Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Dubbare som låter som andra Dubbare

Startat av jimstrom, 24 augusti 2013 kl. 23:06:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Christian Hedlund som Pip låter som Svampbob.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Ingemar Carlehed låter som Åke Lindström.

Disneyfantasten

Prästen i Den Otroliga Vandringen spelas av Anders Pontén, här tycker jag att Anders Pontén låter väldigt mycket som Hans Lindgren ( 1:12:01 );

https://www.youtube.com/watch?v=oyK0rAmRWzI

Disneyfantasten

Är det bara jag som tycker att Leif Andrée och David Sundin har liknande röster samt att Staffan Hallerstam och Martin Timell har liknande röster?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juni 2023 kl. 09:47:59Är det bara jag som tycker att Leif Andrée och David Sundin har liknande röster samt att Staffan Hallerstam och Martin Timell har liknande röster?
Jag tycker dock i hela fall att Leif Andrée har likheter med Anders Lundin och Anton Körberg. Och Martin Timell kanske låter även som Pontus Gustafsson, också?

gstone

Jag vill ge ettt svenskt/engelskt exmpel.

Carla Abrahamsen låter som Kristen Schaal.

Disneyfantasten

Jag måste erkänna att Kayo Shekoni och Vivian Cardinal har liknande röster.

gstone

Jag såg en film igår och troode hela tiden att det var  Mikael Roupé som gjord rösten till en karatärer.

Men det var någon bättre ;D

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 juni 2023 kl. 14:08:58Jag måste erkänna att Kayo Shekoni och Vivian Cardinal har liknande röster.
Kan det möligtvis vara för att båda är afrosvenskar  ? ???

Jag är ledsen om detta lät rasistiskt :'(

Det var inte så det var tänkt :(

MOA

Citat från: gstone skrivet 11 augusti 2023 kl. 21:24:44Kan det möligtvis vara för att båda är afrosvenskar  ? ???

Jag är ledsen om detta lät rasistiskt :'(

Det var inte så det var tänkt :(
De finns ju afroamerikan så afrosvensk borde finnas,e dom födda i Sverige med utländskt ursprung?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 11 augusti 2023 kl. 21:21:34Jag såg en film igår och troode hela tiden att det var  Mikael Roupé som gjord rösten till en karatärer.

Men det var någon bättre
Med bättre antar jag att du menar kändare? 

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 augusti 2023 kl. 22:29:28Med bättre antar jag att du menar kändare?
Du känner mig väl ;D

Är jag så förutsägbar⁉️😂

Henrik Karlsson

När Dan Ekborg spelar Pettson låter han som Tor Isedal 

Skokaka

Jag vet att alla rösterna i Freddi Fisk (förutom Jan Åström, förstås) är obekanta för mig, men... Vilka det som än dubbade Chiefen och Svamphjärna tycker jag båda låter som Dick Eriksson. Chiefen påminner mig också lite om Andreas Nilsson. Herman, Professor Sjöstjärna och den orangea piratfisken låter som Jan Modin för mig. (Åtminstone de två förstnämnda, den tredje har i hela fall lite likheter, trots dialekten...) Och nu när jag tänker efter så verkar han som dubbade Matte Krabba låta som Mattias Knave. (Ironi med namn förresten, lol.)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  8 november 2023 kl. 22:53:50Jag vet att alla rösterna i Freddi Fisk (förutom Jan Åström, förstås) är obekanta för mig, men... Vilka det som än dubbade Chiefen och Svamphjärna tycker jag båda låter som Dick Eriksson. Chiefen påminner mig också lite om Andreas Nilsson. Herman, Professor Sjöstjärna och den orangea piratfisken låter som Jan Modin för mig. (Åtminstone de två förstnämnda, den tredje har i hela fall lite likheter, trots dialekten...) Och nu när jag tänker efter så verkar han som dubbade Matte Krabba låta som Mattias Knave. (Ironi med namn förresten, lol.)
Grete Havnesköld som spelar Freddi Fisk spelade också Lotta På Bråkmakargatan,vet inte om hon dubbat nåt annat