Vad tycker ni om Silvia Night (Island 2006)
Underbar person att kunna åsaka sådan kalabalik då folk inte fattade skämtet. Däremot var sången inte bra, fanns tusenfalt bättre det året.
Verka Serducka (Osäker stavning, Ukraina 2007)
Hat-objekt... Jag kan lyssna på den nu utan att gnissla tänderna, men när den kom ville jag bara kasta ut TV'n från vardagsrummet. Jag älskar låtar som ska vara roliga, men det är något med denna som ger mig rysningar. Dåliga rysningar.
Frankrike 2008
Haha!! Underbar snubbe! Älskade denna lika mycket som Spaniens det året. Det är sådana låtar jag gillar, som gör parodi på sig själva

Dustin the Turkey (Irrland)
... "Meh". Låten är kass förståss, men man måste beundra Irlands humor och att dem faktiskt röstade vidare skiten. Gav mig ett otroligt gott skratt i alla fall, och fick mig inte att må dåligt som Ukrainas

... och Rysslands bidrag 2012?
"Meh" här också. Underbar låt och underbara tanter, kan inte låta bli att dansa när jag hör den! Men det hade ju blivit skandal om den faktiskt
vunnit skiten, så jag är glad att Loreen kom och stoppade det. Tycker också att det där med att baka på scen var fullständigt onödigt. Dem kunde ju bara kommit in och vara söta och dansa lite, som dem gjorde först.
För att flika in mer egna frågor, vad tyckte ni om
Rysslands bidrag 2010 samt
Tysklands bidrag 2007? Många avskyr Ryssland 2010 nämligen, medan jag går runt och riktigt myser åt den. Tyskland 2007 är en av mina favoritlåtar bland ESC, punkt! Troligtvis min favorit från åren 2000-2009.