Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

(Fråga) nyligen släppta anime serier/filmer

Startat av TBT_STR_QR, 7 augusti 2014 kl. 22:15:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TBT_STR_QR

Jag undrar vilka anime serier och filmer som har släppts i Skandinavien på den sista tiden, och hur vanligt är det att en populär anime serie & film släpps i Norden?
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

Adam Larsson

Det kommer en ny Pippi Långstrump gjord av Studio Ghibli den är alltså i samma stuk som deras version av Ronja Rövardotter.

Premiär datumet beräknas till 31 Juni 2026

20250331_163821.png

Will Siv

Citat från: Adam Larsson skrivet  1 april 2025 kl. 07:57:36Det kommer en ny Pippi Långstrump gjord av Studio Ghibli den är alltså i samma stuk som deras version av Ronja Rövardotter.

Premiär datumet beräknas till 31 Juni 2026

20250331_163821.png
Säker på att bilden är riktigt och inte ai skräp  ??? 

EDIT: vi vet vilket datum det är, ta inte hit sånt skräp här.
- what.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet  1 april 2025 kl. 10:44:08Säker på att bilden är riktigt och inte ai skräp  ???

EDIT: vi vet vilket datum det är, ta inte hit sånt skräp här.
Onödigt att ta upp ett 10 år gammalt ämne för det, bra Aprilskämt

Adam Larsson

Citat från: Will Siv skrivet  1 april 2025 kl. 10:44:08Säker på att bilden är riktigt och inte ai skräp  ???
Det var väl ganska självklart ett aprilskämt, 31 Juni finns ju inte plus ChatGPT bilden... Kan folk inte ta skämt? Det är ju första april och standard att man inte litar på saker som sägs/görs det datumet.

Disneyfantasten

Jag misstänkte att det var ett aprilskämt, det är ju trots allt första april idag, då kan falska saker låta verkliga...

Will Siv

Citat från: Adam Larsson skrivet  1 april 2025 kl. 11:14:28Det var väl ganska självklart ett aprilskämt, 31 Juni finns ju inte plus ChatGPT bilden... Kan folk inte ta skämt? Det är ju första april och standard att man inte litar på saker som sägs/görs det datumet.
Det är inget skämt att vissa förfalskade bilder

@Daniel Hofverberg  @Erika 

Kan vi ha en regel som säger att man inte får lägga upp ai generade bilder (åtminstone inte utan att nämna att dom är ai generade/förfalskade)
- what.

Adam Larsson

Citat från: Will Siv skrivet  1 april 2025 kl. 12:33:57Kan vi ha en regel som säger att man inte får lägga upp ai generade bilder (åtminstone inte utan att nämna att dom är ai generade/förfalskade)
Men det syns ju att det är ai-genererat så jag lurar inte någon, de tär bara ett aprilskämt.

Daniel Hofverberg

Citat från: Will Siv skrivet  1 april 2025 kl. 12:33:57Det är inget skämt att vissa förfalskade bilder

@Daniel Hofverberg  @Erika

Kan vi ha en regel som säger att man inte får lägga upp ai generade bilder (åtminstone inte utan att nämna att dom är ai generade/förfalskade)
Generellt sett tycker jag det är bra att märka ut när bilder är AI-genererade, men 1:a april är det faktiskt vedertaget med aprilskämt i nästan alla medier i världen, så idag ser jag inga problem med det. :)

Alla seriösa tidningar har ju minst ett aprilskämt den första april, så då ska väl inte Dubbningshemsidan vara sämre...?

Citat från: Adam Larsson skrivet  1 april 2025 kl. 11:14:28Det var väl ganska självklart ett aprilskämt, 31 Juni finns ju inte plus ChatGPT bilden... Kan folk inte ta skämt? Det är ju första april och standard att man inte litar på saker som sägs/görs det datumet.
Tråkigt, då jag tyckte att bilden såg trovärdig ut och jag hann tänka att en sådan filmatisering borde kunna bli något i hästväg...

Vi får hoppas att chefer på Studio Ghibli läser det här och inspireras av aprilskämtet... ;)

(Nu när du säger det inser jag förstås att den 31 juni inte finns, men så långt tänkte jag inte när jag först såg bilden och tyckte att det såg väldigt lovande ut...!)

Adam Larsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 april 2025 kl. 13:18:56Tråkigt, då jag tyckte att bilden såg trovärdig ut och jag hann tänka att en sådan filmatisering borde kunna bli något i hästväg...
Bilden är gjord genom att jag bifogade bilden nedan i ChatGPT och bad den "Gör om bilden I Studio Ghibli still.

Will Siv

Citat från: Adam Larsson skrivet  1 april 2025 kl. 15:20:12Bilden är gjord genom att jag bifogade bilden nedan i ChatGPT och bad den "Gör om bilden I Studio Ghibli still.

Det borde inte va tillåtet.
- what.

MOA

Citat från: Adam Larsson skrivet  1 april 2025 kl. 15:20:12Bilden är gjord genom att jag bifogade bilden nedan i ChatGPT och bad den "Gör om bilden I Studio Ghibli still.

Ser likheterna nu, ändå kreativt. Undra vad Astrid Lindgren tyckte om Tecknade Pippi Långstrump, den sägs vara så dålig

Adam Larsson

Citat från: MOA skrivet  1 april 2025 kl. 16:01:21Ser likheterna nu, ändå kreativt. Undra vad Astrid Lindgren tyckte om Tecknade Pippi Långstrump, den sägs vara så dålig
Hon levde ju så hon borde ha godkänt den...

Adam Larsson

Citat från: Will Siv skrivet  1 april 2025 kl. 15:52:04Det borde inte va tillåtet.
Överdriver du inte lite nu? Det enda jag gjorde var att generera en bild

Will Siv

Citat från: Adam Larsson skrivet  1 april 2025 kl. 16:24:05Överdriver du inte lite nu? Det enda jag gjorde var att generera en bild
Istället för att rita en själv/ be någon att göra det......

Känns som att jag inte borde förklara varför det är dåligt, men hon gör det:

Förresten var din inte ens genererad, utan bara ett filter.
- what.