, vem tycker ni ska vinna Melodifestivalen 2022? Själv håller jag stenhårt på Cornelia. :D
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Jabberjaw

Har ett superförslag. Om vi istället döper programmet till Gsons Mys hörna, och skickar honom direkt till final ihop med några andra som varit med 110 gånger förut, då måste vi ju bara ta hem allt  ;D ;D ...

Alvaro förtjänade att gå vidare. Han hade ett nummer och tema och fart o dynamik. Tone sjöng samma sak under hela numret och blev förmodligen utplockad för just sin läggning och ingenting annat.

TonyTonka

Citat från: Jabberjaw skrivet  5 mars 2022 kl. 21:56:17Tone sjöng samma sak under hela numret och blev förmodligen utplockad för just sin läggning och ingenting annat.

Att vara trans har ingenting med sexuell läggning att göra, det har med kön att göra.

Jabberjaw

Citat från: TonyTonka skrivet  5 mars 2022 kl. 22:16:18
Att vara trans har ingenting med sexuell läggning att göra, det har med kön att göra.

Means? Hen är ju född som manligt kön. Och gick ut som homosexuell. När jag såg Thomas var det på Youtube för flera år sedan.

Och folk som är "annorlunda" skall alltid hyllas till skyarna utav Public Service. Så det jag menade var att Tone aldrig hade gått vidare om det inte var så fjompigt allting. Gillar som sagt inte låten, tycker den rider på en enkel och tråkig vers och med samma ton hela vägen tills ett enda stycke. Och även där ingenting som sticker ut nämnvärt.  ??? :(

Notera att jag inte har något emot trans personer eller folkslag oavsett vad dom identifierar sig som. Men vi ska väl skicka vidare något som vi faktiskt tror på. Men vad vet jag alla åldrar som röstat hittils verkar ju ha exakt samma smak som varandra. Så det är nog ett visst klientel som följer Mello/Eurovision  ;D inklusive jag då tydligen.

TonyTonka

Citat från: Jabberjaw skrivet  5 mars 2022 kl. 22:27:10
Means? Hen är ju född som manligt kön. Och gick ut som homosexuell. När jag såg Thomas var det på Youtube för flera år sedan.

Och folk som är "annorlunda" skall alltid hyllas till skyarna utav Public Service. Så det jag menade var att Tone aldrig hade gått vidare om det inte var så fjompigt allting. Gillar som sagt inte låten, tycker den rider på en enkel och tråkig vers och med samma ton hela vägen tills ett enda stycke. Och även där ingenting som sticker ut nämnvärt.  ??? :(

Notera att jag inte har något emot trans personer eller folkslag oavsett vad dom identifierar sig som. Men vi ska väl skicka vidare något som vi faktiskt tror på. Men vad vet jag alla åldrar som röstat hittils verkar ju ha exakt samma smak som varandra. Så det är nog ett visst klientel som följer Mello/Eurovision  ;D inklusive jag då tydligen.

Att vara trans innebär att man inte identifierar sig som det kön man är född som.

Och ja, folk som är annourlunda kanske blir hyllade av Public Service för att sådana som du alltid pissar på dem vanligtvis?  >:(

Jabberjaw

Citat från: TonyTonka skrivet  5 mars 2022 kl. 22:35:52
Att vara trans innebär att man inte identifierar sig som det kön man är född som.

Och ja, folk som är annourlunda kanske blir hyllade av Public Service för att sådana som du alltid pissar på dem vanligtvis?  >:(

Kränkt? Det var min åsikt, ingen fakta. Tycker Alvaro kunde fått platsen istället för antingen Anna eller Thomas.

TonyTonka

Citat från: Jabberjaw skrivet  5 mars 2022 kl. 22:59:24
Kränkt? Det var min åsikt, ingen fakta. Tycker Alvaro kunde fått platsen istället för antingen Anna eller Thomas.

Nä, jag är inte kränkt, men det kan vara kränkande att använda transpersoners föredetta namn. Hon heter Tone nu.

Jabberjaw

Citat från: TonyTonka skrivet  5 mars 2022 kl. 23:19:23
Nä, jag är inte kränkt, men det kan vara kränkande att använda transpersoners föredetta namn. Hon heter Tone nu.

Han heter Tone nu*, Juridiskt kön: Man.

TonyTonka

Citat från: Jabberjaw skrivet  5 mars 2022 kl. 23:27:29

Du, hon identifierar sig som hon och ska genomgå en könskorrigering, alltså är hon en hon och ingenting annat oavsett vad hennes juridiska kön är. Att medvetet felköna någon är fel och transfobiskt, vilket rimmar ganska illa med att du "inte har något emot transpersoner", så du borde tänka till lite. Over and out.

