Det är synd att de har gått över till cgi animation, i de senare filmerna. Den första är ju allra bäst. 2an är hyffsat bra. Vore kul om du kunde få tag i credits till The Swan Princess Christmas, och den som kom efter. (Family ?) Varför står det på engelska på omslagen på de senare filmerna ? 
Att omslagen står på engelska är för att de ska kunna spara pengar och att istället för att behöva trycka nya omslag för varje språk, så blir det billigare om alla länderna har ett gemensamt omslaget tillsammans för de flesta i Skandinavien kan ju ändå förstå engelska.
Det som jag har hört till att de gör de här nya Svanprinsessan filmerna är för att de tre första filmerna har sålt så himla bra på DVD.

Alltid roligt att de försöker göra nya filmer på en bekant serie men tyvärr tycker inte jag att de riktigt bryr sig tillräckligt för att kunna göra dessa nya så bra som möjligt. Man ser ju att mer engagemang läggs ner på Landet för längesedan uppföljarna och diverse Disney uppföljare än på de här.
De har ersätt den fina handritade stilen med den mest billigaste och fulaste dator animationen de kunde hitta. Ingen av de engelska original rösterna kom tillbaka för de här nya filmerna, vet inte om de svenska rösterna men jag tror inte många av dem heller har kommit tillbaka. Om någon har sett filmen på svenska, berätta gärna för mig om någon skådespelare från de tre första filmerna har kommit tillbaka i dem här?
Och handlingen i 4:an och 5:an tyckte jag tyvärr inte var mycket att hänga i julgranen.
Tyvärr verkar inte Svanprinsessan 6 se så bra ut heller, men vi får se.
https://m.youtube.com/watch?v=rdpTTZ14S94