Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Kidnappningen (Porwanie w Tiutiurlistanie, 1986)

Startat av Lilla My, 11 juli 2012 kl. 02:36:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 18 februari 2025 kl. 08:12:43Tittade väldigt snabbt på Kidnappningen innan jag gick hemifrån, och kände igen Irene Lindh i ett par roller.

Kände även igen filmen, om det är samma jag tror så ska det medverka minst en till skådespelare.
Intressant, så då är alltså den officiella listan ofullständig. Kolla gärna upp mer ordentligt när du har tid och ork, om du kan få fram en tillförlitlig rollista med vem som spelar respektive rollfigur. :)

Viktor

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 februari 2025 kl. 09:46:04Intressant, så då är alltså den officiella listan ofullständig. Kolla gärna upp mer ordentligt när du har tid och ork, om du kan få fram en tillförlitlig rollista med vem som spelar respektive rollfigur. :)
Runt 1:29:35 finns en röst som inte stämmer in på någon av de crediterade som i alla fall jag inte känner igen.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 18 februari 2025 kl. 00:28:40Där skulle jag gissa på Videobolaget.
Du har så rätt - nu när jag letat fram VHS-omslaget till Kidnappningen ser jag att det står med finstilt text:
"Översättning o bearbetning: Gunnar Ernblad   Produktion: Videobolaget"

Klantigt av mig att inte ha reflekterat över det tidigare, men jag får skylla på att jag digitaliserade filmen en tid innan jag faktiskt lade upp den; och därför inte hade omslaget i färskt minne... :-[

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 april 2025 kl. 02:04:36Du har så rätt - nu när jag letat fram VHS-omslaget till Kidnappningen ser jag att det står med finstilt text:
"Översättning o bearbetning: Gunnar Ernblad  Produktion: Videobolaget"

Klantigt av mig att inte ha reflekterat över det tidigare, men jag får skylla på att jag digitaliserade filmen en tid innan jag faktiskt lade upp den; och därför inte hade omslaget i färskt minne... :-[
Tack, skönt att få det bekräftat så man inte bara gissar. 

Har försök att plita ihop en rollista, men det vill sig inte riktigt. Mycket för jag inte kan pussla med de polska namnen och pricka in rätt karaktärer.