Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vilka tycker ni är dubbarnas bästa insatser?

Startat av jimstrom, 3 februari 2014 kl. 23:12:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Anders skrivet 18 maj 2025 kl. 21:44:24Den är bra den också. Jag hade en VHS med det (som jag har laddat upp på YouTube) så jag såg lite grann av det under min uppväxt. Dock såg jag den inte lika mycket som andra serier med Steve.
Måste tacka för att jag hittade dina uppladdade avsnitt. Såg på dom dagligen & jag älskade Djurgården, bästa som fanns för 10 år sedan, underbar tid. Tack för att du laddade upp avsnitten Anders, Bosse Kossa gjorde mitt liv

Skokaka

Citat från: Anders skrivet 18 maj 2025 kl. 21:14:59För mig är Steve Kratz den kanske mest underskattade röstskådespelaren där ute. En oerhört skicklig röstkameleont som varit med i de flesta av mina favoritserier från barndomen.

Skulle jag nämna en favoritroll från honom är det nog Dr. Derange från James Bond Jr. En väldigt ikonisk skrikig och franskbrytande skurk som lät väldigt ansträngande att göra. Det var lite roligt att jag fick påminna honom om den rollen inför Christian Hedlunds intervju med honom, där jag hade skickat en video med en liten kompilation av klipp med karaktären. Steve nämnde till och med i intervjun att han hade kollat in klippet och fått tillbaka sina minnen från den serien. ;D

Några andra av Steves topproller enligt mig är Bebop, Vernon och Burne från Turtles och Gargamel från Smurfarna.

En annan mycket viktig röstskådespelare från barndomen var Gunnar Ernblad, må han vila i frid! Mina favoriter från honom är bland annat Krulos, Dark Kat, Bloth och diverse andra skurkar, något som han var typecastad för genom sin mörka stämma!
Jag trodde att Steve var populär, han har medverkat väldigt mycket. Både han och Gunnar är definitivt två utav de mest otroligaste dubbarna där ute.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 19 maj 2025 kl. 00:23:24Jag trodde att Steve var populär, han har medverkat väldigt mycket. Både han och Gunnar är definitivt två utav de mest otroligaste dubbarna där ute.
Om någon skulle vinna inoffciellt pris för bästa VA så hade priset gått till Gunnar. Han var så episk(Nu kan nog Steve vinna det när Gunnar varit död i 4 år)

Anders

Citat från: Skokaka skrivet 19 maj 2025 kl. 00:23:24Jag trodde att Steve var populär, han har medverkat väldigt mycket. Både han och Gunnar är definitivt två utav de mest otroligaste dubbarna där ute.
Jag tycker knappt folk nämner Steve när de tar upp sina favoritdubbare. Jag hör ofta "Andreas Nilsson är så klart bäst... för att... HAN GÖR JU KALLE ANKA! Punkt". Några andra dubbare jag ofta hör nämnas bland andras favoriter är Per Sandborgh och Kenneth Milldoff, men jag hör nästan aldrig Steve nämnas. Även om de andra så klart är bra också tycker jag att Steve förtjänar att nämnas lite oftare. ;)
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

MOA

Citat från: Anders skrivet 19 maj 2025 kl. 16:20:47Jag tycker knappt folk nämner Steve när de tar upp sina favoritdubbare. Jag hör ofta "Andreas Nilsson är så klart bäst... för att... HAN GÖR JU KALLE ANKA! Punkt". Några andra dubbare jag ofta hör nämnas bland andras favoriter är Per Sandborgh och Kenneth Milldoff, men jag hör nästan aldrig Steve nämnas. Även om de andra så klart är bra också tycker jag att Steve förtjänar att nämnas lite oftare. ;)
För Kenneth Milldoff är bäst, Steve är inte med på min lista, vilken skandal

Anders

Citat från: MOA skrivet 19 maj 2025 kl. 16:31:32För Kenneth Milldoff är bäst, Steve är inte med på min lista, vilken skandal
Ja, skämmes! ;)

Jag personligen har inga JÄTTEstarka kopplingar till Kenneth Milldoffs röst. Jag är främst uppväxt med Gunnar Ernblad som Koopa, Johan Wahlström som Shredder och Åke Lindström som Kapten Haddock och föredrar dessa i respektive roll medan Kenneth är mer av en sekundär röst för mig där. Jag tycker egentligen inte att det är något fel på honom i sig men väldigt många av dubbningarna där han medverkar har varit väldigt lågbudget med bara tre/fyra röster.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

MOA

Citat från: Anders skrivet 19 maj 2025 kl. 16:56:30Ja, skämmes! ;)

Jag personligen har inga JÄTTEstarka kopplingar till Kenneth Milldoffs röst. Jag är främst uppväxt med Gunnar Ernblad som Koopa, Johan Wahlström som Shredder och Åke Lindström som Kapten Haddock och föredrar dessa i respektive roll medan Kenneth är mer av en sekundär röst för mig där. Jag tycker egentligen inte att det är något fel på honom i sig men väldigt många av dubbningarna där han medverkar har varit väldigt lågbudget med bara tre/fyra röster.

Kenneth är alltid det bästa med dom dubbningarna & kommer alltid älska honom som Kapten Haddock. Han är väldigt bra som Koopa & Shredder men jag föredrar alltid Gunnar som Koopan & kommer alltid se Johan som Fred Flinta