Författare Ämne: Droiderna  (läst 4977 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 7 479
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Droiderna
« Svar #15 skrivet: 10 december 2012 kl. 01:39:09 »
Personligen kan jag inte höra någon större likhet med Malin Berghagen, som jag tycker har ett annat röstläge, men jag kan inte utesluta det till 100%. Vad säger ni andra?

Det är helt sant att röstläget inte är alltför likt Kristin Kaspersen, men det finns ändå drag i rösten som jag tycker påminner en hel del om Kristin. Om du exempelvis jämför med Kristins röst i det här YouTube-klippet (som kommer från samma år som Droiderna dubbades) så hör du kanske vad jag menar.

Utloggad Erika

• Global moderator
  • Antal inlägg: 1 171
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 10 december 2012 kl. 05:24:24 »
Nej, jag tycker inte att det låter som Malin Berghagen. Då är rösten mer lik Kristin Kaspersen, även om jag inte är säker till 100%.

Utloggad ddubbning

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 078
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: 10 december 2012 kl. 23:18:25 »
Jag lutar också mycket mot att det är Kristin Kaspersen som hörs i klippet, det påminner mycket om hennes röst. Jag hör också en likhet när jag jämför med Youtube-klippet. Men jag är dock inte säker till 100 %.

Har kollat upp Malin Berghagens röst (hade den inte färskt i minnet) men jag tycker också att det inte finns några större likheter mellan hennes röst och den i ljudklippet.

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 7 479
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: 11 december 2012 kl. 11:22:04 »
Jag börjar också bli alltmer övertygad om att det faktiskt är Kristin Kaspersen, ju mer jag lyssnar på rösten. Röstläget är som sagt inte identiskt (rösten i ljudklippet har en något mörkare röst än Kristins naturliga röst 1993), men det finns tydliga drag i rösten som påminner om Kristin.

Men det vore verkligen önskvärt om Hasse Jonsson kunde svara, så man kan få det bekräftat. Särskilt då Kristin inte varit med i särskilt många dubbningar, så borde han ju minnas om han som tekniker/regissör arbetat med Kristin även om han inte kommer ihåg just den här dubben...