Jabberjaw

Citat från: TonyTonka skrivet  5 mars 2022 kl. 23:33:24
Du, hon identifierar sig som hon och ska genomgå en könskorrigering, alltså är hon en hon och ingenting annat oavsett vad hennes juridiska kön är. Att medvetet felköna någon är fel och transfobiskt, vilket rimmar ganska illa med att du "inte har något emot transpersoner", så du borde tänka till lite. Over and out.

Kanske, kommer, nästan, om...

Tills det är klart kan man använda båda namnen när man nämner eller citerar honom/henne. Läs min text igen och sluta vara så emotionellt instabil.

MOA

Citat från: Jabberjaw skrivet  5 mars 2022 kl. 23:27:29
Föredetta namn Thomas Sekelius

Lilla My

Citat från: Jabberjaw skrivet  5 mars 2022 kl. 22:59:24
Thomas

Kan du sluta vara transfobisk och respektera personens pronomen och nya namn. Tack.

E

Citat från: TonyTonka skrivet  5 mars 2022 kl. 21:39:59
Så, nu när vi har ett finalstartfält, vem tycker ni ska vinna Melodifestivalen 2022? Själv håller jag stenhårt på Cornelia. :D
Jag hoppas också på henne, hon är den enda som sticker ut och som just nu ligger etta i alla odds-listor. Om vi skickar Anders blir det ingen ESC-final för Sverige tror jag

Jag tror Cornelia blir juryns stora favorit och Anders lär nog få väldigt lite poäng av dom. Och OM han skulle bli tittarnas favorit så lär det nog inte räcka

Daniel Hofverberg

I den första semifinalen tyckte jag bäst om Anna Bergendahl och Tone Sekelius, så där är jag nöjd. Alvaro Estrella var helt okej, men låten kändes lite för ooriginell. Men Danne Stråhed hade en av de värsta låtarna jag hört i livet, och det är ett mysterium utan dess like hur han ens kunnat gå vidare till semifinal...

I den andra semifinalen tyckte jag bäst om Cazzi Opeia och Lisa Miskovsky. Lisa hade verkligen förtjänat att gå vidare, men 3 av 4 får man väl vara hyfsat nöjd med trots allt. Jag är mycket glad att Cazzi Opeia gick vidare, vars låt växer för varje gång man hör den och kändes överlägset bäst ikväll. Orättvist och märkligt att Theoz gick vidare, som visserligen är en bra artist men där låten kändes alldeles för fantasilös och tjatig. Verserna är i och för sig helt okej, men refrängen är ju det absolut tjatigaste som världen någonsin har skådat - borde inte låtskrivarna ha kunnat komma på lite mer än bara tre ord som upprepades in absurdum...?

Skönt att slippa duellupplägget, men jag fattar inte varför de måste dela in semifinalen i två grupper så att bara två per grupp kunde gå vidare. Då blir det ju återigen orättvist då slumpen spelar en roll i vilka som går vidare - varför kunde man inte bara låta alla 8 låtar sjunga i en enda semifinal, och så går de 4 som fått flest röster vidare...?

Citat från: TonyTonka skrivet  5 mars 2022 kl. 21:39:59
Jag hoppas också på Cornelia Jakobs, som känns som den bästa låten i år. Men Klara Hammarström och Cazzi Opeia kommer inte långt efter, och vore också värdiga vinnare.

Citat från: E skrivet  6 mars 2022 kl. 00:53:41
Om vi skickar Anders blir det ingen ESC-final för Sverige tror jag
Jag tror tyvärr inte heller att Sverige kommer gå vidare till finalen i Eurovision Song Contest med Anders Bagge. Jag har inget alls emot honom som person eller artist, och han sjöng bättre än jag hade kunnat drömma om. Men låten håller helt enkelt inte måttet i det här sammanhanget - låten var absolut helt okej och inte alls dålig, men "helt okej" räcker inte långt i ESC...

Jag är faktiskt lite orolig att det kan bli Anders som vinner, men jag hoppas verkligen inte det, då han utan tvekan vore helt chanslös i ESC... Dessutom tror jag inte att hans nerver skulle palla för en så stor tävling, då han ju trots allt inte stått på scen på decennier och kändes uppenbart nervös redan i deltävlingen.

MOA

Lisa Miskovsky borde gått vidare,hennes låt var riktigt bra