Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Varför ogillar många dubbning?

Startat av TonyTonka, 14 juni 2015 kl. 21:07:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 20 april 2020 kl. 20:33:46
Det väldigt vanligt med Kändisar som gör röst roller i animerade serier i USA fakist ! även om det oftast bara är ett par avsnitt >:(
Ja och i Sverige går det inte att hyra in kändisar för att dubba småroller I enskilda avsnitt, men det har ju faktiskt hänt

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 april 2020 kl. 20:35:48
Ja och i Sverige går det inte att hyra in kändisar för att dubba småroller I enskilda avsnitt, men det har ju faktiskt hänt

Är du ironisk eller ej ?

Det går inte för att svenska underhållare är mer snobbiga !

Låt mig fe se och inte se vad jag vill !!!!!! TACK >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 20 april 2020 kl. 20:40:04
Är du ironisk eller ej ?

Det går inte för att svenska underhållare är mer snobbiga !

Låt mig fe se och inte se vad jag vill !!!!!! TACK >:(
Ingen har väl tvingade dig att titta på dubbade serier och filmer.
Men att kändisar gjort småroller i svenska dubbningar det har faktiskt hänt

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 april 2020 kl. 19:45:30
Fast det är ju nästan omöjligt speciellt vid tv-serier och lågbudget filmer

Vilket varför jag ALDRIG ser tv serier dubbade !!!!!  >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

LÅT MIG FÅ LEVA HUR JAG VILL !

Försten har folk med autism väldigt starka och fast åsikter som dom har svårt att ändra, Vilket helt stämmer in på mig !! :D :D :D

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 april 2020 kl. 20:43:50
Ingen har väl tvingade dig att titta på dubbade serier och filmer.
Men att kändisar gjort småroller i svenska dubbningar det har faktiskt hänt

Okej ! :D

Var osäker på om du var ironisk eller Ej  ???

FÖRLÅT !

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 april 2020 kl. 19:19:06
Varje dubbning av en animerade film till svenska bord ha åtminstone en eller två kändisar !!! >:(

Det är ett minimum krav om jag ska se en film dubbad !! ;)
Citat från: gstone skrivet 20 april 2020 kl. 20:17:25
Jag vägrar ge pengar till en dubbning gjord folk för snåla eller lata för att anlita några kändisar  >:( >:(
Det är ju inte så branschen fungerar. Som jag sagt tidigare jobbar i stort sett samtliga dubbare i dagens läge för kollektivavtalets minimilöner, och då spelar det ingen roll om det är världskändisar eller personer som ingen i världen hört talats om. Så då är det helt enkelt upp till varje skådespelare/kändis att bestämma sig om de ställer upp för de lönerna eller inte.

Så då får du övertala alla kändisar att de ska gå med på att jobba för branschens standardlöner... ;)

Man bör nog ha ett väldigt bra förhandlingsläge om man ska ha en chans att få upp lönerna till något mer än standardlönerna...

Men med det sagt så är det väl ärligt talat väldigt ovanligt att någon dubbad film inte har med minst en kändis, om man nu definierar kändis som alla som är känd på ett eller annat sätt. Jag har då knappt sett en enda dubbning de senaste 10 åren som inte haft med någon kändis.

Lilla My

En person som dubbar en stor film blir väl automatiskt en "kändis"? Den blir ju känd genom filmen och får sitt namn i eftertexter och på IMDB.

Med andra ord; Grattis gstone. Du kan se vilken dubbad film som helst!

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 april 2020 kl. 20:58:52

Men med det sagt så är det väl ärligt talat väldigt ovanligt att någon dubbad film inte har med minst en kändis, om man nu definierar kändis som alla som är känd på ett eller annat sätt. Jag har då knappt sett en enda dubbning de senaste 10 åren som inte haft med någon kändis.

Då kan pusta en suck sav lenat

gstone

Så här göra jag, jag ser filmer dubbade , men tv serie aser jag nästan bara på engelska, en morden tv kan man ju  ställas in språket på !! ;D ;D

Är alla okej med det ??

Jag ser däårmot serier på svenska där alla orginal röster ockkså gör av vanliga röstskådespelare  ;D ;D!

Funkar detta för alla !??? >:( ??? ??? ??? ???

gstone

Jag förar nästa alltid att serier på Engelska ! Om du inte är gjorda på något icke-engelsk språk då ser jag den på Svenska.

Men alla serier jag ser i amerikansk utom Snö + 7 . Men  den serien är jättebra dubbade så gör inget ;D.

gstone

Dock ser jag Marvel's SpiderMan på Svenska eftersom tv tropes skrev att nästa all röster ä gjorda av vanliga röstskådespelare och inte kändisar . Så jag missar Inget ;D

MOA

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 30 augusti 2020 kl. 07:36:07
En bra dubbning har inlevelse och stort underhållningsvärde.

Visa filmer och serier ser jag på svenska för den var bättre och mer underhållande.
Ja,jag gillar 98% av alla svenska dubbningar

salle

Jag föredrar idag filmer (och serier) på dess originalspråk, såväl tecknat som otecknat.
De filmer (och serier) som jag föredrar dubbade är de som jag såg dubbade under min barndom. Då finns det en nostalgi i att se den svenska dubb som man minns den. Tyvärr försvinner ju nostalgin vid omdubbningar när sådant sker.
Sen är det ju så att ser man på film/serier med sina mindre barn så ser man ju oftast på (om inte alltid) en svenskdubbad version :).

gstone

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 31 augusti 2020 kl. 16:10:27
Du är konstig :(

Varför det? Är man konstig bara för att man gillar fler dubbningar än du gör?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats