Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Sonic X

Startat av Lemanic, 27 augusti 2006 kl. 21:24:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Varför la man ditt en människo pojk det kändes onödigt i mitt tycke
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Citat från: gstone skrivet 25 september 2025 kl. 00:35:37Om man dubbar om den för Netflix skulle någon Christian Hedlund få spela sonikc

Säger detta eftersom serien trist och konstigt inte har svenkt tal  på Netflix för tillfället
det är problem med svenska dubbning rättigheter p.g.a fd fox kids/jetex inte sålt rättigheter till produktionsbolaget som äger sonic. jag tror också det är kostnadsfråga om omdubbning för den serie också men det skulle varit bra att det är dubbla för barn skull.

Will Siv

Citat från: Oskar skrivet 25 september 2025 kl. 16:02:29det är problem med svenska dubbning rättigheter p.g.a fd fox kids/jetex inte sålt rättigheter till produktionsbolaget som äger sonic. jag tror också det är kostnadsfråga om omdubbning för den serie också men det skulle varit bra att det är dubbla för barn skull.
Då är det Disney som har rättigheterna
- what.

Oskar

Citat från: Will Siv skrivet 25 september 2025 kl. 19:21:30Då är det Disney som har rättigheterna
jag tror att Netflix vägrade legitimera dubbning från Disney eller inte visste om svenska dubbning finns.

Jabberjaw

Vet att många rättigheter ägdes utav DHX/Cookie Jar Group för något år sedan. Till exempel Sabrina TAS, Sonic animated series och Heathcliff. Tror att jag såg fler Sonic serier där när sidan gick att regga sig på. De ägde även Danska och Norska dubbningarna.

Så tror inte att allt nödvändigt måste ägas utav Disney eller vara uppköpt. Disney verkar inte köpa upp kompletta bibliotek alltid.