Ja, det är just dessa utländska artister som lär ställa till problem med säsong 2 av
Solstollarna. Det man kan hoppas på är väl att SVT åtminstone kan lägga upp de avsnitt där inga utländska artister förekommer.
Jag hoppas även på Toffelhjältarna. Där är problemet de många filminslagen. Kanske så mycket som halva speltiden var tecknade kortfilmer och tv-avsnitt. Bl.a. var det där som Bumbibjörnarna (under titeln Gummibjörnarna) begick sin svenska debut. Men det borde ju gå att lägga upp Toffelhjältarna utan filminslagen.
Det vore onekligen väldigt roligt med
Toffelhjältarna, men där är det ju som du säger de många tecknade filmindlagen som ställer till problem. De tog upp en relativt stor del av speltiden. I den första säsongen var det klassiska kortfilmer från Disney, två TV-producerade kortfilmsserier från Hanna-Barbera (
Winnie the Winsome Witch och
Precious Pupp) samt biovisade klassiska kortfilmer med
Casper the Friendly Ghost som ingick. Av de 9 avsnitten i den första omgången av
Toffelhjältarna var det 6 avsnitt som innehöll 5 kortfilmer vardera och 3 avsnitt som innehöll 4 kortfilmer - av de knappt entimmeslånga avsnitten var det alltså mellan ca 26 och 36 minuter som gick åt till tecknade filminslag. (I julas tog jag mig tid att digitalisera alla mina VHS-inspelningar med den första säsongen av
Toffelhjältarna, så därför har jag ovanligt bra dokumentation om just dess innehåll)
I den andra säsongen
Toffelhjältarna går igen var det ju som du säger förutom en del kortfilmer även avsnitt av
Gummibjörnarna som ingick.
Utan dessa filmer tror jag inte att det skulle fungera riktigt lika bra, i och med att storyn i själva ramberättelsen ofta var relativt tunn.