Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Vilken svensk Turtles-dubbning anser du vara bäst?

Startat av Anders, 28 juni 2015 kl. 19:40:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Media Dubb (TV-visningar)
17 (94.4%)
Sun Studio (videoutgivningar)
1 (5.6%)

Antal personer som röstat: 18

Igthorn

Citat från: jimstrom skrivet 14 juli 2015 kl. 22:55:27
I mediadubbs dubbning, gör Andreas Nilsson Krang i tidiga avsnitt, och Staffan Hallerstam i dom senare avsnitten.
Oh! Det där lät klockrent. Vad använde de för röstlägen i de rollerna? Kan man föreställa sig typ Hallerstams version av Knattarna?

Skulle vara najs att se ett klipp om det fanns... Men det verkar svårtillgängligt =/

Anders

Citat från: Igthorn skrivet 16 juli 2015 kl. 11:08:55
Oh! Det där lät klockrent. Vad använde de för röstlägen i de rollerna? Kan man föreställa sig typ Hallerstams version av Knattarna?

Skulle vara najs att se ett klipp om det fanns... Men det verkar svårtillgängligt =/
Tjena! Det finns två länkade klipp i trådstarten från Youtube som jämför rösterna från båda dubbningarna. Ett från säsong 1 (när Andreas gör Krangs röst) och ett från säsong 3 (när Staffan gör den).  :)
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Igthorn

Citat från: Anders skrivet 16 juli 2015 kl. 14:34:05
Tjena! Det finns två länkade klipp i trådstarten från Youtube som jämför rösterna från båda dubbningarna. Ett från säsong 1 (när Andreas gör Krangs röst) och ett från säsong 3 (när Staffan gör den).  :)
Shit vad trög jag kände mig nu  ;D Hade du rätt i, så går det när man slöläser trådar... Här ska bli spännande.

juku

jag föredrar den med Nina Gunke, men det e mkkt på grund av att jag inte gillar Aprils röst i media dubb.

Elios

Jag kan ändå uppskatta lite Sun Studios dubbning faktiskt. Det är ändå bra kämpat med bara 3-4 röstskådespelare.

gstone

Generellt gillar jag inte när så få skådespelare dubbar alla karaktärerna in serien med så passa många figurer :-\

Men det är ju så klart inte någon som jobbar med dubbnings fel >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Media Dubb kommer alltid va bäst,Sun Studio kommer alltid va sämst

gstone

Citat från: MOA skrivet 21 augusti 2023 kl. 10:10:48Media Dubb kommer alltid va bäst,Sun Studio kommer alltid va sämst
Ja det känns väldigt uppenbart.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"