Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Hans Ernback 1942-2013

Startat av Erik Friman, 11 mars 2013 kl. 13:55:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erik Friman

Hans Ernback har avlidigt i februari. Han gjorde rösten som Texas Pete i "SuperTed" och Willy Fog i "Jorden runt med Willy Fog".

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article16300303.ab

Erika

Usch, vad tråkigt att höra/läsa. :(

Vila i frid.  :'(

50 Spänn

Hörde det, det var tråkigt. Förutom de roller som redan nämnts bör han ha ett erkännande för sina många insatser på Tintin-ljudböckerna, bl.a. som Rastapopoulos, Herr Bollou, Tharkey och Ramon Bada.

Vila i frid.

ddubbning

Verkligen tråkigt att höra! Vila i frid.

Daniel Hofverberg

Mycket tråkigt att höra. Hans Ernback var onekligen en talangfull skådis, även fast han inte var med i så jättemånga dubbningar. Och för oss som växte upp under 1990-talet kommer hans röst alltid att förbli synonym med Pete i SuperTed.

Vila i frid.

Elios

Hemskt tråkigt. Har inte sett så mycket av Superted men man känner ju till om det. Vila i frid. :-\

Elios

Funderar på att se en riktig film han var med i men får se om jag hittar det med Superteds egna Hans Ernbäck.